اختصاص 13 ميليارد و 320 ميليون تومان اعتبار براي پيشگيري از اعتياد


با هزينه‌كرد بي‌جا برخورد قاطعانه مي‌شود؛

اختصاص 13 ميليارد و 320 ميليون تومان

اعتبار براي پيشگيري از اعتياد

خبرگزاري فارس: مدير كل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر از اختصاص13 ميليارد و 320 ميليون تومان اعتبار براي پيشگيري از اعتياد به دستگاه‌هاي فرهنگي كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، حميد صراحي مدير كل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشيه دهمين نشست كارشناسان فرهنگي كشور كه در اردبيل در حال برگزاري است، با اعلام خبر اختصاص 13 ميليارد و 320 ميليون تومان اعتبار به دستگاه‌هاي فرهنگي كشور براي پيشگيري از اعتياد اظهار داشت: از اين ميزان اعتبار، 2 ميليارد و 100 ميليون تومان به سازمان بهزيستي، 3 ميليارد و500 ميليون تومان به آموزش و پرورش، يك ميليارد و 200 ميليون تومان به وزارت بهداشت، يك ميليارد و 700 ميليون تومان به نيروي مقاومت بسيج، 200 ميليون تومان به سازمان زندان‌ها، 500 ميليون تومان به وزارت علوم تحقيقات و فناوري،100 ميليون تومان به كميته امداد،‌يك ميليارد تومان به نيروي انتظامي براي عرصه پيشگيري و حدود 3 ميليارد تومان به اجراي طرح‌هاي ويژه فرهنگي در عرصه پيشگيري از مصرف مواد مخدر اختصاص يافته است.
وي در همين زمينه اضافه كرد: انتظار مي‌رود دستگاه‌هاي فرهنگي مربوطه اين اعتبار را در مسير درست خود و بر اساس تفاهم‌نامه‌هاي ابلاغ شده هزينه كنند.
مدير كل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدرهمچنن گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر با دستگاه‌هايي كه اين اعتبار را در جايي غير از محل مشخص شده هزينه كنند، برخورد قاطعانه خواهد كرد و انتظار مي‌رود كه اين اعتبارات كمكي در عرصه فرهنگ باعث تقويت فعاليت‌هاي فرهنگي براي پيشگيري از اعتياد شود.
صراحي با بيان اينكه نبايد فراموش كرد كه اين اعتبار 13 ميلياردي تنها يك اعتبار كمكي است، خاطرنشان كرد: وزارتخانه‌ها و نهادهاي فرهنگي بايد اعتبارات خود را در اين مسير هزينه كنند.
وي با اشاره به طرح موضوع سند جامع پيشگيري از اعتياد در جلسه اخير ستاد مبارزه با مواد مخدر با رئيس‌جمهور يادآور شد: كليات اين طرح جامع به تصويب رسيده و در آينده‌اي نزديك ابلاغ خواهد شد.
مدير كل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص جزئيات اين طرح اظهار داشت: بر اساس سند جامع پيشگيري از اعتياد مقرر شده كه از سال 89 تا سال 93 ، 40 درصد از جمعيت سالم كشور زير چتر اقدامات پيشگيرانه قرار بگيرند تا از اين طريق نرخ بروز اعتياد را كاهش دهيم.
صراحي در پايان گفت: اولويت نخست ستاد مبارزه با مواد مخدر بحث پيشگيري اوليه از اعتياد است تا در جهت مصدوم‌سازي آحاد سالم جامعه گام برداريم.

0 نظرهای شما: