خشم و غيظ در باب دشمنان انقلاب است نه دوستان


لاريجاني:

خشم و غيظ در باب دشمنان انقلاب است نه دوستان
هدايت اختلافات درجاده‌ اعتدال، هنر سياست‌ورزان است


رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: ماه مبارك رمضان با همه‌ي بركات معنوي و آثار اجتماعي و سياسي آن، در سخنان اخير رهبر معظم در جمع كارگزاران نظام اسلامي، درخشش ستودني يافت.


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: مجلس
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر علي لاريجاني امروز - يك‌شنبه - در نطق پيش از دستور خود، افزود: رهنمودهاي ارزشمند حضرت‌شان در شرايط حساس كنوني، در ابعاد مختلف زينت‌بخش ضيافت الهي امسال جامعه‌ي ما گرديد. صميمانه‌ از ايشان تشكر مي‌كنيم.
رييس قوه‌ مقننه، ادامه داد: بخشي از تجليات ماه مبارك رمضان را در دوام و استمرار توبه به معناي اتم آن دانستند كه تحقق نظام ارزيابي فردي و اجتماعي، از قول و فعل است. برگزيدن اين فراز از فهم تقوا كه رجوع به عدالت‌خواهي و فرو بردن خشم و اطفاء نائره و فرو نشاندن آتش‌هايي كه بين افراد جامعه برافروخته شده و زم اهل الفرقه، گرد آوردن افرادي از جامعه كه جدا افتاده‌اند، رويكردي به موقع براي رشد و اصلاح جامعه‌ي ماست.
وي با اشاره به بخش ديگري از سخنان مقام معظم رهبري، گفت: فرمودند كار ديگر اطفاء نائره است. بعضي‌ها آتش‌افروزي سياسي و اجتماعي مي‌كنند. عده‌اي كان براي اين كار ماموريت دارند. من مي‌بينم در داخل كشور خودمان كه يك عده‌اي مي‌خواهند اصلا عناصر گوناگون را، جناح‌هاي مختلف را، افرادي از هر يك از جناح‌ها را به جان هم بياندازند و اختلاف ايجاد كنند، مثل اينكه اصلا از آتش‌افروزي خوش‌شان مي‌آيد. اين خلاف تقواست.
لاريجاني خاطرنشان كرد: تاكيد مجدد ايشان بر سياست اصولي نظام سياسي كشور بر جذب حداكثري و دفع حداقلي بر مبناي اصول و ارزش‌ها، دلالت بر اين امر دارد كه از ظرفيت اين ماه براي همدلي و همگرايي اجتماعي و سياسي بايد بهره‌ي شايسته برد، تا جهت‌گيري رفتار و اعمال سياسي فعالان سياسي تحت تئوري وحدت ايدئولوژيك شكل يابد.
نماينده‌ي مردم قم در خانه‌ي ملت، گفت: عنصر كانوني وحدت در اصول انقلاب اسلامي نهفته است، كه از سعه‌ي كافي براي در نظر گرفتن سلايق مختلف برخوردار است، و راهبرد نظام در اتصال و همراه نمودن درجات مختلف تعلق ابناي جامعه به اين اصول است نه دفع ضعفا در اين راه، بلكه ياري رساندن به آنان براي پيمودن صراط مستقيم انقلاب است.
رييس مجلس شوراي اسلامي، افزود: به همين جهت مسووليت آناني كه خود را به قلب انقلاب نزديك‌تر حس مي‌كنند، بيشتر از سايرين است.
لاريجاني خاطرنشان كرد: امروز در پناه تفسير رهبري از صراط انقلاب، اصالت قول و فعل انقلابي اين‌گونه مورد سنجش قرار مي‌گيرد، كه چگونه و با چه تبييني مي‌توانند ياران انقلاب را به يكديگر نزديك و به سوي آرمان‌هاي انقلاب هدايت كنند.
وي اظهار كرد: خشم و غيظ در باب دشمنان انقلاب است نه دوستان، كه در سپهر رأفت اسلامي قرار مي‌گيرند با درجات مختلف تعلقات آنها به انقلاب.
رييس قوه‌ي مقننه، تصريح كرد: انصاف بايد داشت كه سخنان ايشان منشور اخلاق سياسي جامعه‌ي انقلابي ما بود، كه اينك تحقق آن برعهده‌ي قواي سه‌گانه و فعالان سياسي كشور است. بياييد ابتدا در اجراي اين منشور اخلاق سياسي از خود آغاز كنيم.
وي خطاب به نمايندگان مجلس، گفت: نمايندگان محترم مجلس در پناه اين منظومه‌ي اخلاقي، خود را دريابند، و بر مبناي اصول ارزش‌ها به يكديگر مدد رسانند. آراي كارشناسي در رفع نيازهاي ملت اگر در درون خود اختلاف داشته باشد، موجب كمال مي‌شود به شرط اين‌كه به تنازع و مراء نينجامد
رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه‌ي نطق قبل از دستور خود، تصريح كرد: گفت‌وگوها بر مبناي امر به معروف و نهي از منكر و با نيت اصلاحي سرانجام مي‌يابد نه تخريب و تحقير يكديگر. ثانيا قواي سه گانه گر چه ممكن است بر اداره‌ي كشور آراي اجتهادي مختلف داشته باشند، اما محور قرار دادن قانون و پذيرش همدلانه يكديگر به هم‌افزايي فكري براي اداره‌ي امور كشور منجر مي‌شود.
لاريجاني ادامه داد: حسن نظر داشتن به يكديگر صبوري و بردباري در درك يكديگر و راه ندادن به انديشه‌ها يا رفتار كساني كه براي اظهار مودت و نزديكي خود به تفتين نسبت به ديگران روي مي‌آورند، پايه‌هاي گام نهادن در اين طريق وحدت است.
رييس مجلس شوراي اسلامي، خاطرنشان كرد: ثالثا شايد در بين صاحب‌نظران در اين امر كمتر ترديد وجود داشته باشد كه رسيدن به توسعه‌ي متوازن بر اساس تئوري عدالت اس و مخ وظيفه‌ي سياسي امروز است.
لاريجاني اظهار كرد: تدارك امور ديواني كشور براي تحقق رونق اقتصادي و عدالت اجتماعي و فراهم نمودن زمينه‌هاي فضائل اخلاقي و ديني در جامعه است، و اين مهم جز با ايجاد اعتدال و عقلانيت ممكن نيست.
وي خاطرنشان كرد: بطور طبيعي اختلاف آراء در جامعه در زمينه‌هاي مختلف بروز مي‌يابد. هدايت اين اختلافات در جاده‌ي اعتدال و عقلانيت و پرهيز از فضاي تهمت و تخريب هنر سياست‌ورزان است.
به گزارش ايسنا، رييس قوه‌ي مقننه، تاكيد كرد: بروز رشديافتگي در اخلاق و خردديواني در تدارك هنرمندانه‌ي اين صناعت نهفته است تا بي‌جهت به تعبير رهبر معظم بي‌اعتمادي مردم به مسوولان دولتي، قضايي و مسوولان قوه‌ي مقننه را باعث نشود كه اين همان نقشه‌ دشمن است.
لاريجاني تمركز در مسائل اصلي كشور و پرهيز از حاشيه‌هاي جزئي امور را باعث رونق بازار انديشه‌ورزي در اداره‌ي بهتر امور كشور دانست كه توسعه‌ بدون همگرايي ملي محقق نمي‌شود.
وي ادامه داد: ديرزماني است كه آمريكا و صهيونيست به عنوان محور شرارت بين‌المللي به دنبال ضربه زدن به منافع ملت و انقلاب رهايي‌بخش اسلامي هستند. اين سياست سبعانه در لفافه‌ي اغواگري مذاكرات، شيطنت مضاعف آنان را نشان مي‌دهد. البته اذهان ورزيده‌ي سياسي و سياستمداران مسلط بر مناسبات بين‌المللي اين مكر رفتاري را به درستي تحليل مي‌كنند و دچار آشفتگي در ارزيابي نمي‌شوند.
رييس مجلس شوراي اسلامي، خاطرنشان كرد: تحليل حضرت آيت‌الله خامنه‌اي دامت بركاته از صحنه‌ي منازعه‌ي اصلي انقلاب پرده از اين دوگانگي رفتاري برداشت. متاسفانه اين دغل‌كاري استكباري آمريكا به نوعي است كه آنان را دچار خودشيفتگي دروغين كرده است، و تصور ‌كرده‌اند اين گنده‌گويي‌ها در مقابل ملت ايران و ملل منطقه، نتيجه‌بخش بوده است.
وي خطاب به آمريكا و رژيم صهيونيستي، گفت: حداقل به نظرسنجي خودتان كه اخيرا در كشورهاي مختلف منطقه نسبت به مسئله‌ي هسته‌يي ايران داشته‌ايد توجه كنيد. نظرسنجي دانشگاه مريلند در مصر، سعودي، اردن، مراكش، لبنان و امارات نشان مي‌دهد 88 درصد پاسخگويان اسرائيل را خطر براي اعراب تلقي كرده‌اند و 77 درصد از مردم منطقه آمريكا را خطر براي اعراب دانسته‌اند.
لاريجاني تصريح كرد: بر حسب گزارش خودتان فقط 10 درصد ايران را خطر تصور كرده‌اند. اين آمار براي سياست فريب‌كارانه‌ي شما كافي نيست كه علي‌رغم تبليغات رسانه‌اي وسيع، مردم منطقه چگونه در مورد آمريكا و اسرائيل قضاوت نموده‌اند.
رييس مجلس شوراي اسلامي، گفت: جالب اين است كه در اين نظرسنجي اكثريت قاطع مردم منطقه فعاليت هسته‌يي ايران را حق ملت دانسته‌اند و حتي در مقابل سوال شيطنت‌آميز آنان كه ممكن است ايران به سلاح هسته‌يي نائل شود، اكثريت قاطع اعلام نظر كرده‌اند كه ايران با سلاح هسته‌يي براي منطقه‌ي خاورميانه نتايج مثبتي دارد. هر چند در دكترين امنيتي ايران سلاح هسته‌يي مطرود است، اما پاسخ دريافتي از اين سوال براي شما حداقل اين درس را دارد كه چقدر تبليغات يك‌سويه و به قول خود اجماع بين‌المللي شما، كارساز در جهت‌دهي فكر مردم منطقه بوده است.
لاريجاني خاطرنشان كرد: پاسخ روشن رهبري براي وسوسه‌هاي شيطاني آنان قاطع و از سر عزت و حكمت بود، كه ما اهل مذاكره با دنيا هستيم نه با آمريكا. نگاه نافذ ايشان در تبيين سره از ناسره در كارزار عقايد گوناگون در اين باب ستودني و موجب قدرشناسي ملت خواهد بود.
رييس مجلس شوراي اسلامي، گفت: مجلس شوراي اسلامي بيانات حكيمانه‌ي رهبر معظم را راه روشن انقلاب در اين زمانه مي‌داند و پشتيباني كامل خود را از رهنمودهاي ايشان ابراز مي‌دارد و براي ايجاد فضاي همفكري و همدلي بين قوا پيش‌قدم شده و با مسوولان قواي ديگر جلسات همگرايي را تدارك خواهد ديد، و آغاز آن را با نشست مشترك امروز با دولت قرار مي‌دهد تا بر محور توجه به رفع نيازهاي ملت در برنامه‌ پنج‌ساله گامي در اين خواست ملي بردارد.

0 نظرهای شما: