رئيس‌جمهور به مشايي تذكر دهد


مصباحي‌مقدم از نامه اعتراضي نمايندگان به احمدي‌نژاد خبر داد:

رئيس‌جمهور به مشايي تذكر دهد

آقاي مشايي معمولاً اظهارنظراتي خارج از حيطه وظايف اطلاعات و معلومات خود مي‌كند.آيا اين اظهارات خدمت است يا به طور ناخواسته، خيانت؟/به صلاح نيست كه رئيس‌جمهور خود را خرج مشايي كند
.


عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با انتقاد شديد از سخنان اخير اسفنديار رحيم مشايي در مورد مكتب ايراني از رئيس‌جمهور خواست تا به وي تذكر دهد تا پايش را از گليمش درازتر نكند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، حجت الاسلام غلامرضا مصباحي‌مقدم نماينده تهران، در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالي در مورد اظهارات اخير رحيم مشايي خبر داد: نامه‌اي توسط نمايندگان مجلس خطاب به رئيس‌جمهور در اعتراض به سخنان وي نوشته است. اگر اين نامه به امضاي بيشتري برسد، احتمالاً امروز در صحن علني مجلس قرائت مي‌شود. وي افزود: آقاي مشايي معمولاً اظهارنظراتي خارج از حيطه وظايف اطلاعات و معلومات خود مي‌كند.

وقتي انسان خارج از حيطه كارشناسي خود اظهار نظر كند، مشكلاتي را به بار مي‌آورد. نماينده مردم تهران با بيان اينكه تعبير مكتب ايراني از انقلاب اسلامي موجب سوء برداشت قوي غير ايرانيان مي‌شود، تصريح كرد: متاسفانه اين اتفاق افتاده است و اين درحالي است كه همه همت امام و رهبري اين بوده و هست كه انقلاب اسلامي را انقلابي براي احياي اسلام ناب محمدي بيان كنند كه همه مسلمانان اين تعبير را مي‌پسندند. ولي تعبير مكتب ايراني با موافقت همه مسلمانان روبه‌رو نخواهد شد و موجب دور شدن آنان از انقلاب اسلامي مي‌شود. لذا آيا اين اظهارات خدمت است يا به طور ناخواسته، خيانت؟ مصباحي‌مقدم با انتقاد از دفاع احمدي نژاد از سخنان مسوول دفترش گفت: دفاع رئيس‌جمهور مساله مشايي را به مساله دولت تبديل مي‌كند و اصلا به صلاح نيست كه او حرف‌هاي مشايي را تاييد كند.

در حالي كه احمدي‌نژاد در چند جلسه اين كار را كرده است. عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس تاكيد كرد: اگر سخنان مشايي قابل اصلاح هم باشد، هيچ لزومي ندارد دولت و رئيس‌جمهور، خود را خرج مشايي كند. وي با بيان اينكه بهتر است رئيس‌جمهور به مشايي تذكر دهد پايش را از گليمش درازتر نكند، اظهار داشت: احمدي‌نژاد بداند كساني كه به اظهارات مشايي اعتراض مي‌كنند، دلسوزان دولت هستند؛ نه كساني كه بخواهند براي دولت مساله بيافرينند. بلكه اين رئيس دفتر رئيس دولت است كه هر از چندگاهي فضاي مملكت را با اظهارات خود دچار تنش مي‌كند. وي تصريح كرد: بهتر نيست رئيس‌جمهور به جاي ايراد به منتقدان و گفتن اينكه منتقدان با دولت مشكل دارند، به مشايي تذكر دهد؟ مشايي بايد حرف‌هايش را براي كساني بزند كه آن را مي‌فهمند نه مردم و نخبگاني كه آنها را خلاف مشي امام، رهبري و امام مي‌دانند.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس در پاسخ به سوال ديگري در مورد عوارض تحريم‌هاي آمريكا براي دولت و ملت ايران گفت: اينان وارد يك عرصه پارادوكسيكال شده‌اند. اين پارادوكس قطعا به نفع آمريكا نيست. آنها مي‌خواهند دولت را از ملت جدا كنند. ولي مگر مي‌شود دولت آسيب ببيند اما ملت دچار آسيب نشود.

البته شرايط كنوني به ملت دولت آسيب نمي‌زند، اما اگر اين تحريم‌ها فقط به توليد انرژي هسته‌اي و موشك‌هاي حامل كلاهك‌هاي هسته‌اي محدود مي‌شد، اتفاق خاصي در جامعه نمي‌افتد.

مصباحي‌مقدم با ابراز اميدواري نسبت به اينكه ايران تحريم‌هاي آمريكا و اتحاديه اروپا را به خوبي پشت سر بگذارد، افزود: اگر به فرض تصور، تحريم‌هاي آنها موثر شود؛ مطمئنا همه ملت ايران پشت سر دولت صف مي‌كشند. چرا كه ملت در شرايط سخت، هميشه پشت سر دولت خواهد ماند.

1389/5/24 - 11:11 کد خبر : 141808

0 نظرهای شما: