افراطي‌گري برخي كه انقلاب را در مهلكه سخت قرار مي‌دهند، نگران كننده است

سخت‌ترين لحظات زندگي سياسي هاشمي از زبان خودش؛

افراطي‌گري برخي كه انقلاب را در مهلكه سخت قرار مي‌دهند،
نگران كننده است

بايد با وحدت و همدلي در داخل بهانه‌هاي دشمنان بيروني را از دست آنان خارج و كشتي انقلاب و نظام را به ساحل امن و سلامت برسانيم/همواره از دعواي سياسي پرهيز داشته‌ام.

ایلنا- : رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، انفجار حزب جمهوري و ترورهاي ابتداي انقلاب، برخي عقب نشيني‌ها در دوران جنگ، بمباران شيميايي حلبچه، رحلت حضرت امام(ره) و حوادث تلخ انتخابات و پس از انتخابات دهم را از اتفاقات ناگوار زندگي سياسي خود عنوان كرد.

به گزارش ايلنا، آيت الله اكبر هاشمي‌رفسنجاني در ديدار با اعضاي انجمن فرهنگ و سياست دانشجويان دانشگاه شيراز به سؤالات مطرح شده حاضرين در جلسه پاسخ داد. وي در پاسخ به سؤال يكي از دانشجويان پيرامون سخت‌ترين لحظات زندگي سياسي خود، انفجار حزب جمهوري و ترورهاي ابتداي انقلاب را جزو بدترين لحظات زندگيش خواند و گفت: در دوران جنگ نيز زماني كه مجبور به عقب‌نشيني از برخي مناطق مي‌شديم لحظات دردآوري بر من مي‌گذشت.

رئيس مجلس خبرگان، بمباران شيميايي حلبچه را بسيار دلخراش و نشان از ددمنشي صدام خواند و اظهار داشت: توصيف لحظاتي كه پس از چند روز هنوز اجساد تلمبار شده مردم مظلوم حلبچه را مي‌ديدم قابل توصيف نيست. هاشمي‌رفسنجاني رحلت حضرت امام(ره) و حوادث تلخ انتخابات و پس از انتخابات دهم را از ديگر اتفاقات ناگوار زندگي سياسي خود عنوان كرد و افزود: در حال حاضر تندروي‌ها و افراطي‌گري‌هاي برخي كه با تصميمات و اقدامات غيرعاقلانه خود انقلاب و نظام را در مهلكه‌هاي سخت كه دشمن در پي آن است قرار مي‌دهند از نگراني‌هاي اساسي است كه بايد با اتفاق و وحدت و همدلي در داخل، بهانه‌هاي دشمنان بيروني را از دست آنان خارج و كشتي انقلاب و نظام را به ساحل امن و سلامت برسانيم.

رئيس مجلس خبرگان رهبري در پاسخ به سؤالي ديگر پيرامون ميزان تحقق اهداف انقلاب اسلامي، «استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي» را اصلي‌ترين شعار مردم و مبارزان انقلاب اسلامي معرفي كرد و گفت: در طول سه دهه گذشته با وجود كاستي‌هايي كه وجود داشته به ميزان قابل قبولي به اهداف اين شعار نزديك شده‌ايم. اما اين‌ها كافي نيست و ما تا تحقق كامل اين اهداف راه درازي در پيش داريم. وي با تأكيد بر اينكه در زمينه استقلال سياسي كشور، تا حدود زيادي اين امر محقق شده است، تصريح كرد: در زمينه استقلال اقتصادي با پايان جنگ و شروع دوران سازندگي بسياري از وابستگي‌ها پشت سر گذاشته شد.

در حال حاضر وظيفه مسئولين، ادامه خودكفايي و استقلال در بخش‌هاي مختلف جامعه است. به گفته آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، جمهوريت و اسلاميت نظام دو ركن خلل‌ناپذير مردم‌سالاري ديني در كشور است و افراط و تفريط در هر كدام از اين دو بخش ضربه جبران‌ناپذيري به نظام، انقلاب و آينده كشور خواهد زد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشي در خصوص چگونگي حضور ايشان در تحولات سياسي كشور تصريح كرد: بنده همواره در طول ساليان دراز انقلاب، مواضع و نظرات خود را بيان كرده‌ام و در حال حاضر هم همين‌گونه عمل مي‌كنم. اما همواره از دعواي سياسي پرهيز داشته‌ام. نمي‌خواهم دشمن از اختلافات داخلي ما فرصت ضربه زدن به نظام و انقلاب را به دست آورد.

اين همواره اصلي اساسي براي من در دوران پس از انقلاب بوده است. در ابتداي اين ديدار، انصاري دبير انجمن فرهنگ و سياست دانشگاه شيراز به همراه چند تن ديگر از اعضاي اين انجمن سؤالات و دغدغه‌هاي خود را پيرامون تحولات جاري كشور در مقطع كنوني و به‌خصوص پس از انتخابات گذشته بيان داشتند.

1389/5/11 - 13:35:40 کد خبر : 139041

0 نظرهای شما: