برگزاري نخستين جلسه دادگاه متهمان پرونده كهريزك

برگزاري نخستين جلسه دادگاه متهمان پرونده كهريزك
آفتاب یزد - نـخـسـتـيـن جـلـسـه دادگـاه رسـيـدگي به پرونده متهمان بازداشتگاه كهريزك به رياست قاضي "محمد ‌مصدق" در محل سازمان قضايي نيروهاي مسلح برگزار شد.
‌واحد مركزي خبر به‌‌نقل از روابط عمومي سازمان قضايي نيروهاي مسلح گزارش داد: در ابتداي اين ‌جلسه كه با حضور اولياء دم و ساير شكات و وكلاي آنان و تمامي متهمان برگزار شد، پس از تلاوت ‌آياتي از كلام الله مجيد، محمد مصدق، رئيس دادگاه گفت: اجراي عدالت و قانون تنها ملاك عمل دادگاه خواهد بود و نگاه دادگاه براساس قانون، بـــــه دوطرف يكسان بوده و بر ‌اساس دلايل، شواهد و قرائن موجود به موضوع رسيدگي و تصميم لازم را اتخاذ مي كند. ‌رئيس دادگاه افزود: موضوع مهم در رسيدگي به اين پرونده، كشف حقيقت و اجراي عدالت است ‌بنابراين همه افرادي كـــــه بــــــه نحوي در موضوع پرونده دخيل هستند اعم از شكات، متهمان و به ويژه ‌وكلاي مدافع آنان، بايد در اين جهت با دادگـــــــاه همكــــــاري كننـــــد.
‌وي در ادامه، بـــــا اشـــــاره به تلاش‌ها و خدمات گسترده نيروي انتظامي در ايجاد نظم و برقراري امنيت در ‌جامعه، گفت: محاكمه چند مأمور به معناي زير سؤال بردن و نـــاديـــــده گـــــرفتــــن زحمات نيروي انتظامي ‌نيست و در هر جايـــي ممكن است افراد متخلف وجود داشته باشند. ‌مصدق در ادامه متذكر شد: با توجه به اين كه بخشي از محتويات پرونده داراي اطلاعات و مطالبي ‌است كه انتشار آن منافي نظم عمومي جامعه و مخل انتظام مملكتي است لذا به استناد اصل 165 ‌قانون اساسي و بند سوم و چهارم ماده 327 قانون آئين دادرسي كيفري مصوب 1290 و با رعايت ماده ‌43‌ مربوط به تشكيل محاكم جنايي الحاقي به قانون آئين دادرسي كيفري مصوب 1290، انتشار مطالب ‌دادگاه ازجانــــب اشخــــاص حاضــــر در جلســــه ممنــــوع اســــت.
‌در ادامــــه، كيفرخواست صادره عليه 12 متهم پرونده، ازجانب منشي دادگاه قـرائـــــت شــــد سپس موضــــوع ‌اتهامــات و دلائـــل آن ازجانــــب رئيس دادگاه به متهمان تفهيم شد و نماينده دادستان به دفاع از ‌كيفرخواست پرداخت. ‌متعاقبا پدر مرحوم كامراني و اكثر شكات پرونده،شكايت خود را مطرح كردند. اين جلسه در ساعت 16 عصر پايان يافت.

0 نظرهای شما: