12 میلیون یورو خاویار در انبارها مانده است

12 میلیون یورو خاویار در انبارها مانده است
مخبر کمیسیون امنیت داخلی و امور شوراهای مجلس گفت: بالغ بر 12 میلیون یورو خاویار در انبارها مانده است. به گزارش خبرگزاری مهر عبدالحسین ناصری در مورد وضعیت خاوریار کشور گفت: متاسفانه معاون وزیرجهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات پروتکلی با کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله ترکمنستان، روسیه و قرقیزستان امضاء کرده اند تا به دنبال آن خاویار به مصرف داخلی برسد و خاویار دریای خزر صادر نشود، این در حالی است که خاویار ایران بهترین نوع خاویار و هویت کشور است.
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که مشخص نیست رئیس جمهور از این موضوع مطلع است یا خیر؟ افزود: در حال حاضر کشورهای آسیای میانه بحث خاویار پرورشی را گسترش داده اند، در حالیکه خاویار ایران از مرغوبیت بیشتری نسبت به این کشورها برخوردار است.
وی اظهارداشت: معادل 5/4 تن خاویار با قیمت تقریبی حدود 12 میلیون یورو در سردخانه ها باقیمانده است و با توجه به تاریخ انقضای آن که در حال حاضر نه به مصرف داخلی می رسد و نه صادر می شود، جای نگرانی دارد.
ناصری خاطرنشان کرد: باید پروتکلی به این مهمی را شخص رئیس جمهور به طور مستقیم دستور می داد یا اینکه به تائید نمایندگان مجلس می رسید، یک معاون وزیر به تنهایی قادر به امضای چنین کاری نیست؛ ولی متاسفانه این امر صورت گرفته و ما را در عمل انجام شده قرار داده است.
وی در پایان اعلام کرد: سالیان درازی است که خاویار تحت عنوان مروارید سیاه در حال صادر شدن به کشورهای دیگر است.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۴:۰۴ , ۱۳۸۸/۱۲/۱۵

0 نظرهای شما: