تعطيلي بازار زنجان در پي سرقت مسلحانه شب گذشته

تعطيلي بازار زنجان در پي سرقت مسلحانه
معاون اجتماعي نيروي انتظامي استان:
اميدواريم در اسرع وقت و با كمك مردم، موفق به دستگيري سارقين شويم
خبرگزاري دانشجويان ايران - زنجان سرويس: شهرستان‌ها
شب گذشته يك مغازه طلا فروشي واقع در راسته بازار پايين زنجان در مجاورت مسجد آيت‌الله قائمي مورد دستبرد سارقين مسلح قرار گرفت. بر اساس اطلاعات اوليه و گفته شاهدين حاضر در محل، سارقين پس از سرقت از طلافروشي براي مرعوب كردن مردم اقدام به تيراندازي با اسلحه "ژ سه" كردند كه در جريان آن يكي از كسبه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در دم جان باخت. دو نفر از عوامل نيروي انتظامي نيز در اين تيراندازي‌ها مجروح شدند و به بيمارستان انتقال يافتند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در پي اين حادثه راسته بازار پايين زنجان كه ساعات شلوغي را پشت سر مي‌گذاشت به يك باره تعطيل شد و نيروهاي انتظامي در محل حادثه حضور يافتند.
در همين رابطه معاون اجتماعي نيروي انتظامي استان گفت: اميدواريم با كمك مردم در اسرع وقت موفق به دستگيري سارقين شويم.
وجيه‌الله موسوي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا منطقه زنجان اظهار داشت: بر اساس آنچه از طريق سيستم اطلاع رساني 110 به ثبت رسيده است، در ساعت 19،50 دوشنبه شب اين سرقت به اطلاع نيروي انتظامي رسيده و فرمانده انتظامي شهرستان به همراه ساير عوامل در ساعت 19،54 در محل سرقت حاضر شدند.
وي ادامه داد: با حضور مأمورين نيروي انتظامي در محل حادثه، متأسفانه شاهد اين بوديم كه دو نفر از عوامل اين نيرو مورد اصابت قرار گرفته و يكي از كسبه نيز كشته شده است. با توجه به اينكه بر اساس اطلاعات مردمي سارقين به سمت خيابان ضيايي در حركت بودند، بلافاصله طرح مهار به اجرا گذاشته شد.
فرد كشته شده نيز يكي از كسبه خوشنام بازار زنجان به نام "حاج نصرت معبودي" بوده است.
موسوي خاطرنشان كرد: بر اساس اطلاعات مردمي، سارقين با استفاده از يك دستگاه خودروي پرايد موفق فرار شده‌اند اما كليه عوامل انتظامي و امنيتي در آماده باش كامل به سر مي‌برند و اميدواريم كه هرچه سريعتر اين سارقين دستگير شوند.
معاون اجتماعي نيروي انتظامي استان ابراز داشت: اطلاعات مردمي مي‌تواند در دستگيري سارقين بسيار موثر باشد.
هم‌چنين گزارش رسيده است كه بازاريان بازار بزرگ زنجان در اعتراض به ناامني شب گذشته، از صبح امروز (سه‌شنبه) دست از كار كشيده و بازار را تعطيل كرده‌اند.
به گزارش ايسنا منطقه زنجان، بازاريان هم اكنون در مسجد آيت‌الله قائمي در داخل بازار جمع شده‌اند.
سرقت مسلحانه در بازار پايين زنجان دومين ناامني پس از حادثه بازار قيصريه در طول يك ماه گذشته است.
هم‌چنين در پي وقوع اين سرقت مسلحانه رييس هيأت امناي بازار بزرگ زنجان با تأكيد بر اينكه وقوع ناامني‌هاي اخير، يكي از دلايل افت اقتصادي بازار است، از مسوولان خواست كه با موضوع امنيت بازار فعالانه‌تر برخورد كنند.
سيد محمد تقي علويون گفت: بعد از حادثه يك ماه گذشته بازار قيصريه زنجان، انتظار داشتيم، مسوولان با موضوع امنيت بازار برخورد فعالانه تري داشته باشند.
وي يادآور شد: در يك ماه اخير جلسات متعددي با مسوولين امر داشته‌ايم كه قول‌هاي مساعدي نيز درخصوص تأمين امنيت و نصب دوربين‌هاي مدار بسته در بازار داده‌اند، اما متأسفانه اين وعده‌ها تاكنون عملياتي نشده است.
علويون خاطرنشان كرد: مساله نصب دوربين‌هاي مدار بسته در بازار زنجان از سال ها پيش برنامه ريزي شده، ولي تاكنون اجرايي نشده است.
رييس هيأت امناي بازار بزرگ زنجان با تأكيد بر اينكه بازار بزرگ زنجان با داشتن بيش از 2 هزار كسبه قلب اقتصادي شهر محسوب مي‌شود، اظهار كرد: وقع اين گونه ناامني‌ها و مواردي ديگري نظير راه اندازي نمايشگاه هاي بهاره، باعث شده است كه بازار از نظر اقتصادي افت كند و اين امر قطعا به ضرر اقتصاد شهر است و مسوولان بايد براي آن چاره انديشي عاجلي داشته باشند.
وي افزود: نيروي انتظامي در بازار زنجان نيرو دارد اما بارها گفته ايم كه اين نيروها بايد فعالانه تر به كار گرفته شوند.
وي هم‌چنين در تشريح سرقت مسلحانه گفت: سارقين احتمالا 4 نفر بوده‌اند كه يك نفر از آنان گرد فلفل را در داخل مغازه طلافروشي پخش كرده و 2 نفر ديگر نيز با شكستن شيشه‌ها اقدام به سرقت طلاهاي موجود در اين مغازه‌ها كرده‌اند. سارقين هم‌چنين براي ارعاب مردم و كسبه اقدام به تيراندازي در بازار كرده‌اند.

0 نظرهای شما: