اگر احمدي‌نژاد بخواهد كاري كند كسي جلودارش نيست

مشايي در واكنش به دخالت خود در تغييرات كابينه :

اگر احمدي‌نژاد بخواهد كاري كند كسي جلودارش نيست

آقاي رئيس‌جمهور در حيطه كاري با هيچ‌كس شوخي ندارد/
از تحقيق و تفحص از شوراي عالي ايرانيان استقبال مي‌كنيم.


رئيس‌دفتر رئيس‌جمهور تاكيد كرد : اساساً اگر احمدي‌نژاد بخواهد كاري كند كسي جلودارش نيست هم شجاعت هم جسارت و هم از تشخيص عالي برخوردار است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، اسفنديار رحيم مشايي امروز در حاشيه نشست تخصصي دستاوردهاي همايش ايرانيان خارج از كشور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگاري كه نظر وي را در مورد حملات عليه دولت با محوريت رئيس دفتر رئيس‌جمهور مي‌پرسيد،گفت: هيچ مهم نيست تازگي ندارد و به گفته خود شما منسجم نيز است اما اهميتي ندارد. وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه به نظر مي‌رسد طرح تحقيق و تفحص از شوراي ايرانيان خارج از كشور بيشتر سياسي است تا كارشناسي گفت: ما از تحقيق و تفحص استقبال مي‌كنيم و هرچه بيشتر كار ما را ببينند تشكر مي‌كنيم اساساً كار ما را بيشتر ببينند تا بهتر نيز قضاوت كنند كه چه اقدامات مهمي انجام مي‌شود.
جانشين رئيس‌جمهور در شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور در خصوص تحقيق و تفحص از شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور ادامه داد: اما اينكه فردي از دور بگويند در فلان‌جا رقصيدند و يا شراب خوردند، اين در شان مجلس نيست. ولي در هرحال تحقيق و تفحص خوب بوده زيرا موجب مي‌شود دوستان ما ببينند كه چقدر كارهاي مهمي انجام مي‌شود، اما من اگر بگويم اين سياسي است، دوستان ما در مجلس ناراحت مي‌شوند. وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اظهار بي‌اطلاعي منوچهر متكي از بركناري خود و واكنش اخير رئيس‌جمهور به آن گفت: بنا بود آقاي احمدي‌نژاد شنبه شب با آقاي متكي صحبت كند كه وقتي بنده يكشنبه از سفر آمدم و پرسيدم كه صحبت كرده است رئيس‌جمهور به من گفت كه صحبت كرده و موضوع را به منوچهر متكي گفته است سپس پرسيدم كه چرا حكم وي را صادر نكرده‌ايد؟ گفت كه متكي گفته است قرار است فردا به سنگال برود و بدين ترتيب روز دوشنبه دستور بركناري وي را بر روي سايت قرار داديم. مشايي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه برخي پاي شما را در تغييرات به ميان مي‌كشند، پاسخ داد: با اين اظهارات رئيس‌جمهور را تضعيف كنند.
اساساً معناي اين حرفها چيست آن هم در مورد احمدي‌نژاد كه هم‌چون صد رئيس‌جمهور است. اساساً اگر احمدي‌نژاد بخواهد كاري كند كسي جلودارش نيست هم شجاعت هم جسارت و هم از تشخيص عالي برخوردار است. وي در ادامه پاسخ به اين سوال گفت: البته منوچهر متكي نيز در اين سالها خدمات زيادي انجام داده و دستگاه ديپلماسي طي سال‌هاي اخير بسيار تحت فشار بوده است. رئيس دفتر رئيس‌جمهور گفت: اما اينكه من به رئيس‌جمهور بگويم هم اكنون وقت اين است كه اين فرد يا آن فرد را عوض كنيم بي‌معنا است. از طرف ديگر عوض شدن افراد در دولت نهم و دولت دهم به صورت يك روال داراي سابقه است.
وي با بيان اينكه آقاي رئيس‌جمهور در حيطه كاري با هيچ‌كس شوخي ندارد،گفت: وي رابطه دوستانه را در جاي خود داشته اما هيچگاه رابطه را به ضابطه و مصالح ملي ترجيح نمي‌دهد اين موضوع را علاوه بر مردم كشورمان، خارجي‌ها نيز امروزه فهميده‌اند. مشايي درخصوص بركناري بذرپاش نيز گفت: آقاي بذرپاش خود شايد بيش از 10 بار از من خواسته كه با رئيس‌جمهور صحبت كنم و اساساً خود من نيز در ابتدا او را پيشنهاد داده بودم. وي اضافه كرد: همچنين اگر امروز آقاي رئيس‌جمهور به بنده بگويد شما نباش اين خيلي عادي است البته بنده يكبار نيز امتحان پس داده‌ام.
جانشين رئيس جمهور در شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور تصريح كرد: بنا نيست كه همواره ما در مسند كار باشيم و هيچ‌كسي تغيير نكند. وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آيا به نقل اعلام رسمي نام معاون اول رئيس‌جمهور از سوي سخنگوي قوه‌قضاييه احتمال تغيير وي وجود دارد يا خير اظهار داشت: برداشت من اين است كه رئيس‌جمهور در اينكه آقاي رحيمي در آنجا بماند مصمم‌تر نيز شده است. مشايي در پايان در مورد فعاليت‌هاي فرهنگي كه موجب ايجاد شور و نشاط در جامعه مي‌شود نيز توضيحاتي داد و گفت ايجاد بسيج اساساً ايجاد نشاط در جامعه بود و بسيج مهم‌تر از سپاه و ارتش است، زيرا به همه روحيه مي‌دهد و عين نشاط است.
1389/10/4 - 15:31 کد خبر : 169747

0 نظرهای شما: