رهايي گروگان 5 ميليارد توماني

گروگانگيران دستگير شدند

رهايي گروگان 5 ميليارد توماني


خبرگزاري فارس: مرد جواني كه براي گروگانگيران 5 ميليارد تومان ارزش داشت با تلاش پليس از دست آدم‌ربايان آزاد شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس،‌ ساعت 3 بامداد روز 17 اسفند امسال چهار مرد نقاب‌دار با بالا رفتن از ديوار منزلي ويلايي در منطقه نياوران، ضمن ورود به داخل اتاق خواب، دست و پا و دهان زن و شوهر جواني را بستند و پس از آن، غلامرضا 25 ساله را به داخل يك دستگاه خودروي Maxima سفيد رنگ انتقال دادند.
اين افراد غلامرضا را در كف خودرو گذاشتند در حالي‌كه همسر گروگان با دست و پا و دهاني بسته در داخل خانه رها شده بود به باغي در منطقه شهريار منتقل كردند. در زمان انتقال فرد ربوده شده به باغ، يكي از آدم‌ربايان از طريق تلفن همراه فرد ربوده شده با خانواده وي تماس گرفت و ضمن مطلع كردن آنها از موضوع ربايش فرزندشان، موضوع پرداخت پول در قبال آزادي غلامرضا را مطرح و تأكيد كرد كه به هيچ عنوان نبايد با پليس تماس گرفته شود.
پدر غلامرضا در اولين اقدام خود از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 موضوع ربايش فرزند خود را به پليس اطلاع داد. بلافاصله موضوع از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي به كلانتري 123 نياوران اعلام شد. پس از تأييد شدن موضوع آدم‌ربايي، در همان ساعات اوليه بامداد روز آدم‌ربايي، كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ در محل آدم‌ربايي حاضر شدند و ضمن هماهنگي با پيرگزي، بازپرس شعبه نهم دادسراي جنايي تهران، تحقيقات خود را جهت شناسايي و دستگيري آدم‌ربايان و آزادي فرد ربوده شده آغاز كردند. در تحقيقات ابتدايي مشخص شد كه غلامرضا فرزند يكي از تجار و كارخانه داران موفقي است كه در كارخانه پدرش به عنوان مدير داخلي مشغول به كار است و پس از ازدواج، در خانه‌اي جداگانه از منزل پدري‌اش زندگي مي‌كند.
آدم‌ربايان در ادامه براي طرح مطالبه خود، با پدر فرد ربوده شده تماس گرفتند و درخواست پرداخت 5 ميليارد تومان پول نقد در قالب اسكناس‌هاي 100 دلاري و 500 يورويي را مطرح كردند. كارآگاهان اداره يازدهم ضمن ارائه آموزش‌هاي لازم به خانواده غلامرضا، تحقيقات فني و پليسي خود را جهت شناسايي و دستگيري آدم‌ربايان آغاز كردند و نهايتاً در كمترين زمان، در روز سه‌شنبه 25 اسفند يكي از آدم‌ربايان به نام رضا 31 ساله را در خيابان رشيد تهرانپارس، همزمان با اذان مغرب، دستگير كردند. با دستگيري اولين متهم، بلافاصله شناسايي محل اختفاي فرد ربوده شده و شناسايي و دستگيري متهمان در دستور كار كارآگاهان اداره يازدهم قرار گرفت. با آغاز تحقيقات از متهم دستگير شده، رضا ضمن اعتراف به همدستي با آدم‌ربايان و معرفي آنها، اطلاعاتي را در اختيار كارآگاهان قرار داد كه آنها را به مخفيگاه همدستان و محل نگهداري گروگان در منطقه جنوب شرق تهران رساند.
با گذشت تنها 2 ساعت از زمان دستگيري اولين متهم، كارآگاهان موفق به شناسايي مخفيگاه ديگر متهمان شدند و ضمن ورود به داخل آپارتماني در منطقه مشيريه تهران، گروگان را در حالي‌كه پس از انتقال از باغ در داخل اتاقي محبوس شده بود و در شرايط روحي نامساعدي قرار داشت، آزاد و 2 آدم‌ربا به اسامي محسن 33 ساله و حسين 26 ساله را در حالي‌كه صورت‌هاي خود را با نقاب مشكي پوشانده بودند، دستگير و به اداره يازدهم پليس آگاهي منتقل كردند. كارآگاهان اداره يازدهم، بلافاصله تحقيقات خود را از هر 3 متهم دستگير شده آغاز و هر كدام از آن‌ها ضمن اعتراف صريح به داشتن نقش و مشاركت در اين آدم‌ربايي عنوان كردند كه پيشنهاد دهنده اصلي آدم‌ربايي، شخص ديگري به نام ابراهيم است كه پدرزنش در نزديكي خانه متعلق به پدر غلامرضا زندگي مي‌كند و وي به واسطه رفت و آمدي كه به خانه پدر زن خود داشته، به مرور زمان از وضعيت مالي گروگان و خانواده‌اش اطلاع پيدا كرده است.
محسن در حالي‌كه هنوز باور نداشت در اين مدت كوتاه توسط پليس دستگير شده، در اعترافات اوليه خود ضمن معرفي ابراهيم به عنوان يكي از دوستان حسين، به كارآگاهان گفت: من و حسين در باشگاه ورزشي‌ با يكديگر دوست شده بوديم. وي ادامه داد: پس از مدتي از طريق حسين با ابراهيم آشنا شدم كه به واسطه دوستي من با حسين، ارتباط من و ابراهيم نيز افزايش پيدا كرد. در طول مدت آشنايي با ابراهيم، او دائماً از خانواده‌اي صحبت مي‌كرد كه پدر آنها يكي از تجار مطرح كشور است و از لحاظ وضعيت اقتصادي و مالي در وضعيت بسيار خوبي قرار دارند تا اينكه نهايتاً ابراهيم پيشنهاد داد در صورت ربوده شدن يكي از اعضاي خانواده اين فرد مي‌توانيم پول بسيار زيادي را مطالبه كنيم.
متهم در ادامه اعترافات خود به كارآگاهان گفت: در ابتدا من مخالف آدم‌ربايي بودم و عنوان كردم كه اين كار بسيار خطرناك است و پليس همه ما را دستگير خواهد كرد اما حسين به من گفت شخص سابقه‌داري به نام محمد را مي‌شناسد كه بارها به اتهام ارتكاب جرايم مختلف از جمله آدم‌ربايي دستگير و در حال حاضر نيز با سپردن قرار وثيقه آزاد شده و او مي‌تواند ما را در اين كار كمك كند. متهم در قسمت ديگري از اعترافاتش به كارآگاهان گفت: پس از ملاقات با محمد و در ميان گذاشتن موضوع آدم‌ربايي با وي، او نيز موافقت كرد تا در آدم‌ربايي حضور داشته باشد و در واقع نقشه آدم‌ربايي توسط او طراحي شد و در شب آدم‌ربايي من به همراه حسين، محمد و ابراهيم به محل حادثه رفتيم و پس از بستن دست و پا و دهانش او را به داخل خودروي ماكسيماي متعلق به پدر حسين انداختيم و به همراه خودمان به باغي در شهريار منتقل كرديم.
متهم در خصوص ميزان پول در نظر گرفته شده براي وي و ديگر اعضاي گروه به كارآگاهان گفت: قرار بود كه به هر كدام از اعضاي گروه، يك ميليارد تومان پول برسد و محمد نيز به ما اطمينان داده بود كه اگر كارها را همان طور كه او به ما مي‌گويد انجام بدهيم، به هيچ عنوان دستگير نخواهيم شد و ما هم اطمينان پيدا كرده بوديم كه پس از مدتي همگي پولدار خواهيم شد و اصلاً تصور نمي‌كرديم كه توسط پليس دستگير شويم. متهم ديگر پرونده به نام رضا 31 ساله هم در اعترافات خود در خصوص نقش خود در اين آدم‌ربايي به كارآگاهان گفت: يك روز محمد با من تماس گرفت و به من گفت كه حاضر است در ازاي انجام كاري پول بسيار خوبي را به من پرداخت كند.
وي ادامه داد: پس از آن در ملاقاتي كه با هم داشتيم، محمد به من گفت كه به همراه تعدادي از دوستانش، جواني را كه به گفته او پدرش بسيار پولدار است ربوده‌اند و حاضر است تا در ازاي همكاري با او و ديگر دوستانش، پول خوبي را به من بدهد و من هم كه گويا پس از شنيدن مبلغ پول، چشم و گوشم بسته شده بود حاضر شدم تا با آن‌ها همكاري كرده و مسئول تماس با خانواده فرد ربوده شده شدم و اين در حالي بود كه تا قبل از آن هيچ‌كدام از اعضاي گروه را نمي‌شناختم.

0 نظرهای شما: