آتشبارهاي جديد موشكي و سامانه‌هاي راداري تحويل يگانهاي پدافند مي‌شود

امير ميقاني در گفتگو با فارس
:
آتشبارهاي جديد موشكي و سامانه‌هاي
راداري تحويل يگانهاي پدافند مي‌شود

خبرگزاري فارس: فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص) از تحويل سامانه پدافند ميان‌برد مرصاد به يگانهاي اين قرارگاه خبر داد.

امير احمد ميقاني فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، با اشاره به توليد سامانه‌هاي موشكي پدافندي جديد اظهار داشت: طي سالهاي اخير سامانه‌هاي پدافندي، كشف هدف و راداري چه به صورت اكتيو و چه پسيو را توليد كرده‌ايم و خيلي از اين سامانه‌ها تحويل يگانهاي پدافند شده است و هم‌اكنون از آنها استفاده مي‌شود.
ميقاني همچنين اعلام كرد: آتشبارهاي جديد پدافند موشكي، سامانه‌هاي راداري و جمع‌آوري اطلاعات در حال توليد است كه به زودي تحويل يگانهاي پدافند خواهد شد.
* "مرصاد " در اختيار يگانهاي پدافندي قرار گرفت
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص) در ادامه در خصوص سامانه‌ موشكي مرصاد تصريح كرد: سامانه موشكي مرصاد نيز توليد شده و در اختيار نيروهاي پدافند قرار گرفته و اكنون در حالت عملياتي است. به گزارش فارس، سامانه پدافندي مرصاد يك سامانه موشكي ميان‌برد بوده و قادر است هواپيماهاي مدرن را در ارتفاع پست و متوسط منهدم كند.
سامانه مرصاد نسبت به سامانه‌هاي پدافندي برد متوسط هاگ، از ويژگي‌هاي برتر و بالاتري برخوردار بوده و با تحرك بالا از قابليت مقابله با جنگ الكترونيك و شبكه شدن با ساير سامانه‌هاي راداري و پدافندي نيز برخوردار است.
رادارهاي جستجو و تعقيب هدف، شبكه‌هاي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري، سكوهاي پرتاب موشك‌هاي شاهين و مركز كنترل و فرماندهي اجزاي اصلي اين سامانه را تشكيل مي‌دهد. فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص) در پايان خاطرنشان كرد: به همه ملت عزيز ايران اطمينان مي‌دهيم كه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص) به سرعت در حال ارتقاي خود در همه ابعاد است.

0 نظرهای شما: