خشونت علیه اقلیت مسیحی

تحولات امنیتی عراق

خشونت علیه اقلیت مسیحی

دستگیری 4 عضو القاعده و کشف کارگاه تولید سلاح

حملات تروریستها امسال نیز مسیحیان را در آستانه سال نو میلادی رها نکرد و بر اساس گزارش پلیس عراق، تا کنون در این حملات دو مسیحی کشته و 12 نفر دیگر زخمی شدند.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های عراق و الجزیره، پلیس عراق اعلام کرد رشته حملات علیه مسیحیان از ساعت 30 و 17 پنجشنبه به وقت محلی در شش منطقه بغداد آغاز شد و به مدت دو ساعت ادامه یافت.
شدیدترین حمله در کوی الغدیر بغداد در جنوب شرقی بغداد رخ داد که یک بمب دست ساز در محل تجمع مسیحیان منفجر شد و بر اثر آن دو نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.
اما پنج حمله دیگر نیز با بمب دست ساز رخ دهد، اما هیچ کشته ای به جا نگذاشت و فقط به زخمی شدن 9 مسیحی منجر شد.
از زمانی که مردان مسلح به کلیسای النجاه در بغداد در 31 اکتبر حمله کردند و 52 مسیحی را به قتل رساندند، این اقلیت با تهدید فزاینده روبرو است و به همین سبب پس از حملات روز پنجشنبه، دولت عراق تدابیرامنیتی را برای حمایت از اقلیت مسیحیان عراق تشدید کرد.
اقلیت مسیحی در پی کشتار 52 مسیحی در حملات تروریستها تصمیم به کاهش جشنهای ویژه سال نو و میلاد حضرت مسیح(ع) گرفته بود.
تحولات دیگر
پلیس عراق از کشته و زخمی شدن سه نفر و بازداشت 13 نفر از جمله دو عضو القاعده و حمله موشکی به مرکز بغداد خبر داد.
به گفته یک منبع در وزارت کشور عراق، انفجار یک بمب کارگذاشته شده در نزدیک یک رستوران در کوی الکراده در مرکز بغداد سه زخمی به جا گذاشت.
همچنین بر اثر اصابت یک موشک کاتیوشا به پارک الزوراء در بخش غربی بغداد و دو موشک به اطراف این پارک، سه نفر زخمی شدند.
منابع پلیس و ارتش در موصل هم اعلام کردند نیروهای امنیتی عراق یک فرد مظنون به عضویت در القاعده را دستگیر کردند که این فرد به دست داشتن در حمله انتحاری چهارشنبه به یک مرکز پلیس در موصل اعتراف کرد.
از کرکوک نیز خبر می رسد مردان مسلح، مردی را در باغ منزلش در این شهر به قتل رساندند.
منابع امنیتی عراق همچنین از زخمی شدن یک غیر نظامی بر اثر انفجار بمب در شرق بغداد، دستگیری دو عضو القاعده در استان واسط که در حال برنامه ریزی برای حملات تروریستی به هیئتهای عزاداری سالار شهیدان در آستانه اربعین حسینی بودند، آتش سوزی در یکی از ساختمانهای وزارت نفت در مرکز بغداد و کشته شدن یک عضو شورای بیداری در حمله مسلحانه در جنوب پایتخت خبر دادند.
کشف یک کارگاه ساخت سلاح خفه کن در بغداد واعلام دستگیری بیش از 280 نفر به سبب دست داشتن در خشونتهای استان الانبار طی سال 2010 از دیگر تحولات امنیتی عراق بود.

تاریخ انتشار، تهران: ۱۷:۰۱ , ۱۳۸۹/۱۰/۱۰

0 نظرهای شما: