با پيامك از قيمت نان استان خود باخبر شويد

آخرين اخبار از نان؛

با پيامك از قيمت نان استان خود باخبر شويد

اعلام قيمت‌هاي جديد نان در تهران

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: بازرگاني آخرين اخبار در مورد قيمت نان حاكي از اين است كه قيمت‌هاي جديد نان در استان تهران به صورت رسمي توسط استاندار اين استان اعلام و عنوان شده است كه مردم هر استاني مي‌توانند از طريق ارسال پيامك به شماره 30001518 از قيمت‌هاي نان در استان خود مطلع شوند.
به گزارش خبرنگار بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، طبق اعلام مرتضي تمدن،‌ استاندار تهران قيمت‌هاي انواع نان مصوب اين استان بدين شرح است كه هر قرص نان سنگك با چانه 700 گرمي به قيمت 400 تومان، هر قرص نان بربري با چانه 600 گرمي به قيمت 300 تومان، هر قرص نان تافتون سنتي و خراساني با چانه 300 گرمي به قيمت 200 تومان و هر قرص نان لواش و تافتون گردان با چانه 170 گرمي به قيمت 100 تومان است.
همچنين استاندار تهران در مورد روند قيمت‌گذاري نان در اين استان توضيح داده است: در اين روند قيمت‌گذاري به سه موضوع مطابقت داشتن قيمت نان با يارانه‌هاي واريزي براي مردم، تعديل قيمت آرد و وجود تفاوت قيمت‌ها در استان‌ها توجه شده است. به عبارتي قيمت‌ها به‌گونه‌اي تنظيم شده كه بين قيمت‌ها و ميزان يارانه‌ ناني كه به حساب مردم واريز شده است، رابطه وجود داشته باشد.
وي كه در يك گفت‌وگوي تلفني با سيما سخن مي‌گفت، اضافه كرد: همچنين با در نظر گرفتن واقعي شدن حامل‌هاي انرژي و همه مسائل مرتبط ديگر تعديل قيمت آرد مدنظر قرار گرفت و علاوه بر اين به تفاوت قيمت‌ها در استان‌ها نيز توجه شده است.
قبل از اين نيز عصر روز گذشته تمدن اظهار كرده بود: قيمت‌هاي اصلاح شده نان در شهرستان‌هاي استان پايين‌تر از قيمت شهر تهران خواهد بود كه توسط شوراي آرد و نان هر شهرستان مصوب و اعلام خواهد شد. قيمت‌هاي اصلاح شده نان در اطلاعيه‌هايي كه به امضاي فرمانداري‌ها و اتحاديه‌ها رسيده است در واحدهاي صنفي و نانوايي‌ها نصب شده و به رويت همه شهروندان مي‌رسد.
اين در حالي است كه مشاهدات خبرنگار ايسنا در سطح شهر تهران نشان مي‌دهد صبح امروز نانوايي‌هاي اين شهر در پخت نوبت اول خود قيمت نان خود را تغيير نداده‌اند و هنوز قيمت‌هاي جديد نيز در واحدهاي نانوايي نصب نشده است.
سامانه پيامك براي اعلام نان
از سوي ديگر حميد عليخاني، معاون وزير بازرگاني نيز اعلام كرده است كه مردم هر استاني از طريق پيامك با ارسال كدمخابراتي استان خود به شماره 30001518 مي‌توانند از قيمت مصوب نان در استان خود مطلع شوند.
به گفته وي قيمت هر كيلو گندم تا پيش از اين از 330 تا 375 تومان بوده كه اكنون به 250 تومان تقليل يافته و قيمت هر كيلو آرد نيز پيش از اين 395 تا 450 تومان بوده كه با اجراي هدفمندسازي يارانه‌ها اين قيمت به 280 تا 300 تومان رسيده است. البته قيمت آرد براي نانوايي‌هاي بهره‌مند از آرد يارانه‌اي هركيلو 7.5 و 45 تومان بوده است.
عليخاني همچنين عنوان كرده است كه قيمت‌هاي گندم و آرد در كشور يكسان است اما قيمت نان به صورت استاني خواهد بود.
بر اين اساس طبق آمارهاي اين معاون وزير بازرگاني تا پيش از اجراي هدفمندسازي يارانه‌ها 85 درصد نانوايي‌ها يارانه‌اي و 10 تا 15 درصد نيز آزادپز بودند كه اكنون ديگر همه نانوايي‌ها با يك قيمت مصوب در استان خود محصولات خود را عرضه خواهند كرد.
عليخاني در مورد عرضه و تقاضاي نان در كشور نيز گفته است كه با وجود 65 هزار نانوايي در كشور مي‌توان نتيجه گرفت به ازاي هر هزار و 100 نفر يك نانوايي در كشور وجود دارد.
1389/10/01 12-22-2010 09:17:47 8910-00001: كد خبر

0 نظرهای شما: