گزارش کمیسیون تلفیق با سیاست‌های کلی نظام منطبق نیست

کواکبیان (مخالف گزارش کمیسیون تلفیق):
گزارش کمیسیون تلفیق با سیاست‌های کلی نظام منطبق نیست

ایسکانیوز: مصطفی کواکبیان در مخالفت با گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال 1389 کل کشور تصریح کرد: این گزارش با اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی نظام منطبق نیست.


به گزارش روز دوشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه دولت با اشکالات و اثرات بسیار جدی‌تری مواجه است.
وی با بیان اینکه اشکال اساسی به خود ما نمایندگان مجلس برمی‌گردد اظهار داشت: آیین‌نامه به ما می‌گوید که 15 آذر ماه باید دولت لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند. زمانی که 15 بهمن لایحه بودجه را به مجلس تقدیم می‌کنند معلوم است که ما هم باید 2 نیمه شب در کمیسیون بنشینم و لایحه را بررسی نماییم و تصمیماتی که در آن ساعات گرفته می‌شود مشخص است که چه میزان کار کارشناسی دقیق و علمی برای کشور صورت گرفته است.وی ادامه داد: ما که ادعای قانونگرایی و دولت قانونگرا داریم از همین الان به دولت بگوییم که یکبار در تاریخ بودجه‌نویسی به آیین نامه داخلی عمل کرده و دقیقا در موعد مقرر لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کند.نماینده سمنان با اشاره به مغایرت گزارش کمیسیون تلفیق با سیاست‌های کلی نظام گفت: باید به مقام معظم رهبری پاسخگو باشیم که مگر در سیاست‌های کلی نظام نیامده که بودجه باید به گونه‌ای تنظیم شود که در پایان برنامه پنجم وابستگی به درآمدهای نفتی به صفر نزدیک شود؟ آیا این بودجه وابستگی را کم کرده است؟ وی با اشاره به قیمت 65 دلار هر بشکه نفت در لایحه بودجه گفت: این قیمت وابستگی کشور را هم بیشتر می‌کند.وی گفت: درست است که کمیسیون تلفیق مصوب کرده که تا پایان فروردین اساسنامه صندوق توسعه ملی به مجلس تقدیم شود و مجلس آن را مصوب کند اما بحث اساسی آن است که این صندوق هنوز ساز و کارش مشخص نیست.کواکبیان تصریح کرد: گزارش کمیسیون با اسناد فرادستی و سیاست‌های کلی نظام منطبق نیست و مغایرت‌های آشکاری را در این زمینه می‌بینیم.وی با اشاره به تورم در کشور گفت: یک مرکز کارشناسی اعلام می کند که با این بودجه مصوب کمیسیون تلفیق نرخ تورم در سال 89 چه مقدار خواهد بود؟ براساس اظهارات وزیر اقتصاد در کمیسیون تلفیق، تاکید شده که علاوه بر نرخ تورم معمولی پیش بینی تورم 10 الی 15 درصدی را به خاطر هدفمند سازی یارانه‌ها داریم یعنی براساس گفته‌های مسوولان رسمی دولت کنونی 25 درصد تورم در سال 89 خواهیم داشت.وی گفت: آیا واقعا مجلس می‌تواند به لایحه‌ای رای دهد که از همین الان گفته می‌شود که 25 درصد تورم خواهد داشت؟ واقعا در شرایط رکودی با این میزان تورم چه پاسخی برای مردم داریم؟ آیا می‌توانیم از پس این مشکلات که مردم در اثر فقر و گرانی و نداری دارند بر آییم.عضو کمیسیون فرهنگی گفت: آیا توانسته‌ایم که با این مصوبات تورم را کاهش داده یا مهار کنیم؟کواکبیان افزود: این بودجه اقتصاد ما را به سوی اقتصاد صدقه‌ای و توزیع پول بین فقرا جامعه هدایت می‌کند.نماینده سمنان با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد از کارخانجات کشورمان به دلیل انقباض بانکی با مشکل مواجه هستند، گفت: آیا توانسته‌ایم با این بودجه اشتغال را افزایش بدهیم.

0 نظرهای شما: