به رئيس جمهور گفتم اطرافيان شما امتحان خوبي پس نداده‌اند

عسگراولادي در گفت‌وگو با فارس:

به رئيس جمهور گفتم اطرافيان شما امتحان خوبي پس نداده‌اند

خبرگزاري فارس: دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري درباره جلسه خود با رئيس جمهور گفت: يكي از مسايل تولي به ولايت است كه برخي همراهان شما در تولي به ولايت امتحان خوبي پس نمي‌دهند؛ شما مراعات مي‌كنيد اما آنها مراعات نمي‌كنند.

حبيب الله عسگر اولادي در گفت‎وگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبري فارس «توانا» در خصوص ملاقات اخيرش با رئيس جمهوري گفت: خواست بنده از ايشان اين بود كه مجموعه‌ جبهه پيروان خط امام و رهبري با ايشان ديداري داشته باشند و درباره مسائل روز بحث‌هاي طلبگي صورت گيرد و آقاي احمدي نژاد نيز قبول كرد و گفت كه: آقاي عسگراولادي هر فردي را تاييد كند من با آنها ملاقات مي‌كنم؛ لذا من از ايشان درخواست ملاقات شخصي نكردم.
عسگراولادي با بيان اينكه در اين جلسه به رئيس جمهور گفتم كه دو مسئله براي ما مطرح است، گفت: موضوع اول تولي به ولايت است كه همراهان شما و همفكران شما در تولي به ولايت امتحان خوبي پس نمي‌دهند؛ شما مراعات مي‌كنيد اما همراهان شما مراعات نمي‌كنند و مجموعه ما نگران اين هستند كه تولي به ولايت از درون دولت و يا كنار دولت سست شود.
وي موضوع دوم صحبت با رئيس جمهور را وحدت اصولگرايان عنوان كرد و افزود: به ايشان گفتم خودماني صحبت كنيم، پاسخي براي نوآوري و كشمكش‌هاي شما (سه رئيس قوه) كه هر سه اصولگرا هستيد، نداريم، چراكه ما مدافع شما هستيم.
دبير كل جبهه پيروان خط امام و رهبري بيان‌كرد: آقاي حبيبي (دبير كل حزب موتلفه) هم در اين نشست حضور داشت و خيلي صريح اين انتقادات را كه به اطرافيان ايشان از جمله به آقاي مشايي مربوط مي‌شد، مودبانه و متين بيان كرد و رئيس جمهور هم با يك تلقي بسيار خوب پاسخ دادند.
عسگراولادي به سخن آقاي حبيبي اشاره كرد كه به رئيس جمهوري گفت: شما در انتخابات مجلس هشتم از اصولگرايان دعوت كرديد تا با يكديگر نشست داشته باشيم كه اين كار بسيار مثبتي بود و بنده صحبت آقاي حبيبي را قطع كردم و گفتم: كار بسيار شجاعانه‌اي بود چرا كه شخص رئيس جمهور نمي‌بايست اين كار را انجام دهد ولي شما شجاعانه اين كار را كرديد و اصولگرايان را دعوت كرديد و در شرايط كنوني نيز براي اينكه مردم گمراه نشوند، نياز است كه شما يك شرايط جديدي را پديد آوريد.
دبير كل جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: رئيس جمهور پاسخ داد كه بايد اصولگرايي را باز تعريف كنيم.
عسگراولادي ادامه داد: به رئيس جمهور گفتم كه اصولگرايي‌اي كه يك طرف آن آقاي هاشمي رفسنجاني و طرف ديگر آن آقاي احمدي‌نژاد باشد، مطلوب نيست و با مزاح به ايشان گفتم كه: احمدي‌نژاد مي‌گويد تعداد اندكي اصولگرا هستند و هاشمي مي‌گويد كه همه اصول‌گرا هستند و سپس رئيس جمهور گفت كه اصولگرايي چيست و چه كسي بايد تعريف كند كه به ايشان گفتم: « مقام معظم رهبري»؛ چراكه شما و آقاي هاشمي تعريف خاص خود را از اصولگرايي داريد و تعريف رهبري از اصولگرايي، فوق‌ همه جناح‌ها است.
* اصلاً موضوعات سه قوه نگران كننده نيست
وي در ادامه اين گفت‏وگو با تاكيد بر ضرورت اتحاد در جامعه و با اشاره به فرمايش رهبر معظم انقلاب درخصوص فريضه بودن وحدت، اظهارداشت: هيچ مسئله مبهمي امروز باقي نمي‌ماند مگر اينكه از ولي‌فقيه فاصله بگيريم و در حال حاضر به جهت وجود ولي فقيه، مسلمين و اهل ايمان در ايران و جهان در بهترين مواضع هستند.
دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري افزود: ما از صدر انقلاب چند نمونه از اختلاف سليقه خواص را شاهد بوده‌ايم و اين مسئله جديدي نيست، اما آنچه مردم را نگران مي‌كند، رسانه‌اي كردن اختلاف‌سلايق در ميان خواص است و موجب شادشدن دشمن مي‌شود.
عسگراولادي ادامه داد: طبيعي است كه رئيس‌جمهور سليقه‌اي در اجرا داشته باشد و رئيس مجلس نيز در تقنين و قانون‌گذاري سليقه‌اي مخصوص به خود را اعمال كند و حتي اين دو قوه سليقه‌اي غير از رئيس قوه قضائيه داشته باشند، اما اين اختلافات را بايد خصوصي حل كنند و نبايد به رسانه‌ها منتقل كنند.
وي ادامه داد: در مقابل نيز رسانه‌ها نبايد به اين اختلافات دامن بزنند؛ چراكه هر جرقه‌اي از اين اختلاف‌ها در رسانه‌ها به وجود آيد، قبل از آنكه دوستان آن را بشنوند، دشمنان متوجه آن مي‌شوند.
دبير كل جبهه پيروان خط امام و رهبري به ديدارهاي اخير خود با رئيس‌جمهور، رئيس‌مجلس و رئيس قوه قضائيه اشاره كرد و گفت: اصلاً موضوعات سه قوه نگران كننده نيست و هركدام از آنها استدلال‌هاي خود را دارند.
عسگراولادي در همين زمينه افزود: به عنوان مثال رئيس‌جمهور مي‌گويد مجلس بدون نظرخواهي از دولت قوانين را تصويب مي‌كند و رئيس مجلس و اعضاي هيئت رئيسه نيز اعلام مي‌كنند كه دولت قبل از اينكه لايحه‌اي را بفرستد از مجلس نظرخواهي نمي‌كند و رئيس قوه قضائيه چون ناظر بر اجرا است، به هر دوي آنها اشكال دارد.
وي با بيان اينكه با شنيدن استدلال‌هاي رؤساي قوا جاي نگراني وجود ندارد، تصريح كرد: هيچ يك از سه قوه حرف بي‌ربطي نمي‌زنند، اما وقتي رسانه‌اي مي‌شود رسانه‌ها روي آن بافت جديدي مي‌گذارند كه اين بافت جديد فاصله بين آنها را نشان مي‌دهد.
اين فعال سياسي با اشاره به اينكه همان اختلاف سليقه از سوي رسانه‌ها نشان داده نمي‌شود، بلكه آن بافت جديد فاصله ايجاد مي‌كند، افزود: اين موضع رسانه‌ها بعضي وزرا را به موضع‌گيري وادار مي‌كند و برخي نمايندگان مجلس و حتي رؤساي قوا را به موضع‌گيري مي‌اندازد.
عسگراولادي در پاسخ به سؤالي درخصوص فرمايش رهبر معظم انقلاب مبني بر اينكه رسانه‌هاي مغرض مثل جنگ احزاب جمع شده‌اند و با هم متحد هستند تا دولت را بكوبند، گفت: تندروي توسط بعضي از رسانه‌هاي منسوب به رئيس‌جمهور، قوه قضائيه و مجلس صورت مي‌گيرد كه آنها خود نيز راضي نيستند.
وي افزود: برخي روزنامه‌ها را نمي‌توان گفت كه وحي منتشر مي‌كنند بلكه آنها بافتي روي اين مسائل مي‌گذارند و اين مثال‌ها غير از آن است كه فقط بگويم اصلاح‌طلب‌ها و زنجيره‌اي‌ها در مطبوعات اين كار را مي‌كنند.
عسگر اولادي در همين خصوص به مواضع اصلاح‌طلب‌ها و روزنامه هاي زنجيره‌اي‌ اشاره كرد و ادامه داد: آنها تنها نيستند بلكه شريك افراطي دارند و شريك افراطيشان در مجموعه اصولگرايان است كه بايد خودشان را كنترل كنند.
اين فعال سياسي اصولگرا افزود: اگر به فرمايشات مقام معظم رهبري دقت كنيم همين مسئله را فرمودند كه «اين برادراني كه با ما بودند و الآن نيستند و نگفتند فتنه‌گراني كه فتنه كردند» لذا من معتقدم برخي اصلاح‌طلبان قابل اصلاح هستند.
عسگراولادي در خصوص جدايي طيف‌ اصلاح‌طلبان معتقد به اسلام، نظام و قانون اساسي، با سران فتنه، به فرمايش مقام معظم رهبري اشاره كرد و اظهارداشت: تعدادي از جوان‌هاي ما به سوابق اشخاص نگاه مي‌كردند اما ديدند كه آنها سوابق خود را مراعات نمي‌كنند.
وي اضافه‌كرد: كسي كه دبير شهرستان يك حزب يا يك مجموعه انتخاباتي بوده و يا حرف‌هاي نادرست بسياري زده است و اكنون اعلام مي‌كند كه من اصول را قبول دارم، ما نبايد بگوييم كه تو اصول را قبول نداري.
دبير جبهه پيروان خط امام و رهبري اضافه كرد: اگر كساني در زندان مي‌گويند كه ما اشتباه كرديم و تقلبي نشده، نبايد به آنها بگوييد كه ديروز چه غلط‌هايي كرده‌ايد چراكه اين حرف را هم قبلا رهبر معظم انقلاب چراغش را روشن كرده است.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر تاكتيك بودن اين اقدامات فتنه‌گران بعد ازطردشدن از ميان مردم براي بازيابي چهره خود بيان‌داشت: همان‌گونه كه خداوند در قرآن مي‌فرمايند «اينها چون در تنگنا قرار گرفته‌اند‌، مي‌گويند ما ايمان آورديم» در حالي‌ كه نبايد گفت مومن نيستيد، لذا بايد اجازه داد از اين حالت بيرون آيند.
عسگر اولادي با بيان اينكه دشمن اميد زيادي به جريان فتنه بسته بود، عنوان‌كرد: دشمن در حال حاضر اميد سابق را ندارد؛ چراكه بسياري از افرادي كه در مجموعه فتنه‌گران قرار داشتند راه خود را جدا كردند و اين اشخاص خطاكار به خطاي خود اذعان دارند.
دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري با اشاره به موضوع « توّابين»، يادآور شد: شهيد لاجوردي آنها را به نمازجمعه مي‌آورد و به «درياچه تار» مي‌برد و خودش نيز همراه آنها مي‌رفت، شهيد لاجوردي از من خواست يك شب از سال به اوين بروم و براي توّابين صحبت كنم كه در آن سخنراني برق رفت و پس از روشن شدن فضا ديدم كه لاجوردي مثل نگين انگشتر وسط توّابين نشسته است.
وي ادامه داد: بنده گفتم شما به چه اعتمادي بين آنها نشسته‌ايد چرا كه ممكن است تعدادي از آنها متعرض شوند و در تاريكي شما را خفه كنند و ايشان در جواب گفت كه: شما اين جوان‌ها را نمي‌شناسيد و آنها فريب خورده بودند و در حال حاضر نيز بعضي‌ از همان توابين اكنون در مسئوليت‌هاي خود ساليان درازي است كه در كشور خدمت مي‌كنند.
*اساسنامه جبهه پيروان نيز در مرحله مطالعه و پيگيري است
عسگر اولادي همچنين در خصوص اوضاع اين جبهه، تصريح‌كرد: جبهه پيروان خط امام و رهبري از 14 تشكل، تشكيل شده كه 10 زيرمجموعه آن كاملا با يكديگر منسجم هستند، دو تا از چهار تشكل مهمان هستند و دو عضو ديگر نيز، نظرات خاص خود را دارند؛ اما هرگاه جمع به يك توافق كلي برسد، همه آنها به آن عمل مي‌كنند.
وي به عنوان دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري از اين تشكل‌ها ابراز رضايت كرد و گفت: اعضا زيرمجموعه جبهه نيز با انتخاب مجدد بنده در ماه گذشته، رضايت خود را نشان دادند.
عسگراولادي اضافه كرد: اساسنامه جبهه پيروان نيز در مرحله مطالعه و پيگيري است و به علت اينكه تعدادي تشكل جديد (دانشگاهي، حقوقي و قضايي و دو مجموعه خواهران) خواستار عضويت در جبهه هستند، در حال مذاكره و سپس تكميل آن هستيم.

0 نظرهای شما: