پسربچه 4 ساله از چنگال باند گروگانگیران در بندرعباس نجات یافت

پایان 16 روز گروگانگیری؛
پسربچه 4 ساله از چنگال باند گروگانگیران در بندرعباس نجات یافت
بندرعباس - خبرگزاری مهر: کودک چهار ساله که غروب 16 روز گذشته در حوالی مکان دائمی نمایشگاه های بندرعباس از آغوش مادرش توسط دو موتورسوار به زور ربوده شده بود با تلاش ماموران انتظامی هرمزگان شب گذشته در میان استقبال خانواده و آشنایان به آغوش خانواده خود بازگشت.
به گزارش خبرنگار مهر در بندرعباس، شامگاه سه شنبه در پی تماس تلفنی معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان هرمزگان مبنی بر آزادی کودک 4 ساله ای که 16 روز گذشته توسط یک باند گروگانگیر ربوده شده بود، ما را بر آن داشت تا در مراسم آزادی این کودک و جشن بازگشت به محفل گرم خانواده شرکت کنیم.
ساعت حدود 19 و 30 دقیقه شامگاه سه شنبه بود که با ورود به اداره پلیس آگاهی استان شاهد حضور بیش از 50 نفر از آشنایان نزدیک و خانواده کودک ربوده شده بودم که با گل و شیرینی آماده استقبال بودند. زمزمه هایی که هر ازچندگاهی بلند و واضح شنیده می شد که نشان از خوشحالی از آزادی این کودک 4 ساله بود. مادر کودک در صف اول ایستاده بود و با چشمانی مضطرب بی صبرانه منتظر دیدن فرزند خود بود.
مادر کودک در تشریح این اتفاق به خبرنگاران گفت: 16 روز گذشته زمانی که از نمایشگاه بیرون آماده بودم در محله امیرآباد دونفر موتورسوار پس از نزدیک شدن به من با زور پسرم را از من گفتند و هر چه داد و فریاد کردم و به دنبالشان دویدم نتوانستم پسرم را نجات دهم و از ترس و وحشت به زمین افتادم و از حال رفتم.
در ادامه این مراسم منصور دشتی،‌ فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان در نشست مطبوعاتی در تشریح این آدم ربایی گفت: حدود دو هفته پیش دو نفر که سوار بر موتور بودند در محله امیرآباد اقدام به ربودن کودک 4 ساله کردند که بلافاصله کلانتری محل با حضور در محل قوع حادثه اقدام به جستجوی آدم ربایان کرد اما متاسفانه نتیجه ای در بر نداشت.
وی اظهار داشت: این آدم ربایی به گونه ای ظریف از سوی این باند طراحی شده بود که کار را برای مجموعه نیروی انتظامی سخت و دشوار کرده بود اما با تلاش شبانه روزی و تبحر نیروی انتظامی و حل پرونده های سخت توانست در یک کار جمعی و چندین تیم اطلاعاتی و عملیاتی در یک عملیات پیچیده پلیسی افراد این باند گروگانگیر را دستگیر کند.
دشتی بیان کرد: این باند گروگانگیری به دو تیم 3 نفره تقسیم شده بودند یک تیم در بندرعباس کار طراحی، ‌پایش و انتقال گروگان را به خارج از استان هرمزگان و تیم دوم خارج از استان ملیات تبادلات مالی و نگهداری کودک را به عهده داشت.
دشتی در ادامه سخنانش خاطرنشان ساخت: این باند درخواست 120 هزار یورو را از خانواده کودک داشتند تا با دریافت این مبلغ به یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس عزیمت کنند.
وی بیان کرد: طراح این آدم ربایی یک ایرانی ساکن حوزه خلیج فارس بود که در عملیات انجام شده دستگیر شد.
دشتی افزود: 3 نفر در لار و 3 نفر دیگر در بندرعباس به طور همزمان در یک عملیات منحصر به فرد در مدت زمانی 45 دقیقه دستگیر شدند همچنین 3 نفر از مطلعین هم در بازداشت هستند. سن متهمین بین 22 تا 35 سال است که از شش نفر اصلی دستگیر شده یک نفر زن است که وظیفه مراقبت از کودک را به عهده داشت و با یک نفر از متهمین نسبت زناشویی دارد
تاریخ انتشار، تهران: ۱۲:۰۸ , ۱۳۸۸/۱۲/۲۶

0 نظرهای شما: