ناگفته‌هاي ‌‌مشايي درباره ‌متكي، بذرپاش و پذيرش تركستاني

ناگفته‌هاي ‌‌مشايي درباره ‌متكي، بذرپاش

و پذيرش تركستاني

هيچ تغيير ديگري در كار نيست

خبرگزاري فارس: رئيس دفتر رئيس جمهور درباره بركناري متكي و بذرپاش و مسئوليت فرحناز تركستاني توضيحاتي را ارائه كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس، اسفنديار رحيم مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشيه بدرقه رئيس جمهور به مقصد تركيه، در جمع خبرنگاران، ‌برخي گمانه‌زني‌هاي خبري درباره ‌وجود تغييرات ديگري در دولت را تكذيب كرد و گفت كه ‌هيچ تغييري در كار نيست.
وي در خصوص بركناري مهرداد بذرپاش و منوچهر متكي اظهار داشت: امروز ‌آقاي احمدي‌نژاد در جلسه هيئت دولت فرآيند تغييرات متكي و بذرپاش را توضيح داد.
رئيس دفتر رئيس جمهور با بيان اينكه آقاي بذرپاش خودشان علاقه‌مند نبودند، به اظهارات اخير خود مبني بر اينكه بذرپاش از دو سال پيش خواهان كناره‌گيري از رياست سازمان ملي جوانان بود، اشاره كرد و يادآور شد: ‌گويا بعضي از سايت‌ها ‌حسابشان خيلي خوب است، بنابراين گفتند دولت دهم دو سال نيست و 18 ماه است، از همين رو ما يك چيزهايي از حساب ياد گرفته‌ايم. "اينها حسابشان خوب است ولي ادبياتشان خراب است و نمي‌دانند كه اين دو سال يعني مبالغه. ‌آقاي بذرپاش از اول دولت دهم با اصرار ما و آقاي احمدي‌نژاد اين مسئوليت را پذيرفتند و بنده ‌خيلي به ايشان اصرار كردم كه اين مسئوليت را بپذيرند. "
يكي از خبرنگاران از مشايي پرسيد كه ‌در برخي سايت‌ها مطرح شده كه بذرپاش به حالت قهر رفته و با شما اختلاف داشته است كه مشايي ‌پاسخ داد: ‌اصلا ما ا‌ختلافي ‌نداشتيم و اين را بايد از بذرپاش پرسيد. ايشان شايد بيشتر از ده بار از بنده خواست‌ كه راجع به تغيير مسئوليتش با احمدي‌نژاد صحبت كنم و خود آقاي احمدي نژاد نيز توضيح دادند كه بارها بذرپاش به ايشان مراجعه كرده و گفته كه علاقه‌مند نيست در سازمان ملي جوانان بماند و اينكه بنده گفتم از دو سال پيش خواهان كناره‌گيري بود، به اين خاطر بود كه بذرپاش از همان هفته‌هاي اول بعد انتصاب اظهار كردند كه علاقه‌اي به اين مسئوليت ندارند و آقاي احمدي‌نژاد موافق نبودند كه بذرپاش از اين مسئوليت برود. چرا‌كه مسئوليت مهمي است و جاي كار زيادي دارد اما ‌به هر حال بذرپاش آقاي احمدي‌نژاد را قانع كرد كه از اين مسئوليت برود.
وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه درخصوص دليل تغيير متكي برخي‌ها معتقدند كه نحوه بركناري او درست نبوده است، گفت: ‌‌دروغ‌سازي خيلي آسان شده است. زماني آدم دروغ را نرم مي‌كند و يك زماني دروغ را مي‌سازد و متأسفانه يك نشريه‌اي كه اسمش "اقيانوس " است اما اندازه يك استكان هم ظرفيت ندارد و كارش دروغ سازي است، نوشته كه ‌بنده به اردن رفته‌ام و متكي به بنده اعتراض كرده و من نيز به خاطر اعتراض، ايشان را برداشته‌ام. چه كسي چنين اعتراضي كرد؟
رئيس دفتر رئيس جمهور با بيان اينكه ‌دروغ مي‌سازند و به اين دروغ‌ها خوش هستند، اضافه كرد: خوش باشند، عيبي ندارد، نوش جانشان اما تغيير آقاي متكي را احمدي‌نژاد امروز براي اعضاي دولت تشريح كرد. مدتي بود كه احمدي‌نژاد مي‌خواست تغييري در مديريت وزارت خارجه انجام دهد كه اين هم به معناي بركناري و عزل نيست و خود تغيير يك حركت مثبت است و هميشه در تغيير يك مصالحي و دستيابي به يك شرايط بهتري مدنظر است و به اين معنا نيست كه فردي بد عمل كرده و سوء مديريت داشته است.
مشايي تأكيد كرد: آقاي متكي از دوستان خوب ما است و براي ايشان احترام قائل بوده و هستيم و روابطمان بسيار صميمانه و دوستانه است.
وي در خصوص فرآيند تغيير متكي گفت: همانطور كه آقاي احمدي‌نژاد توضيح داد شنبه شب هفته گذشته، آقاي احمدي‌نژاد با آقاي متكي همين مسئله را مطرح كردند كه قصد تغيير دارند و آقاي متكي هم خيلي خوب و عادي پذيرفتند و گفتند مشكلي ندارد، اما براي اينكه متكي گفت بنا به قولي كه داده يك سفر به سنگال در پيش رو دارد و مي‌خواهد به اين سفر برود، اين تغيير از نظر اجرايي و عملي مقداري عقب افتاد و روز يكشنبه آقاي احمدي‌نژاد گفت كه دوشنبه متكي برمي‌گردد، بنابراين حكم را دوشنبه اعلام كنيد. از همين رو دفتر نيز اين حكم را عصر دوشنبه منتشر كرد ولي بعداً اعلام شد كه متكي در سنگال بوده و ايشان را عزل كردند، در حالي كه اين خلاف واقعه است و اصلا معنا نداشت چرا‌كه شنبه با ايشان صحبت كرده بودند و اگر بنا بر عزل بود، اصلا صحبت لازم نبود و بعد هم يكشنبه يا صبح دوشنبه نيز مي‌شد اين كار را انجام داد. بنابراين از آنجايي كه همه فكر مي‌كردند متكي دوشنبه برمي‌گردد، عصر دوشنبه اين خبر اعلام شد تا شب در تلويزيون و فردا صبح در روزنامه‌ها استفاده شود.
رئيس دفتر رئيس جمهور با بيان اينكه تغيير ديگري در دولت مطرح نيست، در خصوص عدم پذيرش رياست سازمان ملي جوانان ‌از سوي تركستاني نيز گفت:‌ چه كسي گفته خانم تركستاني قبول نكرده است؟ در حالي كه ايشان اين حكم را پذيرفته‌اند البته اخيراً بيمار بودند و به اين دليل ترديد كرده بودند كه نتوانند اين كار را انجام دهند اما خوشبختانه حالشان خوب شده و فكر مي‌كنيم روز يكشنبه توديع و معارفه خواهيم داشت.

0 نظرهای شما: