نخستین جشنواره هنر كودك تهران جمعه 12 آذر در تهران آغاز می‌شود

با شعار "کودک امروز خورشید فردا"؛

نخستین جشنواره هنر كودك تهران

جمعه 12 آذر در تهران آغاز می‌شود


جشنواره هنر کودک تهران در چهار بخش هنرهای تجسمی، نمایش،
موسیقی و ادبیات خلاق در تهران برگزار می‌شود.


ایلنا- : مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره هنر كودك تهران جمعه ۱۲ آذرماه از ساعت ۱۹ الی ۲۲ در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود.
به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره هنر کودک تهران، نخستین دوره جشنواره هنر کودک تهران با هدف تببین هویت فردای ایران و با شعار کودک امروز خورشید فردا برگزار می‌شود. ارج نهادن به حضور کودکان در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری، گشایش دریچه‌های تازه به سوی کودکان در فرآیند کسب تجربه‌های تازه، معرفی و ارایه شیوه‌های نوین آموزشی در عرصه هنر کودک از دیگر اهداف این جشنواره است.
این جشنواره در حد فاصل عید غدیر امسال تا عید قربان سال آینده و با هدف رسیدن به مدلی مطلوب از کودک مسلمان ایرانی برگزار می‌شود. جشنواره هنر کودک تهران، در دوره اول با فراخوان ملی برگزار می‌شود و در چشم‌انداز آن دیده شده است که در سال‌های بعد، سطح فراخوان گسترش یابد و در افق سال ۱۳۹۳ دوره چهارم جشنواره در سطح بین‌المللی برگزار شود. جشنواره هنر کودک تهران از چهار بخش اصلی تشکیل شده است.
تجسمی به دبیری سیدنادر موسوی فاطمی، نمایش به دبیری حمید کرمی موسیقی به دبیری ناصر نظر و ادبیات خلاق به دبیری اردشیر پژوهشی برگزار می‌شود. هیئت داوران جشنواره اعلام کرده‌اند که شرایط ویژه پذیرش آثار این است که توسط کودکان و برای کودکان تولید شده باشند، کودکان ۶ تا ۱۲ ساله‌هایی که در آموزشگاه‌های آزاد هنری تحت تعلیم‌ و آموزش‌ قرار گرفته باشند. همچنین به دلیل اهمیتی که آموزش نهادی و سامان‌مند به عنوان یکی از رویکردهای اصلی برگزار‌کنندگان، در این جشنواره دارد، تنها آثاری پذیرفته می‌شوند که از سوی آموزشگاه‌های هنری، مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و دبستان‌ها به دبیرخانه جشنواره ارسال شوند. نکته مهم دیگر اینکه جشنواره رقابتی نیست و تمام آثار شرکت‌داده شده مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
محور برنامه‌های جشنواره هنر کودک تهران، پورتال جامع هنر کودک است. این پورتال در چشم‌انداز خود تبدیل به مهمترین مرکز رجوع در حوزه هنر کودک تبدیل می‌شود. پایگاه خبری جشنواره، گنجینه آثار کودکان، بانک اطلاعات مراکز آموزش هنر کودک، بانک اطلاعات اساتید و کودکان هنرمند و در نهایت صفحات شخصی مؤسسات و نهادهای مرتبط با هنر کودک بخش‌های اصلی این پورتال هستند. در چشم‌انداز این پورتال، بحث آموزش مجازی و آنلاین هنر کودک نیز مورد توجه قرار گرفته است.
پورتال هنر کودک به عنوان بستر آموزشی، خبری و اجرایی جشنواره هنرکودک تهران عمل می‌کند و فعالیت‌های مختلف ستاد جشنواره در دوره زمانی یک‌ساله برگزاری در این پورتال منعکس می‌شود. برنامه تهیه شده برای جشنواره هنر کودک تهران، برنامه‌ای یک‌ساله است که در هر ماه برنامه‌های متنوع و نویی را در خود جای داده است. برگزارکننده جشنواره هنر کودک تهران «تعاونی هنرمندان معاصر پارس» است که نخستین تعاونی متعلق به هنرمندان کشور است و شمار زیادی از هنرمندان کشور در آن عضو هستند.

1389/9/11 - 10:57:02 کد خبر : 165210

0 نظرهای شما: