"اژدهاي قاتل " چيني را با نام ديگر وارد كشور كرده‌اند

فرمانده نيروي انتظامي:

"اژدهاي قاتل " چيني را با نام ديگر وارد كشور كرده‌اند


خبرگزاري فارس: فرمانده نيروي انتظامي با انتقاد از يكي بودن سازمان نظارت، توليد و واردات خودرو گفت: اژدهاي قاتل چيني را با نام ديگري وارد كشور كرده‌اند.


به گزارش خبرنگار انتظامي فارس، سردار اسماعيل احمدي مقدم امروز در افتتاح طرح ترافيكي و انتظامي و طرح‌هاي زمستاني گفت: بارش باران آلودگي هواي تهران را زدود هرچند آلودگي يك تهديد است اما بركاتي را هم به همراه دارد و مي‌توان تصميماتي را در اين زمينه گرفت.
وي اظهار داشت: همه به مشكل آلودگي هوا اعتراف دارند، در حالت عادي نمي‌توانستيم محدوديت ترافيكي در تهران ايجاد كنيم اما با آلودگي هوا باعث شد تا در اين زمينه تصميماتي گرفته شود.
سردار احمدي‌مقدم افزود: وسيله حمل و نقل عمومي در تهران به اندازه كافي وجود ندارد يا سازمان يافته نيست.
فرمانده ناجا افزود: در برنامه پنجم كاهش مرگ و مير ناشي از تصادفات سالانه 10 درصد بايد كاهش يابد در حالي كه در برنامه چهارم 20 درصد كاهش را تجربه كرديم.
وي اظهار داشت: براي سالهاي آينده 20 ميليون خودرو در كشور خواهيم داشت كه 60 درصد افزايش مي‌يابد.
وي گفت: براي سال‌هاي آينده ميزان سفرها 40 درصد افزايش مي‌يابد. اما ميزان مرگ و مير ناشي از تصادفات بايد 50 درصد كاهش يابد.
* قانون اخذ جرائم رانندگي معطل منافع گروهي عده‌اي شده است
فرمانده نيروي انتظامي با انتقاد از روند رسيدگي و تصويب لايحه اخذ جرائم رانندگي، گفت: اين لايحه پس از مدت‌ها در مجلس به تصويب رسيد اما براي تصويب يك ماده آن كه منافع يك گروه را تامين مي‌كند و به ضرر رانندگان و ملت ايران است تصويب آن به تاخير مي‌افتد.
وي اظهار داشت: عده‌اي براي منافع گروهي قانون را تغيير مي‌دهند و باعث شده‌اند تا اين لايحه مهم در مجلس گير كند.
سردار احمدي‌مقدم افزود: براي سود چند هزار نفري كه از نقل و انتقال خودرو سود مي‌برند ماده‌اي را به اخذ جريمه‌ها اضافه كرده‌اند.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: قانونگذاران وظيفه حفظ حقوق مردم و مصالحه عمومي جامعه دارند اما اين ماده قانوني در برنامه پنجم توسعه و ديگر وقايع مجلس مثل يك ويروس سرايت كرده و مطرح شده است.
سردار احمدي‌مقدم گفت: چنين موضوعي از ديد رسانه‌ها مغفول مانده برخي حقوق مردم را در اين زمينه ناديده گرفته‌اند.
فرمانده نيروي انتظامي تصريح كرد: نيروي انتظامي از لايحه جرايم رانندگي و نقل و انتقال خودرو نفع و ضرري نمي‌برد ريالي به جيب پليس نمي‌رود اما عده‌اي ناجوانمردانه راه‌هايي را مطرح مي‌كنند.
وي اظهار داشت: بايد براي تصويب اين قانون تصريح صورت گيرد هر چند معلوم نيست اين قانون تا پايان برنامه پنجم پاسخگو باشد.
فرمانده ناجا با اشاره به قوانين رانندگي در كشور قطر گفت: عبور از چراغ قرمز از قطر براي بار اول 2000 دلار جريمه دارد و در صورت تكرار راننده متخلف 3 ماه زنداني مي‌شود.
سردار احمدي‌مقدم تاكيد كرد: جريمه بايد بازدارندگي داشته باشد جريمه‌هاي رانندگي تحميل هزينه به مردم نيست بلكه براي برقراري نظم و حفظ جان مردم است.
فرمانده ناجا گفت: از آنجايي كه متخلفان ورود به محدوده طرح ترافيك كم نيستند و بخشي از آنان وارد طرح شده و حاضر به پرداخت جريمه هم هستند دستور داده‌ام اين خودروها علاوه بر جريمه تا پايان طرح توقيف شوند.
فرمانده نيروي انتظامي تصريح كرد: بايد طرح‌هاي زوج و فرد و محدوده ترافيك را كنار بگذاريم و خيابان‌ها را به سيستم هوشمند مجهز كرده تا هر خودرو براساس ميزان استفاده و تردد از منابع هزينه آن را پرداخت كند.
سردار احمدي مقدم در ادامه افزود: پليس بشدت از ورود مدل‌هاي جديد ترافيكي در بحث طرح‌ها حمايت كرده و شهرداري‌ها نيز اقدامات لازم را انجام دهند.
* 70 درصد آلودگي هواي تهران به دليل تردد خودروهاست
فرمانده نيروي انتظامي گفت: 70 درصد آلودگي هواي تهران به خودروها مربوط مي‌شود در حالي كه ناايمني خودروها و نقش آن در تصادفات و آمار و ارقام روشن است اما نمي‌توان ميزان خسارت‌هاي آلودگي هوا را برابر كرد، اتلاف وقت، انرژي، آسيب‌هاي جسمي و رواني و ديگر هزينه‌ها در بحث آلودگي هوا بايد محاسبه شود.
وي اظهار داشت: در آلودگي هوا كودكان و اطفال آسيب مي‌بينند و در آينده اثر آن را تجربه خواهند كرد افراد مسن راهي بهشت‌زهرا مي‌شوند و خدمات اورژانس در اين زمينه 30 درصد افزايش مي‌يابد.
* اژدهاي قاتل را نام ديگر وارد كشور مي‌كنند
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به ورود كاميون هوو با نام فراز به كشور گفت: در حالي كه مسووليت نظارت، توليد و واردات در كشور برعهده يك سازمان است اژدهاي قاتل به جاده‌ها را با نام ديگر وارد كشور مي‌كنند.
وي اظهار داشت: اين سازمان بايد مستقل شده و تحت تاثير فشارها قرار نگيرد. از قرار معلوم استانداردهاي مصرف انرژي در ايران با ديگر نقاط دنيا متفاوت است.
سردار احمدي‌مقدم گفت: ظرفيت حمل و نقل در شهرها با مشكل مواجه است اما در جاده‌ها مشكلي نداريم ناوگان حمل و نقل عمومي در جاده‌هاي كشور در 10 ماه سال ظرفيت خالي دارد كه بايد براي اين موضوع تمهيدات و محدوديت‌هاي لازم اعمال شود تا مردم از اين ناوگان نيز استفاده كنند.
سردار ا حمدي مقدم گفت: نسبت به 5 سال گذشته وضعيت امداد و نجات جاده‌اي 5 برابر شده و ميزان تلفات تا رسيدن به بيمارستان كاهش يافته است.
وي اظهار داشت: برخي نمايندگان معتقدند پليس براي كاهش 50 درصدي تلفات بايد معجزه كند اما مجموعه اختيارات و نقش ديگر سازمان‌ها در اين ارتباط موثر است.
وي اظهار داشت: به دليل تحريم‌ها ضرورتي ندارد كه برخي استاندارها را اتقا دهيم اما براي كاهش تلفات جاده‌اي ابزار و امكانات لازم در كشور فراهم است و نبايد به عوامل داخلي و خارجي متصل شويم.
فرمانده ناجا در ادامه افزود: ناكارآمدي مديريتي را به پاي ديگر بهانه‌ها ننويسيم.
وي اظهار داشت: عده‌اي موضوع آب‌پاشي هواپيماها را به تمسخر گرفته‌اند نبايد اينگونه باشد كه هر كسي تلاش كرد كم اثر جلوه داده شود.
فرمانده ناجا در ادامه افزود: اين طرح مي‌توانست اثر رواني داشته باشد اما با اين حمله‌ها اثرات رواني آن از بين رفت.

0 نظرهای شما: