در سلامتي آب‌هاي معدني ترديد داريم


عضو كميسيون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با ايلنا:

در سلامتي آب‌هاي معدني ترديد داريم

در آخرين جلسه مجلس فهرستي از انواع آب‌هاي معدني قرائت شد كه در آن مشخص شده بود تنها 12 نوع از آب‌هاي معدني را مي‌توان مصرف كرد/معرفي انواع آب‌هاي معدني آلوده هشداري براي شركت‌هاي توليدكننده است
.


ايلنا- : عضو كميسيون بهداشت مجلس گفت: در زمينه سلامتي آب‌هاي معدني موجود شك و ترديدهايي وجود دارد و به همين دليل كميسيون بهداشت مجلس به آن ورود مي‌كند و پس از اتمام تعطيلات در مجلس به طور دقيق اين موضوع بررسي مي‌شود.
سيد اكبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا در رابطه با وضعيت سلامت آب‌هاي معدني كه اخيرا طي گزارشي عدم رعايت نكات بهداشتي در آنها تاكيد شده بود، افزود: در آخرين جلسه مجلس فهرستي از انواع آب‌هاي معدني قرائت شد كه در آن مشخص شده بود تنها 12 نوع از آب‌هاي معدني را مي‌توان مصرف كرد. وي ادامه داد: گزارش تكميلي وضعيت بهداشتي اين آب‌ها از وزارت بهداشت و يا آزمايشگاه خاصي به دست ما نرسيده است و قطعا پس از تكميل بررسي‌ها اظهارنظر مي‌كنيم.
عضو كميسيون بهداشت مجلس گفت: اظهارنظر قبل از تكميل بررسي‌ها ممكن است شك و شبهه ايجاد كند اما در مجموع معرفي انواع آب‌هاي معدني آلوده هشداري است براي شركت‌هاي توليدكننده آنها چرا كه چنان‌چه اسامي آنها اعلام شود كارخانه‌هايشان دچار ورشكستگي مي‌شوند. وي گفت: به نظر مي‌رسد بحث مطرح شده در اين زمينه مفيد بوده اما اعلام نظر قطعي به بعد موكول مي‌شود.
رنجبرزاده در زمينه ارتباط آلودگي آب تهران به نيترات و آلودگي اين آب‌هاي معدني توضيح داد: بسياري از اين آب‌هاي معدني در حوزه تهران تهيه نمي‌شوند و اغلب در شهرستان‌ها و استان‌هاي ديگر توليد مي‌شوند و نمي‌توان آن را با نيترات موجود در آب تهران مرتبط دانست.
1389/5/17 - 11:52 کد خبر : 140262

0 نظرهای شما: