شی بیرونی عامل آتش سوزی قدیمی ترین مرکز حوزوی کشور

در جمع خبرنگاران اعلام شد:

شی بیرونی عامل آتش سوزی
قدیمی ترین مرکز حوزوی کشور
ساری - خبرگزاری مهر: مدیرعامل آتش نشانی آمل گفت: به نظر کارشناسان شی بیرونی و خود به خود سازی از دلایل مهم آتش سوزی روز یکشنبه در حوزه علمیه امام حسن عسگری ( ع ) در منطقه پایین بازار آمل بوده است.
به گزارش خبرنگار مهر درآمل، آتشیار سوم مهرداد کربلایی زاده عصر سه شنبه درجمع خبرنگاران در آمل افزود: با پیگیری های کارشناسان این سازمان مواردی مبنی بر اینکه سیم های فرسوده برق عامل این آتش سوزی باشد یافت نشد و زیرا معلوم شد که در زمان آتش سوزی برق این مرکز برای مدت طولانی قطع بوده است.
وی تصریح کرد: بر اثر این آتش سوزی که عصر یکشنبه هفته جاری رخ داد قسمتهای سقف این حوزه و مدرسه علمیه قدیمی که از جنس چوب و ایزوگام بود به طور کامل در آتش سوخت. مدیرعامل آتش نشانی آمل با بیان اینکه این مرکز در دوطبقه بنا شده بود و دراین آتش سوزی به غیر از سقف به قسمتهای دیگر آن آسیبی نرسیده است، گفت: این آتش سوزی در کمتر از یک ساعت با حضور ماموران آتش نشانی و نیروهای مردمی مهار شد. آتشیار سوم کربلایی زاده ادامه داد: دراین آتش سوزی خوشبختانه هیچ گونه خسارتی به مسجد ومناره قدیمی امام حسن عسگری ( ع ) که مجاور این حوزه و مربوط به سدهای سوم و چهارم هجری است، وارد نشده است. وی با اشاره به اینکه این مکان به لحاظ سابقه تاریخی و علمی دارای ارزش زیادی است اما به لحاظ ساختار قدیمی و فرسوده است، اضافه کرد: برآورد میزان خسارات دقیق این آتش سوزی را به میراث فرهنگی واگذار کردیم. بنای اولیه مسجد امام حسن عسگری ( ع ) که در منطقه پایین بازار شهر آمل واقع شده به قرن های سوم وچهارم برمی گردد که در دوره قاجاریه به شکل کنونی که بود بازسازی شد. این اثر تاریخی به عنوان در دهه 70 درفهرست آثارملی کشور ثبت شده است. تاریخ انتشار، تهران: ۱۷:۳۰ , ۱۳۸۹/۰۶/۰۹

0 نظرهای شما: