پرواز کرمان به کرمانشاه 10 ساعت به تاخیر افتاد

بدلیل نقص فنی فوکر 100؛

پرواز کرمان به کرمانشاه 10 ساعت به تاخیر افتاد

کرمان - خبرگزاری مهر: نقص فنی هواپیمای فوکر 100 در کرمان مسافران پرواز کرمان - کرمانشاه را در شب قدر 10 ساعت در فرودگاه کرمان سرگردان کرد.
به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، مسافران پرواز ساعت 2.5 صبح دوشنبه هواپیمایی آسمان از کرمان به مقصد کرمانشاه ساعتها در فرودگاه کرمان به دلیل تاخیر در پرواز سرگردان شدند.
پیگیریهای مسافران در خصوص علت تاخیر در پرواز مشخص کرد که عامل اصلی تاخیر این پرواز نقص فنی در موتور هواپیمایی فوکر 100 بوده است و درنهایت پس از گذشت 10 ساعت، 12 ظهر دوشنبه مسافران موفق به پرواز شدند.
هرچند طی ماههای اخیر تاخیر در پروازهای مختلف به امری عادی در فرودگاههای کشور تبدیل شده است و علیرغم حوادث مختلف پروازی طی سال گذشته و قول مسئولان، استفاده از هواپیماهای فوکر و توپولف در خطوط پروازی ادامه دارد و تاخیر 10 ساعته صبح امروز نیز موجب نارضایتی مسافران این پرواز شد.
مسافران شب قدر را در فرودگاه احیاء گرفتند
یکی از مسافران پرواز کرمان - کرمانشاه در گفتگو با مهر اظهار داشت: این پرواز طبق ساعت اعلام شده روی بلیط هواپیما باید ساعت 2.5 صبح دوشنبه انجام می شد اما در ابتدا اعلام شد پرواز دقایقی تاخیر دارد و این تاخیر چند دقیقه ای به گذشت 10 ساعت از زمان قانونی پرواز منجر شد.
وی گفت: تعداد زیادی از مسافران، شب را تا صبح در فرودگاه بودند درحالیکه شب گذشته شب "قدر" بود و مسافران از برنامه های مذهبی خود محروم شدند.
اگر با اتوبوس حرکت می کردیم زودتر به مقصد می رسیدیم
یکی دیگر از مسافران گفت: شب قدر را در فرودگاه کرمان احیاء نگه داشتیم، این درحالی بود که بسیاری از مسافران این هواپیما زائران عتبات عالیات بودند که برای سفر به کربلا و برای آسایش بیشتر طی مسیر تا مرز را از تور هوایی استفاده کردند اما عملا اگر با اتوبوس به طرف کرمانشاه حرکت می کردند زودتر می رسیدند.
وی گفت: مسئولان باید برای جلوگیری از بروز چنین تاخیرهایی در راستای بهبود کیفیت هواپیماهای خطوط پروازی تلاش کنند.
یک تاجر کرمانشاهی نیز گفت: استفاده از این خط پروازی برای بسیاری از مسافران به دلیل رسیدن به ساعت اداری ادارت و انجام امور بانکی اهمیت دارد، درحالیکه عملا تاخیر در این پرواز موجب شد تنها چند دقیقه مانده به پایان ساعت کاری ادارات در کرمانشاه هواپیما از کرمان حرکت کند.
توپولوف اگر ظاهر ندارد مرام دارد یکی از همراهان مسافران این پرواز نیز با انتقاد از ادامه استفاده گسترده از هواپیماهای مانند فوکر 100 و توپولوف در خطوط پروازی گفت: چندی پیش در خطوط پروازی تهران - تبریز علیرغم تهیه بلیط ایرلاین برای استفاده از هواپیمای با کیفیت مطلوب، مجبور به پرواز با یک هواپیمای توپولوف شدم و وقتی نسبت به استفاده از این هواپیما اعتراض کردم خدمه پرواز گفتند این هواپیما اگر ظاهر ندارد اما مرام دارد. در طول پرواز حتی این هواپیما از وجود سیستم تهویه مانند کولر نیز بی بهره بود و ردیف صندلیها آنقدر به هم نزدیک بود که یک فرد عادی به زحمت می توانست برای قرارگرفتن روی صندلی از بین صندلیها عبور کند. وی با اشاره به بروز سوانح مختلف هوایی به دلیل استفاده از این هواپیماهای فرسوده گفت: مسئولان هواپیمایی کشور باید تدابیری اتخاذ کنند که حداقل قولهای خودشان در راستای عدم استفاده از هواپیماهای توپولوف و فرسوده اجرا شود. کرمان در بن بست خطوط پروازی کشور استان کرمان با داشتن پنج فرودگاه در کشور به عنوان یکی از شاخصترین استانها در بحث کمیتی فرودگاهها است اما عدم تعدد خطوط پروازی از کرمان به سایر فرودگاههای کشور منجر شده است این استان در بن بست خطوط پروازی قرار گیرد. با این وجود طی سال گذشته و با همت تعدادی از آژانسهای مسافرتی کرمان خطوط پروازی کرمان - شیراز و کرمان - کرمانشاه راه اندازی شد که خط پروازی کرمان به شیراز، کرمان را به خطوط هواپیمایی متعدد فرودگاه شیراز و چندین خط پروازی بین المللی متصل کرد و خط پروازی کرمان به کرمانشاه نیز با محوریت انجام تورهای هوایی زیارتی و انتقال زائران عتبات عالیات به کرمانشاه ایجاد شد با این وجود تعداد پروازهای صورت گرفته از فرودگاه کرمان به فرودگاه های مختلف کشور بسیار محدود است و مسافران در اکثر مواقع برای رسیدن به مقصد مجبور به استفاده از یک فرودگاه ثالث هستند.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۴:۳۱ , ۱۳۸۹/۰۶/۰۸

0 نظرهای شما: