تصاویر خوشحالی یک فیل از برف بازی

تصاویر حیات وحش

وقتی فیلها برف را کشف می کنند!

تصاویر خوشحالی یک فیل از برف بازی


یک فیل باغ وحش برلین در روزهایی که برف بخش وسیعی از مرکز و شمال اروپا را پوشانده است این پودرهای سفید و خنک را کشف می کند و از یک برف بازی طولانی لذت می برد. به گزارش خبرگزاری مهر، خاستگاه فیلها سرزمینهای گرمسیری آفریقا و جنوب آسیا است. بنابراین بزرگترین پستانداران روی خشکی در خاستگاه طبیعی خود هرگز روی برف را نمی بیند و تصوری از این دانه های سفید رنگی که از آسمان فرو می ریزند ندارد.
فیلهایی که در سرزمینهای مادری خود زندگی می کنند عادت دارند با خرطوم خود خاک و یا آب را روی سر و بدن خود بریزند و با این کار خود را خنک کرده و حتی با همنوعان خود بازی کنند. این درحالی است که فیلهای مهاجر که زندگی در اسارت را تجربه می کنند می توانند برف را کشف کنند و از این کشف خود بسیار خرسند شوند.
در این راستا، مجله "نشنال جغرافی" تصاویری از یک فیل ساکن باغ وحش برلین به نام "کو رایا" را منتشر کرده است که از دیدن برف بسیار هیجان زده شده و با خرطوم خود گلوله برفی درست کرده و با پرتاب آنها به طرف فیل هم قفسی خود بازی می کند. سپس، این برفها را می خورد و آنها را به سر و بدن خود پرتاب می کند.
هر چند این رفتار از بسیاری جهات بسیار عجیب به نظر می رسد اما کسانی که بزرگترین پستاندار روی زمین را در محیط زیست طبیعی خود دیده اند می دانند که این حیوان به اندازه کافی برای شناختن پویایی و لذت حاصل از بازی با همنوعان خود به تکامل رسیده است و بنابراین چندان غیر طبیعی نیست که از یک برف بازی کامل لذت ببرد.
در تصاویر لذت و خنده حاصل از برف بازی در چهره این فیل باغ وحش برلین به وضوح نمایان است.


0 نظرهای شما: