پرونده "اعتماد" به دادسرا ارجاع نشده است

دولت آبادی به مهر خبر داد:
پرونده "اعتماد" به دادسرا ارجاع نشده است
دستگیری پناهی سیاسی نیست
دادستان عمومی انقلاب تهران با اعلام اینکه هنوز پرونده روزنامه اعتماد به دادسرا ارجاع نشده و در صورت ارجاع به سرعت پیگیری می شود گفت: بازداشت جعفر پناهی جنبه سیاسی ندارد
. به گزارش خبرنگار مهر، عباس جعفری دولت آبادی بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای 3 ویژه مبارزه با زمین خواری در جمع خبرنگاران در مورد مبارزه با زمین خواری گفت: با ریاست قوه قضائیه صحبت شده تا راهکارهای ویژه و جدیدی برای مبارزه با معضل زمین خواری تدوین و اتخاذ کنند که به زودی این راهکارها اعلام می شود.
وی افزود: نخواهیم گذاشت که صلاحیت مانع از ورود دادستانها به حوزه رسیدگی به پرونده های زمین خواری شود، به خصوص که همه دادستانهای دستگاههای قضایی کشور موظف به رسیدگی پرونده های زمین خواری هستند.
جعفری در پاسخ به مهر مورد دستگیری جعفر پناهی گفت: بازداشت پناهی به دلیل فعالیتهای هنری وی نبوده و جنبه سیاسی هم ندارد.
وی ادامه داد: جعفر پناهی همراه با شخص دیگری به دستور قاضی پرونده دستگیر شده اند و چون تحقیقات به تازگی آغاز شده هیچ گونه اخباری منتشر نشده است.
جعفری دولت آبادی در پاسخ به پرسش دیگر مهر در خصوص روند رسیدگی به پرونده توقیف روزنامه اعتماد گفت: هنوز این پرونده به دادسرا ارجاع نشده است و در صورت ارجاع به سرعت پیگیری می شود.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران در رابطه با جلوگیری از فعالیت کمپهای غیر مجاز ترک اعتیاد افزود: دادستانی تهران در موضوع مبارزه با مواد مخدر مشکلی ندارد ولی در رابطه با رسیدگی به کمپها و مراکز ترک اعتیاد غیر مجاز دو حوزه دخیل هستند. اول وزارت بهداشت و دیگری دادستانی که در بخش دادستانی در صورت ارجاع هر پرونده تخلف به سرعت پیگیری می شود.

0 نظرهای شما: