جزئيات ثبت نام مشمولان و سربازان در دانشگاه‌ها اعلام شد



معاون مشمولان سازمان وظيفه عمومي
:جزئيات ثبت نام مشمولان و سربازان
در دانشگاه‌ها اعلام شد

خبرگزاري فارس: معاون مشمولان سازمان وظيفه عمومي گفت: براي سهولت در ثبت نام مشمولاني كه در دانشگاه‌ها پذيرفته شوند چارچوبي تعريف و به مراجع ذيربط ابلاغ شده است.



به گزارش خبرگزاري فارس، سرهنگ حسن حلوايي معاون مشمولان سازمان وظيفه عمومي افزود: براي تسهيل در ثبت نام مشمولاني كه در دانشگاه‌ها پذيرفته شوند و به حداقل رساندن مراجعه آنان به سازمان وظيفه عمومي چارچوبي تعريف و به وزارت علوم، بهداشت، دانشگاه آزاد و واحدهاي وظيفه عمومي سراسر كشور ابلاغ شده است كه بر اساس آن ثبت نام مشمولان در دانشگاه‌ها انجام مي‌شود.
وي اظهار داشت: همه متولدان سال 71 كه در مؤسسات و مراكز آموزش عالي پذيرفته شوند مي‌توانند با مراجعه به واحدهاي دانشگاهي پذيرفته شده براي ادامه تحصيل ثبت نام كنند.
سرهنگ حلوايي افزود: همه متولدان نيمه دوم سال 69 و 70 چنانچه ديپلم خود را به صورت حضوري اخذ كرده باشند مجاز به ثبت نام هستند.اگر اين متولدان ديپلم خود را به صورت آزاد و داوطلبانه اخذ كرده باشند نمي‌توانند براي ادامه تحصيل در دانشگاه مربوط ثبت نام كنند.
معاون مشمولان سازمان وظيفه عمومي گفت: همه فارغ التحصيلان متوسطه كه قبل از اتمام 24 سالگي و تا شهريور امسال به صورت حضوري ديپلم خود را اخذ كنند نيازي به مراجعه به سازمان وظيفه عمومي ندارند.
وي اظهار داشت: آن دسته از مشمولاني كه به سازمان وظيفه عمومي مراجعه و برگ اعزام دريافت كرده‌اند، نيازي به مراجعه دوباره به وظيفه عمومي ندارند.
سرهنگ حلوايي گفت: دانشجوياني كه فارغ التحصيل دانشگاه شده‌اند و در مهلت 6 ماه بعد از فراغت قرار دارند نيازي به مراجعه سازمان وظيفه عمومي ندارند.
وي همچنين يادآور شد: كساني كه مدت تحصيل آنها در مقطع قبلي زياد شده است، براي مثال كسي كه دوره كارداني را به جاي 2 سال در مدت 4 سال به اتمام رسانده باشد نمي‌توانند ثبت نام كنند.
معاون مشمولان سازمان وظيفه عمومي گفت: دانشجوياني كه "اخراجي، انصرافي و ترك تحصيلي " هستند، مجاز به ثبت نام نيستند و دانشجوياني كه فارغ التحصيل مقطع كارداني و كارشناسي هستند نمي‌توانند در مقاطع پيوسته بالاتر ثبت نام كنند، اين افراد بايد حتماً در دوره كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا به صورت ناپيوسته شركت كنند و نمي‌توانند از ابتدا دوباره شروع به تحصيل كنند.
سرهنگ حلوايي گفت: آن دسته از كساني كه در دوره كارداني فارغ‌التحصيل شده‌اند و در كارشناسي پيوسته همان رشته قبول شوند بدون داشتن سنوات تحصيلي با يك سقف دو ساله ديگر مي‌توانند ثبت نام كنند.
معاون مشمولان سازمان وظيفه عمومي همچنين اظهار داشت: سربازاني كه در حين خدمت هستند چنانچه غيبت نداشته باشند و مجوز ترخيص از يگان خدمتي خود اخذ كنند مي‌توانند ثبت نام كنند.
وي در خصوص شرايط ثبت نام طلاب در دانشگاه‌ها گفت: طلاب حوزه علميه چون داراي معافيت تحصيلي حوزه هستند با موافقت حوزه علميه مي‌توانند در دانشگاه پذيرفته شده ادامه تحصيل دهند و تا زماني مي‌توانند در دانشگاه مربوط تحصيل كنند كه در حوزه علميه مشغول به تحصيل باشند و اگر چنانچه از حوزه علميه به هر نحو انصراف دهند و ترك تحصيل كنند يا اخراج شوند مجاز به ادامه تحصيل در دانشگاه نخواهند بود.
معاون مشمولان سازمان وظيفه عمومي اعلام كرد: هيچ يك از واحدهاي دانشگاهي كشور مجاز نيستند مشمولان غايب را در دانشگاه ثبت نام كنند و در صورت مشاهده چنين موردي به عنوان تخلف آن واحد دانشگاهي پيگيري خواهد شد.

0 نظرهای شما: