نحوه بركناري متكي به اخلاق ضربه زد

زاكاني:

نحوه بركناري متكي به اخلاق ضربه زد

ظرفيت هاشمي را بايد براي انقلاب مصادره كرد
سعي اصلاح‌طلبان ايجاد جاي پايي در مجلس با مهره‌هاي سفيد‌شان است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي يك عضو كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بركناري منوچهر متكي از وزارت امور خارجه، اين شيوه را نادرست خواند.
نحوه بركناري متكي به اخلاق ضربه زد
به گز ارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) عليرضا زاكاني عصر روز يكشنبه در جلسه هفتگي انصار حزب‌الله اظهار كرد: منطق نظام اسلامي مافوق منطق دنياست و قصد دارد اخلاق را در تمام شئون متجلي كند و اين شيوه عزل آقاي متكي به اين مساله خدشه وارد مي‌كند.
وي در بيان روايت ديگري از نحوه بركناري متكي گفت: آقاي متكي در سنگال به سر مي‌بردند و در جلسه‌اي كه در حال مذاكره با رييس‌جمهور آن كشور بودند، مي‌بيند كه نامه‌اي به دست رييس‌جمهور آن كشور مي‌رسد و وي از جلسه خارج مي‌شود و پس از آنك‌ه مجددا به جلسه بازمي‌گردد، كاملا لحن وي عوض مي‌شود. سپس در ضيافت ناهار فرزند رييس‌جمهور آن كشور كه چند سمت مختلف از جمله وزارت خارجه را در اختيار دارد به آقاي متكي مي‌گويد كه در سايت‌ها اعلام كرده‌اند، شما بركنار شده‌ايد در حالي كه آقاي متكي از اين مساله اطلاعي نداشتند؛ بنابراين چنين برخورد تحقيرآميزي، تحقير وي نيست، بلكه تحقير نظام است.
برخي حرف‌هاي‌شان هزينه‌هاي زيادي به نظام تحميل مي‌كند
وي در پاسخ به پرسشي درباره اسفنديار رحيم‌مشايي نيز اظهار كرد: هرچه زمان پيش مي‌رود، باطل از موضع پيچيده‌تري با ما برخورد مي‌كند و البته ما هم از موضع بالاتري دفاع مي‌كنيم و يا حتي مي‌توان گفت كه ما هجمه مي‌كنيم و دشمن است كه دفاع مي‌كند. در آينده بايد شاهد فتنه‌هاي بزرگتري باشيم، چنانچه فتنه 88 قابل مقايسه با فتنه 78 نبود.
اين نماينده مجلس ادامه داد: برخي افراد حلقه و بخش كوچكي از فتنه‌اي هستند كه در آينده با آن مواجه هستيم؛ لذا بايد از رييس‌جمهور بخواهيم كه چشم خود را بيشتر بر روي حقايق باز كند.
وي با اعتقاد به اين‌كه «هيچ توجيهي براي كارهاي مشايي نداريم» درباره اين‌كه چرا از وي حرف‌شنوي مي‌شود؟ گفت: شايد بتوان گفت كه دليل اين امر، اعتقاد و حب بيش از حد است. حدود سه سال و نيم پيش من درباره يكي از معاون‌هاي مشايي كه پرونده‌هاي متعددي در دست ما داشت صحبت كردم ولي گفتند كه عده‌اي مي‌خواهند ابتدا معاونش، سپس خودش و سپس ما را بزنند. اين حرف نشان مي‌دهد كه متاسفانه فكر مي‌كنند هركس با مشايي مخالفت مي‌كند قصد دارد رييس‌جمهور را هدف قرار دهد در حالي كه اين طور نيست.
9 دي، تجلي بصيرت و خودآگاهي مردم ايران بود
به گزارش ايسنا زاكاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به راهپيمايي 9 دي سال گذشته اظهار كرد: امام در ابتداي وصيتنامه خود دو نكته را ذكر كردند كه ظهور و بروز زيادي براي ما دارد، ولي معمولا نسبت به آن بي‌توجه هستيم. نكته اول، عنايت الهي در تحقق انقلاب و استمرار آن است و نتيجه‌اي كه امام از اين بحث مي‌گيرند اين است كه وظيفه‌ همه است كه از اين انقلاب پاسداري كنند و امام حتي اين مساله را به ساير ملت‌ها تعميم مي‌دهند. نكته دوم اين است كه امام تاكيد مي‌كنند عامل پيروزي و بقاي انقلاب اسلامي، انگيزه الهي و وحدت كلمه است و نقطه‌ وصل اين دو نكته، رهبري است.
وي با بيان اين‌كه «بزرگترين آموزه و دستاورد 9 دي، تجلي اراده خدا در استمرار انقلاب اسلامي، دوره جهاد اكبر و پيچيدگي فتنه‌هاست» تاكيد كرد: اگر ملتي انگيزه خود را خالص كند، تابع ولايت فقيه باشد، در صحنه حاضر شود و وحدت كلمه داشته باشد، خدا به آن ملت كمك مي‌كند و اين مساله وظيفه ما را سنگين مي‌كند؛ چراكه با اين انقلاب امتحان مي‌شويم و اگر نتوانيم خدمتگزار اين انقلاب باشيم، خداوند نمي‌گذارد كه اين انقلاب با هواپرستي چند نفر فروكش كند.
وي با اشاره به اين‌كه «9 دي، تجلي بصيرت و خودآگاهي مردم ايران بود» اظهار كرد: روش مبارزه پيش از انقلاب از سوي افراد مختلف به شيوه‌اي بود كه سعي مي‌كردند جمعي را همراه كنند ولي امام به بيداري توده‌ها و متن جامعه و ايجاد خودآگاهي اعتقاد داشت و در انديشه و فكر نيز متفاوت با ديگران عمل مي‌كرد. انقلاب اسلامي تكرار صحت عمل پيامبران الهي بود كه امام نيز به آن تاسي كرده بودند.
اين نماينده مجلس با بيان اين‌كه «امام هيچگاه فرمان جهاد ندادند» يادآور شد: امام مردم را آگاه و نيازها را مطرح مي‌كردند و خود مردم به طور داوطلبانه وارد عمل مي‌شدند و خلف صالح ايشان نيز امروز همين مسير را ادامه مي‌دهند. اگر روزي مردم بني‌صدر را انتخاب كردند، امام با وجود اين‌كه موافق اين انتخاب نبودند به نظر مردم احترام گذاشتند ولي ايشان به همراه جمعي از فرهيختگان جامعه نظير آقاي بهشتي، مقام معظم رهبري و آقاي هاشمي به گونه‌اي مسير را ادامه دادند كه مشت وي باز شد و مردم بيدار شدند.
وي ادامه داد: مشابه همين موضوع را در انتخابات اخير شاهد بوديم. توجه به راي و نظر مردم يك اصل براي رهبري است. در انتخابات اخير عده‌اي بازي را باختند و جرزني كردند ولي مقام معظم رهبري يك قدم عقب نرفتند. ايشان شروع كردند به آگاهي دادن به مردم تا اين‌كه بصيرت عمومي آن‌قدر افزايش پيدا كرد كه اتفاقاتي مثل اتفاق خيانت‌بار عاشورا جرقه‌اي شد تا 9 دي به وقوع بپيوندد.
بزرگترين جنايت، هتك حرمت نظام و تضييع حق مردم است
وي با تاكيد بر اين‌كه «تقابل بين حق و باطل يك سنت هميشگي الهي است و امروز مدال افتخار همراهي جبهه‌ حق بر گردن ملت ايران است» تصريح كرد: انقلاب يك ظهور صغري و مقدمه ظهور كبري است و حضور مردم، غلبه حق بر باطل را رقم خواهد زد؛ چراكه امام فرمودند اين قرن، قرن غلبه مستضعفين بر مستكبرين است. هر روز بر پيچيدگي فتنه‌ها و تهاجم دشمن افزوده مي‌شود و در نتيجه بايد به بصيرت و خودآگاهي به عنوان يك اصل توجه كنيم.
زاكاني افزود: در نهم دي قيمت تبعيت از ولايت، تجلي خاصي پيدا كرد و آن موج در اين روز آن هم بدون برنامه‌ريزي جدي قبلي ايجاد شد. كساني كه آمدند تا از عواطف مردم در عاشورا سوء استفاده كنند، ديديم كه عاشورا ريشه آن‌ها را زد و در 9 دي بصيرت جامعه آن‌قدر بالا رفت كه مردم خودجوش قيام كردند. نكته ديگر، بحث خودباوري، غيرت، قيام و حضور در صحنه مردم در كنار آگاهي بصيرت است. در دوره جهاد اكبر وقتي پيوستگي با رهبري و قيام‌ها رقم خورد، درجه‌اي از بصيرت و اوج جامعه اسلامي را نشان داد كه هيچ ميكروبي نتواند بر آن تاثير بگذارد.
وي افزود: بسياري از كساني كه 25 خرداد به خيابان آمدند و ايراد و سوال داشتند، با ديدن اتفاقات بعدي بيدار شدند و در واقع مشت فتنه‌گران باز شد. اگر صدر اسلام نفاق نقاب‌دار حكومت اسلامي را از مسير خود خارج و حق را خانه‌نشين كرد در اين جا شرايط به سمتي رفت كه ماحصل آن افتادن نقاب از چهره نفاق بود و كساني كه نظام را به دروغ، تقلب، تجاوز و جنايت متهم مي‌كردند نشان دادند كه به دروغ نظام را به دروغ متهم مي‌كنند. اين‌ها نظام را به جنايت متهم كردند ولي بزرگترين جنايت، هتك حرمت نظام و تضييع حق مردم است.
وي روشن شدن چهره دشمن را از جمله ويژگي‌هاي راهپيمايي 9 دي عنوان كرد و گفت: ويژگي ديگر 9 دي اين بود كه معلوم كرد دشمنان ما چقدر احمق هستند و آزموده را مي‌آزمايند و هر بار پيشاني آن‌ها به خاك ماليده مي‌شود ولي باز هم در راه خود تلاش مي‌كنند. اين كشتي، كشتي نجات جامعه بشري است و روز به روز اوج مي‌گيرد و پرچم آن به دست صاحب حقيقي آن خواهد رسيد.
مصوبه اساسنامه دانشگاه آزاد در حال بررسي مجدد است
به گزارش ايسنا، اين نماينده مجلس در پاسخ به پرسشي درباره هيات موسس دانشگاه آزاد به روند تصويب اساسنامه دانشگاه آزاد از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و ديدگاه مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: اين مصوبه براي تصحيح در حال حاضر در دست شوراي انقلاب فرهنگي است تا منطبق با خواست مقام معظم رهبري شود و ما منتظر بررسي مجدد اساسنامه در اين شورا هستيم.
تلاش جدي كميسيون اصل 90 براي مقابله با مفاسد اداري
وي در برابر پرسشي درباره بحث مقابله با مفاسد اداري و نيز تاثير فوت مرحوم حجت‌الاسلام فاكر بر اين مساله پاسخ داد: در حال حاضر كميسيون اصل 90 مجلس كارهاي جدي را براي مقابله با مفاسد اداري شروع كرده است و در همين رابطه جلسات متعددي در مجلس با معاونت منابع انساني دولت داشته‌ايم. فوت آقاي فاكر ضايعه‌اي براي مجلس هشتم بود ولي آقاي نكونام نيز كه در حال حاضر مسووليت ايشان را به عهده دارند انسان‌هاي پاك و دقيقي هستند و جانشين خوبي براي آقاي فاكر محسوب مي‌شوند.
صداو سيما پس از قضاياي انتخابات يك حالت يخ‌زدگي پيدا كرد
در ادامه اين جلسه اين پرسش مطرح شد كه چرا برنامه ديروز، امروز، فردا در تلويزيون تعطيل شد؟
زاكاني پاسخ داد: يك اشكالي كه صداوسيما داشت اين بود كه پس از قضاياي انتخابات يك حالت يخ‌زدگي پيدا كرد و وظيفه خود را به درستي انجام نداد ولي بعد مناظره‌ها را ادامه داد كه به اعتقاد من خيلي دير آغاز كرد و البته با شروع اين مناظره‌ها كساني كه با دست مردم كنار گذاشته شده بودند احساس كردند محمل و تيربوني پيدا كردند به طوري كه آقاي اطاعت پيش از مناظره با من با آقاي خاتمي، مجيد انصاري و موسوي لاري ديدار كرده بود و عملا مطالب آن‌ها را در مناظره از روي كاغذي مي‌خواند كه آن‌ها براي او نوشته بودند.
موضع گيري‌هاي لاريجاني قابل توجه است
وي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه نظر شما درباره مواضع آقاي لاريجاني در كسوت رياست مجلس در قضاياي بعد از انتخابات چيست؟ اظهار كرد: ايشان ابتدا موضع رسمي و جدي نداشت ولي سپس مواضع خوبي گرفت. انتقاد ما نسبت به بخش اول برخورد ايشان محفوظ است ولي به هر حال موضع‌گيري‌هاي بعدي ايشان نيز قابل توجه بوده است.
به گزارش ايسنا، يكي از حاضران جلسه به صورت مكتوب پرسيد: آيا از كارها و ارتباطات مهدي هاشمي در خارج از كشور اطلاع داريد؟
زاكاني پاسخ داد: اطلاع دقيقي ندارم ولي ايشان خيلي فعال است و سفرهايي به دبي نيز داشته است.
سعي اصلاح‌طلبان ايجاد جاي پايي در مجلس با مهره‌هاي سفيد‌شان است
وي در پاسخ به پرسش ديگري درباره ارزيابي خود از ليست احتمالي اصلاح‌طلبان در انتخابات آتي مجلس اظهار كرد: اصلاح‌طلبان به شدت به دنبال اين هستند كه در انتخابات مجلس به چارچوب فعاليتي نظام برگردند ولي وقتي به آن‌ها گفته مي‌شود كه نسبت خود را با جريان فتنه و دشمنان روشن كنند، حاضر نيستند نفي كنند و اين يعني مي‌گويند ما نسبت به گذشته ناكام هستيم، ولي پشيمان نيستيم. ايشان به دنبال اين هستند كه از طريق مهره‌هاي سفيد خود جاي پاي در مجلس براي خود ايجاد كنند ولي مردم ما هم آگاه و بابصيرت هستند.
عامل موفقيت طرح هدفمند كردن يارانه‌ها همراهي دولت، مجلس و مردم است
در ادامه اين پرسش مطرح شد كه چرا با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها، نانوايي‌ها نان‌هاي خود را با حجم كمتري به مردم مي‌دهند؟
اين نماينده مجلس پاسخ داد: عامل موفقيت طرح هدفمند كردن يارانه‌ها همراهي دولت، مجلس و مردم است و البته عده‌اي نيز به دنبال سوءاستفاده هستند ولي بعدا و در فرصت‌هاي آينده بايد به اين مسائل و مشكلات آن پرداخته شود.
وي در برابر پرسش ديگري درباره نحوه عملكرد دولت و مجلس نسبت به اجراي طرح عفاف و حجاب اظهار كرد: ما قانون مدون و مشخصي در رابطه با بحث حجاب و عفاف داريم و ان‌شاءالله دولت هم همت ويژه‌اي در اين زمينه داشته باشد و البته مجلس نيز بايد نقش نظارتي خود را به درستي ايفا كند.
هزينه دستگيري سران فتنه بيشتر از فايده آن است
وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا سران فتنه آزاد هستند؟ گفت: حلقه و گروهي پس از انتخابات متشكل از افرادي در بخش‌هاي مختلف كه فقط محدود به قوه قضاييه نمي‌شود، تشكيل شده است تا در اين زمينه‌ها و اين‌كه درباره فلان شخص يا اتفاق چه تصميمي اتخاذ شود بحث كنند. چون فتنه پيچيده است پس بايد پيچيده با آن برخورد كرد. در حال حاضر قوه قضاييه اين‌ها را مجرم مي‌داند ولي ظاهرا تصميم اين حلقه بر دستگيري آن‌ها نيست و البته اين تصميم مبتني بر اين نيست كه اين‌ها مجرم نيستند. در حال حاضر هزينه دستگيري اين افراد بيشتر از فايده آن است چنانچه آزادي براي اين افراد هزينه بيشتري براي آن‌ها دارد تا اين‌كه دستگير شوند.
آقاي هاشمي ظرفيتي دارد كه بايد براي انقلاب مصادره كرد
يكي از حاضران از انتخاب هاشمي رفسنجاني در انتخابات مجلس خبرگان انتقاد كرد.
زاكاني نيز با انتقاد نسبت به اين حرف تاكيد كرد: تقلب سازمان يافته در جمهوري اسلامي شدني نيست. همه ما به آقاي هاشمي راي داديم و خيلي از حزب‌اللهي‌ها نيز به ايشان راي دادند. در انتخابات رياست جمهوري 84 همه تلاش كرديم تا آقاي هاشمي رييس جمهور نشود ولي در انتخابات خبرگان عده‌اي سعي داشتند ايشان را منفك كنند تا به قم ببرند و برنامه‌ريزي‌هايي را انجام دهند. در انتخابات خبرگان ايشان ابتدا بناي شركت كردن نداشتند ولي وارد عرصه شدند و مردم راي بالايي دادند ولي راي مردم به آقاي هاشمي به واسطه‌ محبت فرد ديگري يعني مقام معظم رهبري بود.
وي گفت: نيروهاي انقلاب با هم صحبت كردند و به اين نتيجه رسيدند كه آقاي هاشمي ظرفيتي دارد كه بايد براي انقلاب مصادره كرد. البته آقاي هاشمي اشكالات جدي دارد و اين كه نمي‌تواند خود را از فرزندانش جدا كند يك اشكال است و ما آرزو مي‌كنيم ايشان خود را از فرزندان خود جدا كند.
1389/10/05 12-26-2010 19:09:13 8910-03281: كد خبر

0 نظرهای شما: