افزايش 340 توماني قيمت تمام شده بليط‌ مترو

سخنگوي‌شوراي شهر تهران اعلام كرد:

افزايش 340 توماني قيمت تمام شده بليط‌ مترو

به احتمال زياد تاكسي‌راني با افزايش 15 درصدي نرخ كرايه فعاليت مي‌كند/مصرف برق مترو بسيار بالا بوده بدون حمايت دولت تامين آن امكان‌پذير نخواهد بود،بايد بخشي از اين فشار از طريق افزايش نرخ بليط مترو جبران شود.


ایلنا: سخنگوي شوراي شهر تهران گفت:تاثير هدفمندي يارانه‌ها بر روي برق مترو به گونه‌اي است كه حدود 340 تومان بر روي قيمت تمام شده بليط مترو اضافه مي‌كند كه ظاهراً اين ميزان بايد از مسافران گرفته شود.
به گزارش خبرنگار ايلنا، خسرو دانشجو سخنگوي شوراي شهر تهران پس از پايان سيصد و چهل و يكمين جلسه علني شوراي شهر كه بدون حضور مستمع برگزار شد با اشاره به پيشنهاد مكتوب سازمان تاكسيراني در مورد نرخ كرايه‌هاي تاكسي تاكيد كرد: درخواست تاكسي‌راني جهت بررسي بيشتر به كميسيون‌ها ابلاغ شده و مقرر شد تا با برگزاري جلساتي با حضور نمايندگان متولي هدفمند كردن يارانه‌ها پيشنهاد تاكسي‌راني مورد بررسي قرار گيرد.
او با اعلام اينكه مطابق با اعلام استانداري حداكثر افزايش قيمت نرخ تاكسي بايد 15 درصد باشد ادامه داد: طلائي رئيس كميسيون فرهنگي، چمران رئيس شوراي شهر و شخص من در اين جلسه شركت مي‌كنيم.
شهرداري و شوراي‌شهر با دولت هم سو است سخنگوي شوراي شهر تهران با اشاره به همكاري تنگاتنگ رانندگان تاكسي در اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها گفت: همه ساله نرخ‌هاي جديد در غالب جداولي به شورا پيشنهاد مي‌شود و هنوز ميزان افزايش احتمالي نرخ‌هاي تاكسي مشخص نيست. دانشجو با اعلام اينكه مسئولان شهرداري در حوزه حمل و نقل انگيزه بالايي دارند تا با مسئولان دولت در نحوه اجراي اين قانون كمك كنند تا حداقل فشار به مردم و راننده‌هاي تاكسي وارد شود.
او افزود: شوراي شهر نيز با مثبت دانستن بحث اجرايي شدن قانون هدفمندي كمال انگيزه و تلاش را دارد كه در اين جهت با دولت هم سو و هماهنگ باشد. به گفته سخنگوي شوراي شهر تهران شوراي شهر بنا دارد حداكثر طي هفته آتي نرخ كرايه اتوبوس‌هاي بليتي و نرخ تاكسي را تصويب و ابلاغ كند به همين دليل از رانندگان تاكسي و ساير فعالان حوزه حمل و نقل عمومي استدعا داريم كه تا زمان تعيين تكليف نرخ‌ها افزايش كرايه‌اي اعمال نكنند چرا كه به طور جسته و گريخته شكايت‌هايي در اين راستا به شوراي شهر شده است.
مردم از تاكسي‌‌برهاي شخصي استفاده نكنند به گزارش خبرنگار ايلنا، دانشجو در ادامه در مورد تخلف برخي از رانندگان تاكسي يادآور شد: عمده شكايت‌ها از افزايش نرخ حمل و نقل عمومي مربوط به مسافركش‌هاي شخصي بوده درحالي كه شهرداري و شوراي شهر مسافركش‌هاي شخصي را به رسميت نمي‌شناسد.
او با اعلام اينكه افزايش نرخ كرايه‌هاي تاكسي تحت هر شرايطي غيرقانوني بوده افزود: شوراي شهر هميشه از مجموعه پليس انتظار داشته كه اجازه ورود مسافربر‌هاي شخصي را به حوزه حمل و نقل عمومي ندهند و پيشنهاد جدي ما به مردم اين است كه از اين وسايل نيز استفاده نكنند.
سخنگوي شوراي شهر تهران خطاب به مسئولان شهري گفت: بزرگراه‌هاي تهران را از تاكسي‌هاي قانوني و شهري پر كنند تا با اشباع شهر مردم ديگر از مسافربر شخصي استفاده نكنند.
احتمال افزايش 15 درصدي كرايه‌هاي تاكسي
سخنگوي شوراي شهر تهران در ادامه با اعلام اينكه لازم است مسائل مربوط به قطعات خودرو، سوخت، روغن و ساير خدمات عمومي راننده‌هاي تاكسي در تعيين نرخ ارزيابي شود گفت: به احتمال زياد تاكسي‌راني با افزايش 15 درصدي نرخ كرايه به خدمت‌رساني در شهر ادامه دهند.
حمايت از حمل و نقل عمومي با اجراي هدفمندي يارانه‌ها
دانشجو در ادامه با اعلام اينكه در هدفمند كردن يارانه‌ها هدفمندي مدنظر بوده نه حذف يارانه خاطرنشان كرد: در راستاي اجراي اين طرح از سيستم حمل و نقل عمومي حمايت مي‌شود درحالي كه قبل از آن از سيستم حمل و نقل خصوصي حمايت مي‌شد. او افزود: شهردار تهران نگران بوده كه در حوزه جمع‌آوري زباله، نرخ سوختي كه پيمانكار طرف قرارداد شهرداري خدمات ارائه مي‌داده قابل مقايسه با نرخ پس از هدفمندي نيست و لازم است تا اين فاصله به نوعي جبران شود.
سخنگوي شوراي شهر تهران با اشاره به مشكلات متروي تهران در زمينه برق پس از هدفمندي يارانه‌ها خاطرنشان كرد: مصرف برق مترو بسيار بالا بوده بدون حمايت دولت تامين آن امكان‌پذير نخواهد بود و اين‌طور استنباط مي‌شود كه بايد بخشي از اين فشار از طريق افزايش نرخ بليط مترو تامين شود و لازم است تمام اين مشكلات با راي‌زني حل شود. به گفته دانشجو تاثير هدفمندي يارانه‌ها بر روي برق مترو به گونه‌اي است كه حدود 340 تومان بر روي قيمت تمام شده بليط مترو اضافه مي‌كنند كه ظاهراً اين ميزان بايد از مسافران گرفته شود.
بودجه شهرداري به زودي به شورا مي‌آيد
سخنگوي شوراي شهر تهران در مورد بودجه شهرداري تهران نيز خاطرنشان كرد: مسئولان مربوطه اعلام آمادگي كردند كه طي هفته آينده بخش‌هايي از اين لايحه را به شوراي شهر ارائه دهند تا زودتر مورد بررسي قرار گيرند. او افزود: تاثيرات حذف يارانه‌ها بر روي بودجه شهرداري موضوع جديد نبوده و كارهاي كارشناسي پيرامون آن انجام شده است.

0 نظرهای شما: