طبیعت گیلان نمایشگاهی از گردشگری است

طبیعت گیلان نمایشگاهی از گردشگری است
رشت - خبرگزاری مهر: سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان گفت: طبیعت سبز فام استان گیلان نمایشگاهی از گردشگری را برای مردم و توریست ها فراهم کرده است. رحمت الله رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: گردشگرانی که استان گیلان را برای تفرج انتخاب می کنند پس از عبور از لوشان با مجموعه ای از مظاهر زیبای خداوندی روبرو می شوند و نمایشگاهی از گردشگری توسط طبیعت به رایگان در اختیار ایشان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: گردشگری امروز به عنوان این اصل اساسی در دنیا مطرح است و برای رونق این صنعت باید با استفاده از سرمایه گذاران توانمند در این زمینه نسبت به تغییر رویه از تقاضا محوری به طرح محوری تلاش کرد.
سرپرست منابع طبیعی گیلان افزود: حمایت از سرمایه گذاری در بخش صنعت توریسم ازسوی بخش خصوصی باید از به خطر افتادن محیط زیست و منابع طبیعی پرهیز کرد و شایسته است با حفظ الگوی معماری خاص طبیعت گیلان به اهداف گردشگری دست یافت.
وی با اشاره به ساخت موزه میراث روستایی گیلان اظهار داشت: در هیچ نقطه از کشور چنین اقدامی صورت نگرفته و تاسیس این موزه یکی از افتخارات استان گیلان است تا جائیکه مردم از اکثر نقاط ایران اسلامی برای بازدید از این موزه آمده و ضمن بهره مندی از طبیعت زیبا با معماری سنتی و روش زندگی گیلانیان سخت کوش آشنا می شوند.
رحمانی ادامه داد: در بحث حفظ منابع طبیعی و گسترش صنعت گردشگری منافاتی وجود ندارد لیکن نیاز به یافتن راهکارهای قانونی برای جلب سرمایه گذار متعهد و مطلع بوده تا امکانات بالقوه استان را به بالفعل تبدیل و مردم نیز حداکثر بهره برداری را داشته باشند.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۶:۲۱ , ۱۳۸۸/۱۲/۲۷

0 نظرهای شما: