رانندگان‌٢/١ميليارد ليتر بنزين در كارت‌هاي سوخت ذخيره دارند

رييس ستاد حمل و نقل كشور:
رانندگان‌٢/١ميليارد ليتر بنزين در كارت‌هاي سوخت ذخيره دارند
‌٦/١ميليون وانت‌بار فقط بنزين مي‌گيرند
ولي معلوم نيست كجا كار مي‌كنند!
1388/12/23 03-14-2010 14:12:56 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - شهري
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور گفت: آمارها نشان مي‌دهد يك ميليارد و 200 ميليون ليتر بنزين در كارت سوخت رانندگان ذخيره وجود دارد.
سردار محمد رويانيان روز يكشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: 70 درصد رانندگان در كارت‌هاي سوخت خود ذخيره بنزين دارند.
وي با اشاره به اين كه سهميه‌هاي جديد بنزين از ساعت 24 روز 29 اسفندماه سال جاري در كارت‌هاي سوخت شارژ مي‌شود، افزود: سهميه بنزين سه ماهه اول سال آينده به همراه سميه نوروزي جمعا 260 ليتر تعيين شده است.
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور با تاكيد بر اين كه مشكلي در خصوص تامين بنزين در كشور وجود ندارد، در خصوص قطع صادرات بنزين توسط بزرگترين شركت صادر كننده بنزين به ايران گفت: به سرعت مي‌توانيم صادر كننده بنزين و گازوئيل شويم.
وي هزينه سوخت ساليانه خودروها در حوزه حمل و نقل را 30 هزار ميليارد تومان عنوان كرد و افزود: بيش از 30 هزار ميليارد تومان هزينه تصادف و ترافيك و آلودگي زيست‌محيطي مي‌شود و ما چنين وضعيت و خسارتي را در حوزه حمل و نقل مي‌دهيم.
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور از وجود 100 هزار دستگاه تاكسي در شهر تهران خبر داد و گفت: تنها 40 هزار دستگاه تاكسي در اختيار تاكسيراني قرار دارد و 60 هزار دستگاه ديگر بدون كنترل سيستمي فعاليت مي‌كنند.
وي با بيان اين كه در مشهد تقريبا از تاكسيمتر استفاده مي‌شود ولي در تهران استفاده‌اي از تاكسيمتر نمي‌شود، تصريح كرد: قانون استفاده از تاكسيمتر به 37 سال پيش ‌بر مي‌گردد تا براساس پيمايش، پول از مردم گرفته شود اما نتوانسته‌ايم اين قانون را مديريت كنيم.
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور با اشاره به وضعيت پمپ بنزين‌ها به ايسنا گفت: با اقدامات انجام شده طي يكسال اخير تعداد پمپ بنزين‌ها در تهران به 137 جايگاه و تعداد جايگاه‌هاي سوخت گاز طبيعي به 92 جايگاه رسيده است.
وي با بيان اينكه يك ميليون و 700 هزار وانت در كشور شناسايي شده اند كه روزي 15 ليتر سهميه بنزين مي‌گيرند، گفت: از اين تعداد فقط 100 هزار دستگاه مسووليت جابه‌جايي كالا را دارند و يك ميليون و 600 هزار دستگاه ديگر فقط سهميه مي‌گيرند ولي نمي‌دانيم كجا كار مي‌كنند.
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور در خصوص گمانه‌زني‌هاي قيمت حامل‌هاي انرژي خاطرنشان كرد: هر كس اظهار نظر در اين مورد مي‌كند غير واقعي است و قابل تاييد نيست.

0 نظرهای شما: