بزرگ‌ترين نمايشگاه دائمي فرش ايران در تبريز


بزرگ‌ترين نمايشگاه دائمي فرش ايران در تبريز

گشايش يافت


خبرگزاري فارس: بزرگ‌ترين نمايشگاه و فروشگاه دائمي فرش دستباف آذربايجان شرقي به همت اتحاديه فرش دستباف روستايي استان در تبريز افتتاح و راه‌اندازي شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، مديرعامل اتحاديه فرش دستباف روستايي استان آذربايجان شرقي چهارشنبه شب در آيين گشايش اين نمايشگاه براي فروش توليدات بافندگان گفت: بازاريابي و صدور توليدات تعاوني‌هاي زيرپوشش نياز به فضاي مناسب و در شأن فرش استان دارد و به ويژه براي تبريز بسيار ضروري بود لذا اتحاديه فرش دستباف روستايي استان با مساعدت‌هاي معاونت برنامه‌ريزي استاندار، رئيس سازمان بازرگاني و رئيس اداره فرش استان اقدام به تعمير، بازسازي و تجهيز بزرگ‌ترين نمايشگاه دائمي فرش دستباف كشور كرده است.
علي اماني هدف از راه‌اندازي اين نمايشگاه را حمايت از بافندگان فرش دستباف روستايي و بازاريابي مناسب براي توليدات آنها اعلام كرد. وي حفظ مشاغل موجود فرش دستباف و كمك به افزايش درآمد سرانه توليد كنندگان فرش روستايي با فروش به قيمت مناسب، ايجاد انگيزه براي توليد كنندگان هنر و صنعت فرش با ايجاد پشتيباني قوي براي تضمين خريد توليدات بافندگان عضو و تلاش براي رونق بازار فرش دستباف روستايي را از ديگر اهداف راه‌اندازي اين نمايشگاه و فروشگاه بيان كرد. مديرعامل اتحاديه فرش دستباف روستايي استان آذربايجان شرقي گفت: اتحاديه فرش دستباف آذربايجان شرقي علاوه بر تهيه و توزيع مواد اوليه، ارائه تسهيلات بانكي، بازاريابي، خريد و فروش توليدات اعضا و تأمين نقشه مورد نياز، فرش‌هاي مورد نياز بازار را با توجه به سليقه مشتري توليد مي‌كند.
وي تصريح كرد: در اين نمايشگاه تمام فرش‌هاي بافته شده در سطح استان در قالب فرش‌هاي درشت‌بافت (هريس ـ مهربان و اهر) و ريزبافت تبريز و از ابريشم بافت (مراغه و ملكان)، تابلو فرش سردرود، گليم، جاجيم و ورني كليبر همچنين هوراند به نمايش گذاشته مي‌شود. اماني ادامه داد: اين نمايشگاه نقطه عطفي براي شناسايي سلايق مشتريان داخلي و خارجي در زمينه فرش دستباف و برنامه‌ريزي مناسب و سوق دادن توليدات به سمت و سوي نياز بازار خواهد بود. مدير‌عامل اتحاديه تعاوني فرش دستباف روستايي آذربايجان شرقي گفت: براي احداث اين نمايشگاه تاكنون افزون بر 50 ميليارد ريال از سوي اين اتحاديه هزينه شده است.
وي راه‌اندازي اين نمايشگاه و فروشگاه را در شرايط فعلي بازار فرش حمايت از بافندگان فرش دستباف و تضمين توليدات آنها در راستاي عرضه مستقيم آنها را در اين نمايشگاه اعلام كرد و ايجاد اين نمايشگاه را نقطه عطفي براي شناسايي سلايق مشتريان داخلي و خارجي در زمينه فرش دستباف و برنامه‌ريزي مناسب و سوق دادن توليدات به سمت و سوي نياز بازار عنوان كرد. مدير‌عامل اتحاديه تعاوني‌هاي فرش دستباف روستايي استان صنعت قاليبافي و ساير صنايع دستي مرتبط با آن را فرصتي مناسب براي ايجاد درآمد، اشتغال پايدار و جلوگيري از مهاجرت بي‌رويه روستاييان به مناطق شهري عنوان و اظهار اميدواري كرد، با مساعدت و همراهي ادارات، سازمان‌هاي دولتي و تشكل‌هاي مردمي شاهد حمايت بيشتر از قاليبافان و رونق اين صنعت در استان باشيم.
وي گفت: فرش‌هاي توليد شده در اين استان علاوه بر زيبايي، دوام، تنوع در طرح، رنگ و بافت از ارزش خاصي نيز برخوردار است و با توجه به آمارهاي موجود مشخص مي‌شود كه سهم استان از نظر ارزش ريالي در صادرات فرش به خارج از كشور بيش از 35 درصد در سال است و اين خود افتخاري ديگر براي قاليبافان اين استان محسوب مي‌شود. مدير‌عامل اتحاديه فرش دستباف روستايي استان آذربايجان شرقي ادامه داد: به خاطر موقعيت جغرافيايي و سردسير بودن منطقه بيشتر مردم به خصوص روستاييان به توليد فرش مشغول هستند.
وي همچنين گفت: در اين راستا نزديك به 299 هزار نفر از كل بافندگان استان زيرپوشش اين اتحاديه هم به صورت فصلي و هم به شكل دائمي در توليد فرش مشغول هستند. اتحاديه شركت‌هاي تعاوني فرش دستباف روستايي استان آذربايجان شرقي با بيش از 25 هزار سهامدار و 196 هزار بافنده در قالب 30 شركت تعاوني در تمام مناطق روستايي استان فعاليت دارند.

0 نظرهای شما: