ارکستر سمفونیک تهران با رهبر مهمان اداره نمی شود

منوچهر صهبایی در گفتگو بامهر:

ارکستر سمفونیک تهران با رهبر مهمان اداره نمی شود

رهبر سابق ارکستر سمفونیک گفت : ارکستر سمفونیک تهران هنوز به سطح بالایی از توانایی نرسیده که فقط با رهبر مهمان اداره شود و حضور رهبر ثابت ضروری است.


رهبر سابق ارکسترسمفونیک تهران ضمن بیان این مطلب در خصوص میزان آمادگی ارکسترسمفونیک تهران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت : ارکستر سمفونیک تهران ارکستر آماده ای نیست که در طول سال با رهبر مهمان اداره شود چراکه این ارکستر نیاز به برنامه ریزی صحیح و حساب شده دارد و این برنامه ریزی از عهده رهبر مهمان خارج است ؛ من به عنوان رهبر متخصصی که دوسال از عمر خود را صرف آماده سازی ارکستر سمفونیک تهران گذاشتم درنظر داشتم ارکستر سمفونیک تهران را به جایی برسانم که بتواند با رهبر مهمان و البته با حضور یک مدیر هنری به فعالیت خود ادامه دهد.
منوچهر صهبایی درادامه افزود : ارکسترهای سمفونیک در همه دنیا با یک مدیر هنری و رهبر دائم اداره می شود و در طول سال نیمی از برنامه ها توسط رهبر دائم رهبری می شود و نیمی دیگر را رهبر مهمان با رپرتوارهای خود برای ایجاد تنوع ارکستر را هدایت می کند.
این موسیقیدان در پاسخ به این سئوال که چرا در طول دو سال فعالیت شما از رهبر مهمان برای اجرای کنسرت های متفاوت دعوت نشد گفت : یک ارکستری که اجراهای آن در طول سال از انگشتان یک دست هم تجاوز نمی کند نیازی به رهبر مهمان ندارد، ارکسترهای بزرگ دنیا در طول سال 50 برنامه متنوع اجرا می کنند که تنها 15 اجرا را رهبر مهمان رهبری می کند ضمن اینکه در دوره ای که من ارکستر سمفونیک تهران را رهبری می کردم سعید ذهنی و مجید انتظامی آثار خود را رهبری کردند.
صهبایی درپایان افزود : با همه این اوصاف معتقدم که ارکسترسمفونیک تهران نیاز به رهبر دائم دارد رهبری که خیرخواه و متخصص باشد من با حسن نیت به ارکستر سمفونیک تهران آمدم و همین حالا هم حاضر هستم مجددا با ارکستر کار کنم اما احساس میکنم برخی از مسئولان و تعداد کمی از نوازنده ها نمی خواهند که وضعیت ارکستر سمفونیک سرو سامان گیرد.

تاریخ انتشار، تهران: ۱۳:۰۵ , ۱۳۸۹/۰۵/۲۳

0 نظرهای شما: