بیماران سرطانی استان مرکزی نیازمند حمایت مسئولان هستند

بیماران سرطانی استان مرکزی نیازمند حمایت مسئولان هستند
اراک - خبرگزاری مهر: نائب رئیس انجمن سرطانی‌ های استان مرکزی گفت: بیماران سرطانی در استان نیازمند حمایت بیشتر مسئولان هستند و این در حالی است که باید نسبت به این امر مهم فرهنگسازی شود
به گزارش خبرنگار مهر در اراک، مرتضی صدیقی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: هم اینک این انجمن با همکاری کمیته امداد، برای اولین ‌بار، طرح غربالگری سرطان پروستات را برای مردان بالای 50 سال به مرحله اجرا درآورده است که در مرحله اول هزار و 14 نفر از مردان مورد تست قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: از مجموع افراد تست شده 84 نفر آنان مشکوک به ابتلا به بیماری سرطان بوده اند که برای انجام آزمایشات بعدی به مراکز درمانی معرفی شده ‌اند و در صورتی که مورد قطعی از سرطان پروستات در بین آنان شناسایی شود بلافاصله درمان آنان آغاز خواهد شد.
صدیقی با بیان اینکه هم اینک دو طرح هتلینگ و هاوس پیس در دست اجراست، افزود: تشخیص بیماری سرطان یک فرایند پزشکی خاص و با بیماری‌ های دیگر متفاوت است که متاسفانه تعداد پزشکان متخصص بیماری‌ های سرطانی در کشورمان هم کم است.
نایب رئیس انجمن بیماران سرطانی استان مرکزی در خصوص کشنده ‌ترین نوع سرطان در دنیا گفت: در حال حاضر سرطان ریه به عنوان کشنده ‌ترین نوع سرطان در مردان و سرطان سینه به عنوان کشنده ‌ترین سرطان در زنان مطرح است که روزانه عده زیادی جان خود را بر اثر این بیماری‌ از دست می‌ دهند.
صدیقی اظهار داشت: غربالگری یک کار اقتصادی است که هزینه، سود و زیان آن در مقایسه با هزینه ‌های سنگین درمانی بسیار ناچیز است.

تاریخ انتشار، تهران: ۱۵:۵۰ , ۱۳۸۸/۱۱/۱۴

0 نظرهای شما: