هشدار دادستان تهران به متخلفان چهارشنبه سوری

هشدار دادستان تهران به متخلفان چهارشنبه سوری
دادسراهای پایتخت تا ساعت 24 سه شنبه باز است

ایسکانیوز : دادستان تهران بزرگ با هشدار به متخلفان چهارشنبه سوری تاکید کرد دادسراهای پایتخت تا ساعت 24 سه شنبه باز است و قانون با متخلفان تعارف ندارد.


* زندان در انتظار متخلفان

به گزارش گروه حوادث ایسکانیوز ، امروز «عباس جعفری دولت آبادی» ادامه داد : با صدور بخشنامه ای ، پلیس را مکلف کرده ایم فروشندگان و عرضه کنندگان مواد محترقه و منفجره را دستگیر کند و تحویل مراجع قضایی دهد تا طبق قوانین با آنان برخورد شود.
وی با بیان این که تمامی دادسراهای پایتخت در سه شنبه آخر سال 24 ساعته فعال هستند اضافه کرد : پرونده های مرتبط با حوادث این روز ، فوری به مراجع قضایی فرستاده و در اسرع وقت به تخلفها رسیدگی می شود. دادستان تهران با اعلام این که «از قضات خواسته ایم به هیچ وجه درباره بررسی این تخلفها کوتاهی نکنند و تخفیفی صورت نگیرد» افزود : افرادی که با راهبندان مصنوعی و انفجارهای مهیب ، نظم عمومی را مختل می کنند باید منتظر مجازات های قاطعانه باشند. این مقام قضایی تصریح کرد : پلیس در سه شنبه آخر سال ، آماده باش خواهد بود و طبیعی است با متخلفان برابر با ماده 618 قانون که زندان پیش بینی کرده است برخورد شود.درباره افرادی هم که به نوعی در پخش مواد منفجره و محترقه نقش دارند حداکثر مجازات ها اعمال می شود.
«جعفری دولت آبادی» از اطلاع رسانی رسانه ها قدردانی کرد و اظهار داشت : پیشگیری بهتر از درمان است و باید با اطلاع رسانی مطلوب ، مردم و به ویژه جوانان را از خطرهایی که در کمینشان است آگاه کنیم.*پلیس مخالف شادی مردم نیست در همین حال فرمانده پلیس کشور اذعان داشت : آیین شب چهارشنبه پایان سال از گذشته وجود داشته اما در ده های اخیر به برنامه ای خطرناک تبدیل شده است و در آن به جای پریدن از روی بوته ، نارنجک دست‌ساز منفجر می‌کنند. سرتیپ «اسماعیل احمدی‌مقدم» در حاشیه رزمایش نوروزی ناجا خاطرنشان ساخت : پلیس مخالف شادی مردم نیست اما برخی در شب چهارشنبه پایان سال از شرایط سوء‌استفاده و ایجاد ناهنجاری می‌کنند.
کشور ما جوان است و نوجوانان و جوانان باید احساس سرزندگی کنند اما نباید به خاطر شادی های کاذب ، دست به جرم زد.گزارش ایسکانیوز می افزاید ، این مقام ارشد ناجا گفت : پلس با رفتارهای پرخطر ، مزاحمت عمومی و خصوصی ، خسارت به اموال و راهبندان برخورد می‌کند و با هیچکس تعارف ندارد. * اطلاعیه ناجا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال اطلاعیه ای بدین شرح منتشر کرد : خداوند منان را شاکریم که توفیق خدمت گزاری به ملتی مومن، نجیب و فداکار را نصیبمان کرده است.بلوغ فرهنگی و اجتماعی مردمی بزرگوار و قانونمدار و پایبند به ارزشهای اسلامی ، در سایه همدلی و همراهی صمیمانه تمامی اقشار جامعه ، مردم به ویژه جوانان و نوجوانان دانش آموز با نیروی انتظامی ، طی سه سال اخیر منجر به کاهش چشمگیر خسارات و لطمات جانی و مالی ناشی از حوادث چهار شنبه پایان سال شده است.
تاکید و توجه جدی خانواده ها بر پیشگیری از بروز حوادث هولناک و ناخواسته چهار شنبه آخر سال و وجود عقلانیت در نگرش و رفتار جوانان برومند ایران اسلامی ، نوید بخش این است که به حول و قوه الهی در سال جاری ، حادثه ناگواری در این روز به وقوع نخواهد پیوست.تجربه تلخ خانواده ها ، از حوادث این مراسم در سال های قبل همواره دغدغه و نگرانی آنها را از رفتارهای غیر قانونی ، ناهنجار و پرخطرافراد معدودی در این روز که با ایجاد راهبندان ، سد معبر ، مزاحمت و پرتاب مواد محترقه و آتش زا ، نظم و امنیت عمومی شهر را مختل می کنند به عنوان مطالبه به حق آحاد مردم از متولیان برقراری نظم و امنیت مورد تاکید است.بنابراین نیروی انتظامی در راستای انجام ماموریت ذاتی خود و پاسخگویی به مطالبات به حق جامعه و رفع نگرانی ها و دغدغه های خانواده ها با مشارکت مردم عزیز ، با هر گونه رفتارهایی که موجب مزاحمت برای مردم باشد برخورد جدی و قانونی خواهد داشت.
* آماده باش تمامی بیمارستان های کشور

روابط عمومی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز از آماده باش تمامی بیمارستان های کشور برای ارایه خدمات در شب چهارشنبه سوری خبرداد : «در شب چهارشنبه آخر سال ، بیمارستان ها به شمار کافی پرستار و پزشک دارند و اورژانسها نیز در آمادگی به سر می برند.» همچنین اگر مصدومان به درمان تخصصی نیاز داشته باشند بیمارستانها موظفند آنان را پس از اقدام های اولیه به مرکزهای تخصصی بفرستند. از سوی دیگر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور اعلام کرد : سال گذشته یک هزار و 817 نفر در رابطه با حوادث شب چهارشنبه سوری آسیب دیدند.در آن بین ، یک هزار و 354 نفر فقط شب چهارشنبه آخر سال آسیب دیدند و بقیه طی روز های پیش تر و بر اثر تهیه مواد محترقه ، زخمی شدند. آمار نشان می دهد پارسال 46 درصد حوادث شب چهارشنبه آخر سال برای افراد 15 تا 24 سال رقم خورد.دانش آموزان 42 درصد این آمار تلخ را به خود اختصاص داده بودند. سال گذشته 78 / 59 درصد آسیب دیدگان ، هنگام بازی با مواد محترقه ، 9 / 17 درصد به هنگام گذر از کوچه و خیابان ، 2/ 5 در صد به هنگام تماشا و 2/ 1 درصد حین انجام وظیفه و خدمات رسانی به مردم آسیب دیدند.بیایید با چهارشنبه سوری پاک به استقبال عید سعید نوروز برویم.

0 نظرهای شما: