افزايش قيمت بليط هواپيما كليد خورد؛ تدوين بسته سياستي آزادسازي نرخ‌ها

در گفت‌‌وگوي فارس با رييس سازمان هواپيمايي كشوري اعلام شد:

افزايش قيمت بليط هواپيما كليد خورد؛
تدوين بسته سياستي آزادسازي نرخ‌ها

خبرگزاري فارس: معاون وزير راه گفت: بسته سياستي آزادسازي نرخ‌هاي حمل و نقل هوايي و بهبود وضعيت اقتصادي اين بخش، به منظور مديريت بهتر هزينه در شركت‌هاي هواپيمايي و توجيه مالي مطلوب‌تر و افزايش خدمات ايرلاين‌ها به مسافران، تدوين شده و آماده ارائه به مراجع ذيصلاح است.
‌كاپيتان رضا نخجواني در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» با بيان اينكه صنعت هوانوردي كشور با توجه به بازار تقاضا، عرضه خود را تنظيم خواهد كرد، اظهار داشت: مهم‌ترين گام در راستاي افزايش توان رقابتي شركت‌هاي هواپيمايي، آزادسازي قيمت‌ها است. رييس سازمان هواپيمايي كشوري آزادسازي قيمت‌ها را يكي از مهمترين عوامل مؤثر بر تقويت اقتصاد هوانوردي كشور دانست و افزود: پياده كردن قانون هدفمند‌سازي يارانه‌ها و آزادسازي قيمت‌ها، زمينه‌ساز ايجاد فضاي رقابتي بين شركت‌هاي هواپيمايي خواهد شد؛ به همين منظور آنچه به صورت اضطراري مورد توجه سازمان هواپيمايي كشوري ا‌ست، مسائل اقتصادي اين بخش است. وي تأكيد كرد: آزادسازي قيمت‌ها، متنوع‌سازي و واقعي كردن نرخ خدمات حمل و نقل هوايي مسافر و بار با هدف حاكميت نظام عرضه و تقاضا و اصول بازارهاي رقابتي و حذف دخالت‌هاي دولت در ساز و كار قيمت‌گذاري، از احكام مد‌نظر سازمان است. معاون وزير راه و ترابري ادامه داد: در اين راستا سازمان هواپيمايي كشوري نيازهاي خود را به صورت بسته‌اي سياستي ارائه داده كه محور آن آزادسازي اقتصادي است تا بدين ترتيب صنعت هوايي كشور بتواند در شرايط تحريم از عهده هزينه‌هاي خود برآمده و زمينه‌هاي ارتقاء خدمات بيشتر و بهتر را فراهم كند. وي اضافه كرد: بسته سياستي آزادسازي نرخ‌هاي حمل و نقل هوايي و بهبود وضعيت اقتصادي اين بخش حمل و نقل، به منظور مديريت بهتر هزينه در شركت‌هاي هواپيمايي و توجيه مالي مطلوب‌تر و افزايش خدمات ايرلاين‌ها به مسافران، تدوين و پيشنهاد شده است. كاپيتان نخجواني اظهار داشت: در اين ميان سازمان هواپيمايي كشوري وظيفه دارد با در نظر گرفتن مصالح عمومي از طريق اعمال نظارت‌هاي لازم، ضمن تأمين منافع و حقوق مسافران و مشتريان، بهبود فضاي كسب و كار و كاهش خطر‌پذيري اقتصادي شركت‌هاي هواپيمايي، از ايجاد انحصار، رقابت‌هاي مضر و وقوع مخاطرات در اين صنعت جلوگيري كند. رييس سازمان هواپيمايي كشوري خاطرنشان كرد: اميد است با تصويب بسته سياستي در مراجع ذيصلاح (شوراي عالي هوانوردي و هيئت وزيران)، زمينه رونق اقتصادي حمل و نقل هوايي و ارتقاي كمي و كيفي و ايمني صنعت هوانوردي فراهم ‌شود.
به گزارش فارس، وزير راه و ترابري نيز چندي پيش در اين‌باره به فارس گفته بود: افزايش قيمت بليت هواپيما خواسته شركت‌هاي هواپيمايي و وزارت راه و ترابري است. حميد بهبهاني با اشاره به اينكه شركت‌هاي هواپيمايي بار‌ها درخواست افزايش قيمت بليت را به اين وزارتخانه ارائه داده‌اند، گفته بود: افزايش قيمت بليت هواپيما موجب افزايش ارائه خدمات توسط شركت‌هاي هواپيمايي، افزايش درآمد مالي ايرلاين‌ها و به دنبال آن ورود هواپيماهاي نوين غربي به ناوگان هوايي كشو‌ر است. به عقيده بهبهاني در حال حاضر بدون درنظر گرفتن اجراي قانون آزاد‌سازي قيمت‌ها، قيمت بليت هواپيما در ايران بسيار پايين است؛ اما قطعاً پس از اجراي قانون هدفمند‌سازي يارانه‌ها و آزاد‌شدن قيمت سوخت، قيمت‌هاي بليت هواپيما نيز افزايش مي‌يابد.

0 نظرهای شما: