نقل مکان پنج قلوهای دماوندی به خانه جدید/

پیگیری خبر
نقل مکان پنج قلوهای دماوندی به خانه جدید
درتومیها همچنان نیازمند کمک
استان تهران - خبرگزاری مهر: پنج قلوهای دماوندی شب گذشته را در خانه خود به صبح رساندند و لبخند شادی و رضایت بر چهره خسته پدر و مادر پنج قلوها نشست اما نیازهای بی شمار نوزادان درتومی همچنان یاری خیران را طلب می کند. به گزارش خبرنگار مهر، پس از انتشار گزارش پنج قلوهای دماوندی و برانگیختن احساسات پاک مردم و نیکوکاران سیل کمکها و حمایتهای مردمی از گوشه گوشه ایران به سمت دستان کوچک سرازیر شد.
به گزارش خبرنگار مهر، وقتی چندماه پیش خبرهایی از تولد پنج قلوهای دماوندی رسید، نه تنها خبرنگار و عکاسان مهر بلکه تمام تحریریه خبر لحظاتی به فکر فرو رفته و خود را جای پدرو مادر جوان پنج قلوها گذاشتند که از این پس تنها با چهار دست باید پنج کودک را پرستاری کنند.
در این میان روزهای سختی برای خانواده درتومیها سپری شد، از بدو تولد پنج قلوها سه قل از آنها به دلیل نارس بودن در بیمارستان و در دستگاه نگهداری شده و دو قل دیگر در خانه بودند تا اینکه دو هفته پیش پنج قلوها به هم پیوستند و این بار به راستی کمر پدرو مادر جوان در رسیدگی به این نوزادان خم شد.
پدر که کارگر خدمات شهری شهرداری دماوند است ساعتهای طولانی ییرون منزل به کار مشغول است و مادر جوان نیز روزهای سختی را به تنهایی با نوزادانش سپری می کرد.
خبرگزاری مهر برآن شد تا با انتشار گزارشی با عنوان "10 دست کوچک در انتظار یاری" گامی برای حمایت از این خانواده که اگرچه فقیر نیستند اما تولد پنج قلوها آنها را غافلگیر کرده است بردارد و خوشبختانه نیز بازتاب انتشار گزارش تصویری پنج قلوها و عنوان دستهای کوچک منتظر یاری بی پاسخ نماند و کمکهایی به این خانواده صورت گرفت.
دقایقی پس از انتشار گزارش فوق علاوه بر انعکاس خبر در بسیاری از سایتها و رسانه های داخلی و خارجی، این خبر در رسانه های مکتوب کشور نیز از بازتاب قابل توجهی برخوردار شد و بخشهای مختلف خبرگزاری مهر پاسخگوی تماسهای مردمی از داخل و خارج از کشور شد.
برانگیخته شدن احساسات پاک مردمی از گوشه گوشه ایران به همگان گوشزد می کند که خون گرمی و مهربانی ایرانیان را هیچ معارضی توان مقابله ندارد و حتی زندگی ماشینی و انبوه مشکلات روزمره، تورم و مخارج پایان سال نیز هیچ یک نمی تواند مانع از ابراز احساسات پاک و قشنگ مردمی شود که مشکل همنوع خود را مشکل خود می پندارند.
این روزها اگرچه کمتر کسی است که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم نکند اما رسم زیبای ایرانیان در دستگیری از همنوع باعث شده است تا امروز پنج قلوهای دماوندی حامیانی از سراسر ایران داشته باشند.
یکی از شهروندان درتماس با خبرگزاری مهر با بیان اینکه خود به تازگی صاحب نوزادی شده است، بیان داشت: من به خوبی درک می کنم که خانواده پنج قلوها چه فشاری را تحمل می کنند و از همین رو می خواهم با گرفتن یک پرستار به این خانواده کمک کنم.
علاوه بر مردم، سازمانها و شرکتهای دولتی و خصوصی تولید شیرخشک و محصولات سلولزی با تماس با مهر از اعلام آمادگی برای تامین پوشاک و شیرخشک پنج قلوها خبر دادند.
رئیس سازمان ملی جوانان نیز پس از انتشار این گزارش از طرف رئیس جمهور به دیدن پنج قلوها رفته و هدایایی را تقدیم درتومیها کرد.
همچنین شهردار دماوند نیز که از ابتدا از این خانواده حمایت کرده بود قول استخدام رسمی پدر پنج قلوها و کاهش ساعت کاری وی را داده است.
همچنین بنابر خبرهای رسیده قرار است به همت مسئولان پنج قلوها صاحب خانه نیز شوند و از این پس نگاه های معصوم پنج قلوها به سقفی دوخته می شود که مال خودشان است.
به هر روی امروز لبخند شادی بر لبان پدر و مادر پنج قلوها نشسته و دعای خیر این دو جوان و کودکان معصومشان (حسن، حسین، علیرضا، زهرا و فاطمه) توشه راه همه مردم نوع دوستی است که تنها با نیت خیر و کسب رضای خدا و دستگیری از همنوع قدم در راه حمایت از پنج قلوها گذاشتند.
پنج نگاه معصوم احساسات مردمی را از دماوند به سمنان و همدان پیوند زد
پنج قلوهای دماوندی با قدم های کوچک و با برکتشان شادی را برای چندین چندقلوی دیگر در استانهای همدان و سمنان و بندرگز نیز به همراه داشتند تا آنجا که پس از بازتابهای این خبر در تهران خبرنگاران مهر در سمنان و همدان نیز با شناسایی چند قلوهای تازه متولد شده خود موج مهرورزی را از دماوند به سمنان و همدان پیوند زدند.
خبرگزاری مهر استان تهران ضمن سپاس از انبوه احساسات پاک مردمی در پی انتشار گزارش فوق آمادگی دارد زمینه ارتباط خیران با خانواده درتومیها را فراهم کند تا شادی رسیدن بهار با شادی نگاه و دستان کوچک پنج قلوها پیوند بخورد و خیران می توانند با شماره تلفن 0261 2240311 دفتر خبرگزاری مهر استان تهران برای کسب اطلاع و چگونگی کمک تماس بگیرند.

واگذاری کامل خانه به پنج قلوها در انتظار پاسخ نهاد ریاست جمهوری
معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری شهرستان دماوند پیرامون خانه مسکونی پنج قلوها به خبرنگار مهر گفت: پس از انتشار این خبر توسط خبرگزاری مهر و دیدار معاون رئیس جمهور، فرماندار و دیگر مسئولان محلی کشوری و شهرستانی از خانواده پنج قلوهای دماوندی کلید یک واحد مسکونی بعد از ظهر همان روز به مجید درتومی (پدر پنج قلوها) تحویل شد.
فرزاد شلیله ادامه داد: این خانه در قالب واحدهای مسکونی سازمانی شهر دماوند قرار داشته و از آنجایی که برنامه های کلان دولت به سوی فروش این اماکن پیش می رود فرمانداری طی مکاتباتی درخواست خود را جهت واگذاری مطلق واحد مسکونی مذکور به خانواده پنج قلوها ارائه نموده و منتظر پاسخ نهاد ریاست جمهوری است.
این مسئول در خصوص شرایط محل سکونت جدید درتومیها خاطرنشان کرد: امکانات داخلی مناسب، مجاورت با اداره بهزیستی و نزدیکی به بیمارستان نیمه شعبان از ویژگیهای واحد مسکونی محل سکونت جدید خانواده پنج قلوهای دماوندی است.
وی یادآور شد: از سایر اقداماتی که برای رفاه بیشتر این خانواده در نظر گرفته شده و یا در حال پیگیری می توان به کاهش ساعت کاری پدر پنج قلوها، ایجاد شرایط استخدام دائم در آینده، تامین مایحتاج روزمره کودکان تا سه سال و گماردن یک پرستار کودک در آینده ای نزدیک اشاره کرد.
حساب بانکی پدر پنج قلوها خالیست
با وجود موج مثبتی که پس از انتشار خبر معضلات خانواده درتومی و پنج قلوهای دماوندی ایجاد شد، کمکهایی از سوی مسئولین کشوری برای رفاه این خانواده معین شد اما حساب بانکی درتومیها همچنان خالی از کمکهای خیرین است.
پدر پنج قلوها در پاسخ به پیگیری خبرنگار مهر عنوان کرد: من از مردم، مسئولین و خبرگزاری مهر سپاسگزارم که تاکنون فرزندانم را کمتر از فرزندان خود ندانسته و برای آینده آنها نگران بودند.
مجید درتومی همچنین از خالی بودن حساب بانکی خود خبر داد و افزود: در حساب بانکی من همان حقوق ماهیانه ای که از شهرداری دریافت می کنم قرار دارد و به غیر از پرداخت مبلغ سه میلیون تومان روز اول رئیس جمهور، کمک دیگری دریافت نکرده ام.
وی با ابراز خرسندی از نقل مکان به خانه جدید گفت: این خانه صد متری بسیار مناسب است زیرا علاوه بر داشتن اندازه کافی، نزدیکی به مراکز بهداشتی و درمانی و مسیر رفت و آمد آسان از دیگر مزیتهای واحد مسکونی جدید است.
پدر پنج قلوها می خواهد فرزندانش خبرنگار شوند
مجید درتومی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که علاقه دارد فرزندانش در آینده چه شغلی داشته باشند، بیان داشت: هر شغلی که مورد علاقه خودشان است ولی من دوست دارم خبرنگار شوند تا مشکلات را به گوش مسئولین و خبرهای خوش را از مسئولین به مردم برسانند.
البته امیدواریم واگذاری مسکن فعلی پنج قلوهای دماوندی که تاکنون با مساعدتهای رئیس جمهور بیشتر مسیر اداری خود را طی کرده است تثبیت و آرزوی پدر این کودکان در خصوص پنج قلوهایش برآورده شود.
پدر درتومیها حمایتهایی هرچند کوچک در مقابل اندوه نیازهای بی شمار درتومیها را نتیجه تلاش خبرنگاران می داند و از این رو دلش می خواهد فرزندانش نیز با این امید که بتوانند قدم در راه حل مشکلات مردم بردارند خبرنگار شوند.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۶:۲۵ , ۱۳۸۸/۱۲/۲۶

0 نظرهای شما: