مردم گنجه در حمایت از حجاب تظاهرات کردند

تحولات جمهوری آذربایجان


مردم گنجه در حمایت از حجاب تظاهرات کردند


صدها نفر از مردم گنجه در جمهوری آذربایجان با برگزاری تظاهرات، خواستار لغو ممنوعیت غیرقانونی حجاب در دبیرستانهای این کشور که اکثریت مطلق آن مسلمان هستند، شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس تی وی، منابع محلی شهر گنجه اعلام کردند: صدها نفر از مردم معترض به محدودیت‌های حجاب امروز جمعه (3 دی) پس از برگزاری نماز، در مقابل ساختمان شهرداری این شهر تجمع کرده و در حمایت از حجاب شعارهایی سردادند. نیروهای پلیس با یورش به شرکت ‌کنندگان در این تظاهرات آرام، ده‎ها نفر را مورد ضرب و جرح قرار داده و بیش از پنجاه نفر را نیز بازداشت کردند. این در حالی است که بیش از دو هزار نفر از مردم باکو نیز روز جمعه با تجمع در مقابل وزارت آموزش، ‌اقدام این وزارتخانه در ممنوعیت حجاب در دبیرستانها و مراکز آموزش‌ عالی را به بهانه اجرای قانون پوشش یکسان محکوم کردند.
با وجود خشونت گسترده پلیس جمهوری آذربایجان علیه معترضین به محدودیتهای حجاب، پیش از این در جلیل آباد، لنکران و ماسالی نیز تظاهرات مشابهی در حمایت از حجاب برگزار شده بود. گزارشهای دیگری نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از والدین دانش‎آموزان محجبه در مقابل برخی از دبیرستانهای سراسر جمهوری آذربایجان تجمع کرده‌اند. در پی تجمع آرام والدین شماری از دانش‎آموزان محجبه در مقابل دبیرستانی در منطقه بینه قدی، برخی از رسانه‌های وابسته به دولت، بدون اشاره به حمله پلیس به این تجمع، مدعی شدند که والدین دانش‎آموزان، شیشه‌های این مدرسه را شکسته ‌اند؛ این در حالی است که والدین دانش‎آموزان محجبه با رد این ادعا، چنین اقداماتی را تلاش برای تخریب وجهه مسلمانان عنوان کرده‌اند. شایان ذکر است که دانش‎آموزان محجبه این دبیرستان که شمار قابل توجهی از کل دانش‎آموزان دختر آن را تشکیل می‌دهند، حدود یک ماه است که تنها به دلیل داشتن حجاب، از رفتن به مدرسه محروم شده‌اند.


تاریخ انتشار، تهران: ۱۹:۴۸ , ۱۳۸۹/۱۰/۰۳

0 نظرهای شما: