ممكن است معدنچيان اشكيلي زنده باشند

مشاور اكرايني معدن خبر داد:

ممكن است معدنچيان اشكيلي زنده باشند

درصورتي كه سه معدنچي ديگر در زمان ريزش، خود را به داربست‌هاي موجود در فضاي معدن رسانده باشند مي‌توان نسبت به زنده ماندن آنها اميدوار بود/ در فضاي داربست‌ها براي تنفس اكسيژن وجود دارد.

عدم مديريت علت حادثه معدن كرمان بود

ایلنا:- به گفته مشاور معدن اشكيلي كرمان درصورتي كه معدنچيان در زمان ريزش، خود را به داربست‌هاي موجود در فضاي معدن رسانده باشند مي‌توان نسبت به زنده ماندن آنها اميدوار بود. به گزارش خبرنگارايلنا اداره كار و امور اجتماعي استان كرمان با اعلام جزييات مربوط به خبر ريزش معدن اشكيلي از احتمال زنده بودن سه حادثه ديده ديگر خبر داد.
هوشيار احمدي مسوول روابط عمومي اداره كار وامور اجتماعي استان كرمان در گفت وگو با خبرنگار ايلنا گفت: مشاور اكرايني مسوولان معدن اشكيلي معتقد است در صورتي كه سه معدنچي حادثه ديده ديگر در مجاورت داربست‌هاي معدن پناه گرفته باشند اكسيژن كافي براي تنفس داشته و بنابراين مي‌توان نسبت به زنده ماندن آنها اميدوار شد. وي در خصوص عمليات نجات اين كارگران گفت: اين عمليات كه از ظهر روز قوع حادثه آغاز شده است تاكنون ادامه داد و تا اين لحظه نزديك به 500 واگن ذغال از محل ريزش كارگران استخراج شده است.
احمدي يادآور شد: اين ميزان ذغال سنگ استخراج شده معادل 10 روز كاري معدن است. به گفته وي اين حادثه در عمق 600 متري زمين و در زمان روي داد كه كارگران پس اتمام استخراج در عمق 30 متري زمين مشغول انجام عمليات خاك ريزي بودند. عمليات خاك ريزي مرحله‌اي از كار معدن است كه در آن معدنچيان به منظور جلوگيري از نشت گاز و ريزش معدن، حفره‌هاي به جامانده از عمليات استخراج را با خاك پر مي‌كند.
به گفته احمدي تا شب سشنبه جسد يكي از معدنچيان توسط گروه امداد يافت شد و تا اين لحظه تلاش براي يافتن سه معدنچي گرفتار ديگر ادامه دارد. وي در خصوص علت وقوع حادثه به خبرنگار ايلنا گفت: مسوولان بازرسي كار در محل حادثه حضور دارند اما هرگونه اظهار نظر را منطوط به اتمام بررسي‌ها دانسته‌اند.
موسوي مباركه در گفت‌و‌گو با ايلنا:
عدم مديريت علت حادثه معدن كرمان بود

ضروري به نظر مي‌رسد كه از خانواده‌هاي كارگران فوت شده دلجويي به عمل آيد و حمايت‌هاي لازم از آنها شكل گيرد/بوسه پيامبر بر دست كارگر نيز نشانگر جايگاه والاي كارگر در اسلام است.
ایلنا: يك عضو كميسيون اجتماعي مجلس معتقد است كه عدم مديريت،علت حادثه معدن كرمان بوده است. سيد علي محمد موسوي مباركه نماينده مباركه در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در ارتباط با حادثه اخير معدن كرمان اظهار داشت: از نظر اسلام حق نداريم فردي را كه داراي شغلي پائين‌تر از ساير مشاغل است را به گونه‌اي ديگر نگاه كنيم. به گفته وي بوسه پيامبر بر دست كارگر نيز نشانگر جايگاه والاي كارگر در اسلام است.
اين نماينده مجلس با تاكيد بر اينكه حادثه اخير كه منجر به كشته شدن تعدادي از كارگران شد نشانگر عدم مديريت است ،خاطر نشان كرد: تكرار اين حوادث نشان‌دهنده ضرورت توجه بيشتر مسئولين به معادن است. موسوي ادامه داد: در اين حادثه ضروري به نظر مي‌رسد كه از خانواده‌هاي كارگران فوت شده دلجويي به عمل آيد و حمايت‌هاي لازم از آنها شكل گيرد. به گفته وي هر حادثه‌اي كه رخ دهد مسئولين بايد در ارتباط با آن پاسخگو باشند. در اين حادثه اخير نيز مسئولين بهم به صحن مجلس و هم به كميسيون‌هاي مربوطه گزارش مي‌دهند.

1389/9/27 - 14:15 کد خبر : 168057

0 نظرهای شما: