محاكمه سران فتنه قطعي است

دادستان تهران در نماز جمعه امروز تهران:

محاكمه سران فتنه قطعي است


خبرگزاري فارس: دادستان تهران گفت: گوشه و كنار از ما پرسيده مي‌شود چرا با سران فتنه برخورد نمي‌كنيد؟ اما بايد بگويم ما در مواضع مختلف اعلام كرده‌ايم اينها مجرم هستند و قطعاً به اتهاماتشان رسيدگي خواهد شد.


به گزارش خبرنگار قضايي فارس، عباس جعفري دولت آبادي پيش از ظهر امروز به عنوان سخنران پيش از خطبه‌هاي نمازجمعه اين هفته تهران در جمع نمازگزاران با اشاره به آيه 60 سوره احزاب گفت: قرآن در اين آيه اشاره كرده كه اگر منافقان دست از كارهايشان برندارند هر كجا پيدا شوند بايد دستگير شده و به سخت‌ترين حالت مجازات شوند.
وي ادامه داد: انقلاب اسلامي براي ايجاد يك جامعه نمونه اسلامي تأسيس شد. جمهوري اسلامي بر اين بنا بود كه يك جامعه نمونه برپا كند و يكي از مظاهر جامعه اسلامي نمونه مبارزه بي‌وقفه با مظاهر فساد و تباهي در همه عرصه‌هاست يكي از اين مظاهر فساد شيطان بزرگ آمريكاست.
دادستان تهران افزود: آمريكا قبل از انقلاب با نگه‌داشتن رژيم پهلوي بر سر كار، سعي كرد نگذارد انقلاب پيروز شود اما وقتي كه با رهبري الهي امام (ره) و كوشش مردم، رژيم شاه سكوت كرد و انقلاب به پيروزي رسيد اقدامات آمريكا در جهت براندازي نظام از همان روز شروع شد.
وي تصريح كرد: معاندين انقلاب اسلامي طرح براندازي را از همان آغاز در دستور كار خود قرار دادند، بعد از ناكامي نگهداري رژيم شاهنشاهي، تحريك قوميت‌ها را در دستور كار خود قرار دادند و پس از آن به تحريك افسران فاسد براي كودتاها دست زدند.
دادستان در ادامه افزود: اين در حاليست كه همزمان طراحي جنگ به تصور اينكه ظرف چند روز نظام را ساقط مي‌كنند را كليد زدند كه خوشبختانه با توجه به اينكه 8 سال منابع ما صرف مقابله با اين جنگ شد، نتيجه نگرفتند.
جعفري دولت‌آبادي با اشاره به اقدامات گروهك منافقين و فرقان در سال 60 و شهيد كردن صدها نفر از عزيزان انقلاب به اين تصور كه آنها مي‌توانند با خط ترور نظام را ساقط كنند، گفت: پس از آنكه در اين زمينه هم منفعتي عايد آنها نشد موضوع ملي‌گرايي و جريان بني‌صدر را راه انداختند و در پي آن بودند كه اين عناصر فاسد را در حاكميت جاي دهند كه خوشبختانه بينش عميق امام باعث شد كه اين دسيسه‌ها هم نقش برآب شود.
وي خاطر نشان كرد: مخالفين و آمريكايي‌ها اميدشان را به دوران پس از رحلت امام بسته و فكر مي‌كردند با فوت ايشان، تشتت در بين مردم ايجاد مي‌شود اما با تصميم عاقلانه مجلس خبرگان رهبري در آن زمان و انتخاب رهبر انقلاب اين نقشه آنها نيز برباد رفت.
دادستان تهران با اشاره به اين مطلب كه مخالفين در دوران حكومت دو دولت سازندگي و اصلاحات با تشكيل حلقه كيان سعي داشتند ارزش‌هاي ديني و ارزش‌هاي ابتداي انقلاب را كمرنگ كنند و به جاي آن ارزش‌هاي مبتني بر رفاه و ثروت‌مداري را رونق ببخشند، گفت: خوشبختانه اين سال‌هاي سخت و پرمشقت كه در آن سخن از گفتمان آزادي مي‌شد سپري شد و به اين ترتيب در سال 84 دولت اصولگرا بر سر كار آمد.
وي افزود: طرحي كه اينها در سال 88 اجرا كردند همان سال 84 هم در دست اجرا داشتند اما خوشبختانه با درايت رهبري انقلاب در نطفه خفه شد. سال 88 يكسال استثنايي در تاريخ انقلاب بود و بايد تاريخ‌نگاران اين سال را به عنوان مهم‌ترين سال انقلاب اسلامي يادداشت كنند.
جعفري دولت آبادي افزود: فتنه‌گران همه تجربيات 30 ساله خود را به كار بستند تا در لواي تقلب انتخاباتي كه با شركت بيش از 40 ميليون نفر به بزرگترين مشاركت مردمي تبديل شده بود را از بين ببرند ولي خوشبختانه مردم با رهبري انقلاب اسلامي به ميدان آمدند و طرح‌هاي آنها را خراب كردند.
وي با اشاره به اين مطلب كه در ابتدا و با مطرح شدن موضوع تقلب بسياري مردم به واقع فكر مي‌كردند كه تقلبي صورت گرفته و با آنها هم‌مسير شده بودند، اظهار داشت: با حضور رهبر انقلاب در نمازجمعه 29 خرداد سال 88 و افشاگري‌هاي ايشان ريزش‌هاي آنها آغاز شد و در اين نقطه بود كه آنها احساس كردند بايد به لشكر‌كشي‌هاي خياباني روي بياورند.
عالي‌ترين مقام دادستاني تهران تصريح كرد: فتنه‌گران قصد داشتند تمام روزهاي انقلاب را از ما بگيرند و ما را در خيابان سرگرم كنند تا اسطوره عدالت شكسته شود زيرا آنها فهميدند بعد از نمازجمعه 29 خرداد كار سختي در پيش دارند. بسياري از نيروهايشان دچار ترديد شدند در اين شرايط بود كه تظاهرات خياباني عليرغم اعلام مسئولان كشور مبني بر مجرمانه بودن آن ادامه پيدا كرد.
وي افزود: بازشدن دانشگاه‌ها آن‌ها را به اين فكر انداخت كه مي‌توانند در روزهاي 13 آبان و 16 آذر نظام را خسته كنند و كار خود را به پيش ببرند اما به عنوان كسي كه در تمام مسائل به صورت ريز حضور داشتم به شما مي‌گويم كه هر روز از اقدامات آنها آنقدر سنگين بود كه براي يك نظام كافي بود اما خوشبختانه نظام ما از پاي در نيامد و محكم ايستاد.
جعفري دولت آبادي با اشاره به اين مطلب كه اوج اين فتنه‌ها در عاشورا نهفته شده بود، افزود: هنوز از خاطرم نرفته كه كمي قبل‌تر از عاشورا خبرنگاران از من مي‌پرسيدند كه آيا در روز عاشورا خبري خواهد شد يا خير و من به آنها گفتم مردم شجاع ما آنقدر هوشيارند كه نمي‌گذارند يك سري فتنه‌گر به مقاصد شوم خود برسند.
وي اظهار داشت: فتنه‌گران در شامگاه تاسوعا اقدامات خود را در شمال شهر تهران آغاز كردند تا اينكه در روز عاشورا همه هجمه خود را به ميدان آوردند. اقداماتي كه آنها در روز عاشورا انجام دادند جنگ احزاب بود دستگيري‌هايي كه در آن روز انجام شد نشان مي‌داد كه همه گروه‌ها از بهائيت گرفته تا ملي‌ مذهبي‌ها به خيابان‌ها آمده بودند زيرا دشمن تمام نيروهايش را بسيج كرده بود تا اين بار پس از شكست در مورد هدف قرار دادن جمهوريت نظام، اسلاميت نظام را زمين بزنند.
دادستان تهران گفت: اما پس از آنكه آنها دست خدا را نديدند و 6 دي را درست كردند مردم به كمك خداوند متعال 9 دي را آفريدند و همه حساب‌هايشان را به هم ريختند بايد گفت در 9 دي فتنه تمام عوامل خود را در زندان ديد. شدت برخورد به قدري جدي بود كه هنوز هم بسياري از عوامل آنها در زندان هستند كساني كه فكر مي‌كردند مي‌توانند انتقام تاريخي از نظام بگيرند با كساني مواجه شدند كه با ايمان خود آنها را به عقب راندند.
وي با اشاره به اين كه برخورد با عوامل فتنه بعد از حادثه عاشورا بيشتر شد، زيرا آنها نظام و اركان اصلي نظام را مورد هدف قرار گرفته بودند اظهار داشت: با چنين كساني مجادله نخواهد شد و مي‌بينيد كه اكنون بسياري از آنها در زندان هستند.
* محاكمه سران فتنه قطعي است
دولت آبادي تصريح كرد: گوشه و كنار از ما پرسيده مي‌شود چرا با سران فتنه برخورد نمي‌كنيد؟ اما بايد بگويم ما در مواضع مختلف اعلام كرده‌ايم اينها مجرم هستند و قطعاً به اتهاماتشان رسيدگي خواهد شد. محاكمه سران فتنه قطعي است اما ذكر اين نكته ضرورت دارد كه با توجه به اينكه دست‌هاي پليد آمريكا در عقبه فتنه ديده مي‌شود نياز است با دقت بيشتري كارمان را به پيش ببريم.
وي افزود: بايد طوري عمل كنيم كه نه تنها مجالي براي رشد فتنه بوجود نيايد بلكه محاكمه آنها تيرخلاصي به سوي آمريكا و مخالفان ما باشد و جالب است كه عده‌اي در اين دوره مي‌نشينند و مي‌گويند "مگر ما چه كار كرده‌ايم و چه گناهي داريم كه به ما مي‌گويند فتنه‌گر و مي‌خواهند ما را محاكمه كنند ".
دادستان تهران خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري گفتند كه اينها بزرگترين ظلم را به انقلاب كردند زيرا اينها اعتماد مردم را خدشه‌دار كردند اما اگر قرار باشد از منظر حقوقي به اين موضوع نگاه كنيم بايد بگوييم كه آنها جنبش سبز را درست كردند، امنيت كشور را بر هم زدند و مردم را به كف خيابان ريختند. در قانون مجازات اسلامي براي كساني كه امنيت نظام را برهم بزنند مجازات سنگيني در نظر گرفته شده است اتهامات سران فتنه بيشتر از آن است كه آنها فكر آن را مي‌كنند.
جعفري دولت آبادي بار ديگر به آيه 60 سوره احزاب اشاره كرد و گفت: در اين آيه قرآن است كه براي فتنه‌گران شرط مي‌گذارد و اجازه مي‌دهد اگر آنها كارهايشان را خاتمه ندهند با آنها برخورد شود حالا جالب است كه سران فتنه اين بار براي ما شرط مي‌گذارند و خود را محق مي‌دانند من به آنها مي‌گويم از خواب بيدار شوند برگردند به اول خط و ببينند كه نظام قرار است براي آنها شرط تعيين كند و شرط اولمان هم محاكمه آنهاست.
وي افزود: آنها امروز طلبكار نظام شده‌اند و براي نظام شرط مي‌گذارند اما بدانند كه ما با آنها اتمام حجت مي‌كنيم كه بايد ابتدا دست از كارهايشان بردارند و سپس محاكمه شوند زيرا آنها در يكسال گذشته فرصت تاريخي داشتند تا از كارهايشان توبه كنند. در نظام ما اين فرصت وجود ندارد كه هر كسي هر كاري دلش خواست انجام دهد و باز هم آزادانه بگردد قطعا با آنها با شدت و حدت برخورد مي‌شود.
دادستان تهران افزود: خوشبختانه امروز سياست‌هاي جديدي در قوه قضائيه اعلام شده كه قرار است براساس آن با شرارت‌ها برخورد قاطعي شود.
وي با اشاره به 30 سال فعاليت قضايي خود گفت: در تمام اين سال‌ها سياست به گونه‌اي بود كه قضات از لايه‌هاي پايين‌تر به لايه‌هاي بالاتر فشار مي‌آوردند تا برخوردي جدي با جرايم خشن انجام شود اما خوشبختانه در دوره جديد رياست قوه قضائيه خودش وارد شده تا با نمايش اقتدار خودش بتواند دست مجرمان حرفه‌اي، متجاوزان و سارقان مسلح را از جان و مال مردم كوتاه كند.
دادستان تهران با اشاره به اين مطلب كه در روزنامه‌ها مي‌خوانيم كه مردم گله‌مند هستند و از دستگاه قضايي مي‌خواهند تا با اين جرايم برخوردي قاطع داشته باشند گفت: در اين سياست‌هاي جديد به اين مطالبه فراگير مردم پاسخ داده خواهد شد.
وي افزود: جلسات خوبي تشكيل شده و به مردم قول مي‌دهيم آثار آن را خواهند ديد. نمونه بارز اين جلسات و پيگيري مجدانه قوه قضائيه موضوع پرونده ميدان كاج است كه ديديد تنها ظرف دو ماه حكم تأييد شد و اگر مشكلي پيش نيايد در هفته پيش رو قطعا اجرا خواهد شد.
وي ادامه داد: اميدواريم اين سياست در همه سطوح عملي شود و مجرميني كه دست به اعمال مجرمانه مي‌زنند سر جايشان بنشينند به اينها اعلام مي‌كنيم كه بدانيد كه پيغام عدالت سنگين است و آنها را قطعا در بر خواهد گرفت.
جعفري دولت آبادي در بخش ديگري از سخنان خود به مسئله حقوق بشر اشاره كرد و گفت: حقوق بشر امروز به موضوعي تبديل شده كه غربي‌ها كه خودشان بزرگترين ناقضان حقوق بشر هستند آن را براي ما يك موضع فشار تبديل كرده‌اند.
وي تصريح كرد: آمريكايي‌ها هر روز به نام مبارزه با تروريسم در عراق و افغانستان بزرگترين فجايع را رقم مي‌زنند اما متأسفانه قصد دارند با اتكا به مسئله حقوق بشر ما را به چالش بكشانند و بايد گفت: امروز چهره خارجي فتنه هم موضوع حقوق بشر است.
دادستان تهران گفت: فتنه‌گران حالا كه ديدند فتنه‌هايشان نقش برآب شده آمده‌اند و از مجراي سازمان ملل موضوع حقوق بشر را به راه انداختند در حاليكه خودشان مي‌دانند كسانيكه در ايران دستگير شده‌اند بر هم زنندگان نظم عمومي بوده‌اند اما در بوق و كرنا مي‌كنند كه اينها خلاف حقوق بشر دستگير شدند.
وي خاطرنشان كرد: نظام جمهوري اسلامي آنقدر قدرتمند هست كه دچار بازي‌هاي پوچ آمريكايي‌ها كه همگي آنها در راستاي طرح براندازي است نخواهد شد و بدانند آنها هيچ كاري نمي‌توانند از پيش ببرند و اين توطئه هم نقش برآب خواهد شد.
جعفري دولت آبادي در آخرين بخش از سخنان خود با اشاره به اينكه در طول 30 سال سابقه تولد نظام جمهوري اسلامي هر جا مردم ورود پيدا كرده‌اند پيروزي‌هاي بزرگ نصيب انقلاب شده است گفت: در جريان جنگ و مبارزه با توطئه‌هاي بيگانگان ديديم كه حضور مردم بيشترين پيروزي را عايد كشورمان كرد.
وي به موضوع طرح اجراي هدفمندي يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: خوشبختانه در اين طرح هم حضور مردم و نقش آنها كارساز بود و اميدواريم در مبارزه با شرارت‌ها و متهمان جرايم خشن نيز حضور مردم و كمك مردم به دستگاه قضايي باعث پيروزمندانه بودن اجراي اين طرح شود.


0 نظرهای شما: