کاميون‌هاي هوو در ايران فراخوانده مي‌شوند

از 9روز ديگر؛

کاميون‌هاي هوو در ايران فراخوانده مي‌شوند

بروز مشکل در کاميون‌هاي هوو ناشي از دست‌کاري در سيستم هاي مختلف اين خودروست.
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: خودرو
به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، مهدي يونسيان - قائم مقام مدير عامل ايران خودرو ديزل - با بيان مطلب بالا گفت: بررسي‌ها نشان داده که بسياري از دارندگان کاميون‌هاي هوو ضمن دستکاري در مخزن سوخت و مدار ترمز، اقدام به تعويض قطعات و افزودن تجهيزات غير استاندارد در مراکز غير مجاز مي‌کنند.
وي افزود: طرح فراخوان ايران خودرو ديزل براي کنترل سيستم ترمز و اضافه کردن يک تانک باد 20 ليتري در مدار ترمز هوو، از 20 مرداد آغاز و در پايان آذر ماه به اتمام مي‌رسد.
اين مقام مسوول هزينه اين طرح را بين يک تا دو ميليارد تومان و براي هر خودرو حداقل 60 هزار تومان ذکر کرد و گفت: برچسب‌هاي مخصوصي نيز طراحي شده که روي شيشه جلو کاميون‌هايي که بازبيني مي‌شوند، نصب خواهد شد.
قائم مقام مديرعامل ايران خودرو ديزل شرايط مناسب فروش را مهم ترين دليل استقبال مشتريان ايراني از اين کاميون عنوان کرد و گفت: خريداران اين خودرو به دليل محدوديت منابع مالي، يا نتوانسته‌اند تريلرهاي مناسب تهيه کنند يا به اجاره تريلرهاي اسقاطي با قيمت ماهانه 100 هزار تومان اقدام کرده‌اند.
وي افزود: در بررسي کاميون‌هاي در حال تردد در محورهاي قم، رشت و دماوند در يک روز معلوم شد که از بين 84 هوو، تنها دو مورد آن ها داراي تريلر استاندارد بوده است.
او همچنين با بيان اين که درصد زيادي از کاميون‌هاي در حال تردد در جاده‌هاي ايران، هوو هستند، خواستار تعامل با پليس، سازمان استاندارد و تمامي نهادهاي مرتبط براي تبادل نظر و همکاري در جهت حل مشکل اين کاميون‌ها شد.
يونسيان تعداد نمايندگي هاي ايران خودرو ديزل در سراسر کشور را 120 نمايندگي ذکر کرد و گفت: طرح فراخوان در 25 نمايندگي هاي منتخب گواه به اجرا در مي آيد و ابزار مخصوص و تجهيزات لازم نيز براي اين کار ارسال شده است.
وي از برگزاري جلسات منظم با پليس براي تعامل در حل مشکل کاميون‌هاي هوو خبر داد و با تاکيد بر اهميت نقش پليس در اين زمينه، خواستار برنامه جدي براي معاينه فني اين کاميون‌ها شد.
وي افزود: در صورت صدور مجوز پليس، شرکت گواه نيز آمادگي و امکان معاينه فني کاميون ها را دارد.
او تعداد کاميون‌هاي هوو در حال تردد در ايران را 16 هزار دستگاه عنوان کرد که با امضاي قرارداد ميان ايران خودرو ديزل و شرکت سي.ان.اچ.تي.سي از سال 2004 تا 2009 وارد کشور شده است.
قائم مقام مدير عامل ايران خودرو ديزل با بيان اين که از اين تعداد، 700 دستگاه توسط خانم ها خريداري شده است، گفت: مدل 2004 کاميون هوو داراي کمپرسور تک سيلندر و مخزن 100 ليتري، مدل 2007 شامل کمپرسور دوسيلندر و مدل 2008 به سيستم ترمز ضد قفل هم مجهز است.
قائم مقام مدير عامل ايران خودرو ديزل با اشاره به اين که سيستم ترمز هوو از سوي مراجع معتبر تست و تاييد شده، افزود: 10 مشکل اصلي مطرح شده در ميان شکايات مشتريان ايراني از اين محصول، سيستم ترمز را شامل نمي‌شود.
وي خواستار معاينه فني منظم تريلرها، مشروط کردن پلاک گذاري به استاندارد بودن تريلرها و مخازن باد، آموزش رانندگان و سرويس هاي دوره اي منظم براي اين کاميون‌ها شد.
يونسيان گفت: در صورت به نتيجه رسيدن تمامي اقدامات و برنامه هاي مربوط به سيستم ايمني، شروع مجدد پلاک گذاري و ساير موارد، توليد اين محصول در سايت شيراز قابل بررسي است.
قائم مقام مدير عامل ايران خودرو ديزل در مورد ادامه همکاري با بنز آلمان گفت: ما از طريق ايدم و چرخشگر با اين شرکت همکاري داريم و موتورها را از طريق ايدم موتور و گيربکس را از طريق چرخشگر تهيه مي کنيم.
وي درصد ساخت داخل موتورها در شرکت ايدم را 70 درصد عنوان کرد و گفت: تا کنون براي 30 درصد باقي مانده مشکلي نداشته‌ايم.
يونسيان از 10 پروژه جديد در سال 1389 خبر داد که پنج مورد آن بهينه سازي محصولات جاري و پنج مورد ديگر، پروژه هاي جديد است که برخي از آن ها در فاز مطالعه و ساير موارد در فاز اجرايي قرار گرفته است.
قايم مقام مدير عامل ايران خودرو ديزل، بهينه‌سازي کاميون‌هاي بنز - واگن هود – شامل کولر، استاندارد يورو 3 و تغيير بدنه و بهينه‌سازي اتوبوس هاي مگاترنس مطابق نظر مشتري را از جمله پروژه هاي بهبود عنوان کرد.
وي از عرضه مدل جديد ميني بوس و کاميونت هيوندايي، اتوبوس آرتي کيولس و اتوبوس بين شهري جديد نيز خبر داد و افزود: عرضه کاميون جديد از منابع اروپايي يا چيني نيز توسط هيات مديره در دست بررسي است.

كد خبر: 8905-06497

0 نظرهای شما: