اعلام مواضع جبهه پيروان خط امام‌ورهبري درباره بركناري متكي:

اعلام مواضع جبهه پيروان خط امام‌ورهبري
درباره بركناري متكي:

اين رفتار را خلاف اخلاق و عرف رايج سياسي
و ديپلماتيك مي‌دانيم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي سخنگوي جبهه‌ پيروان خط امام و رهبري، مواضع اين تشكل در خصوص بركناري منوچهر متكي را تشريح كرد.
سيد كمال‌الدين سجادي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: شيوه غيرمعمول و غير متعارف در بركناري و عزل وزير امور خارجه‌ سابق موجب اعجاب و شگفتي شد و انعكاس نامطلوب در داخل و خارج از كشور را به دنبال داشت.
وي معتقد است: عزل و نصب وزيران از اختيارات رييس‌جمهور است، اما عزل وزير امور خارجه‌اي كه در حال مذاكره و انتقال پيام كشورمان به رييس جمهور سنگال بود، در واقع موجب هتك حرمت شخصيت ايشان به عنوان يك عضو دولت جمهوري اسلامي و يك انسان مسلمان و خدوم همچنين مايه ايجاد ترديد در ثبات سياست‌هاي خارجي ايران در مجامع بين‌المللي شد.
وي با بيان اين‌كه «ما هرگز از آقاي احمدي‌نژاد انتظار اين رفتار را نداشتيم» گفت: جبهه پيروان خط امام و رهبري ضمن احترام به آقاي رئيس جمهور از نحوه عزل آقاي متكي اظهار تاسف مي‌كند و اين رفتار را خلاف اخلاق و عرف رايج سياسي و ديپلماتيك و موجب به چالش كشيدن حيثيت و وجهه‌ي نظام جمهوري اسلامي به عنوان نظامي كه انقلاب اسلامي آن انقلاب حفظ ارزش‌ها بوده است، مي‌دانيم.
سخنگوي جبهه‌ پيروان خط امام و رهبري در ادامه به سوابق متكي اشاره و اظهار كرد: ايشان به صورت عملي و اجرايي كليه‌ مراحل رشد را در وزارت امور خارجه به خوبي طي كردند و يك ديپلمات شايسته لايق و ورزيده و برجسته هستند و زحمات زيادي متحمل شدند و در واقع براي ديپلماسي كشور خدمات زيادي انجام دادند.
وي گفت: صميمانه از زحمات ايشان تقدير و تشكر مي‌كنيم و آرزوي توفيق خدمت بيشتر براي نظام مقدس جمهوري اسلامي و مردم عزيزمان را داريم.
وي همچنين با بيان اين‌كه «ما براي آقاي احمدي‌نژاد در اين راستا يك پيشنهاد هم داريم» گفت: ‌پيشنهاد مي‌كنيم هرطور كه خود صلاح مي‌داند، اين هتك حرمت و رفتار خارج از عرف را جبران كند و در واقع در اين‌باره جبران مافات داشته باشد.
1389/10/04 12-25-2010 10:29:57 8910-01683: كد خبر

0 نظرهای شما: