بارش باران و كاهش آلاينده‌ها از فردا در پايتخت

تهران34روز در «هشدار»

مديركل هواشناسي استان تهران خبر داد:

بارش باران و كاهش آلاينده‌ها از فردا در پايتخت

تهران به زير صفر مي‌رود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - محيط زيست در حالي مدير كل هواشناسي استان تهران از آغاز بارش باران از فردا دوشنبه در تهران خبر مي‌دهد كه گزارش‌هاي دريافتي حاكي است غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون و ذرات معلق 10 ميكرون در پايتخت همچنان در شرايط «هشدار» است.
مهندس جباري، مديركل هواشناسي استان تهران روز يكشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: پيش‌بيني‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد غلظت آلاينده‌ها از روز دوشنبه در تهران كاهش مي‌يابد. وي با اشاره به وزش باد و بارش پراكنده باران از روز دوشنبه گفت: بر اين اساس از غلظت آلاينده‌ها كاسته مي‌شود و به همين دليل نمي‌توان الزاما بارش باران فردا را از نوع اسيدي دانست.

مدير كل هواشناسي استان تهران با اشاره به اينكه طي روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه بارش پراكنده باران در تهران پيش‌بيني شده است افزود: بر اين اساس در ارتفاعات بارش برف نيز انتظار مي‌رود. مديركل هواشناسي استان تهران تاكيد كرد: از روز دوشنبه دماي هوا در تهران بين 4 تا 6 درجه سانتيگراد كاهش خواهد يافت. وي با اشاره به وضعيت هواي تهران در روز دوشنبه به ايسنا گفت: بر اين اساس آسمان تهران در روز دوشنبه نيمه ابري تا ابري در پاره‌اي نقاط بارش باران و وزش باد در ارتفاعات بارش برف خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به يك و 11 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد همچنين در روز سه‌شنبه نيز آسمان پايتخت نيمه ابري گاهي با وزش باد بتدريج صاف پيش‌بيني شده كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به يك درجه زير صفر و 8 درجه بالاي صفر مي‌رسد.

به گزارش ايسنا، از سازمان هواشناسي كشور نيز خبر مي‌رسد كه نقشه‌هاي پيش‌يابي هواشناسي بيانگر استقرار سامانه بارشي در نيمه غربي كشور است كه روز دوشنبه گستره بارش‌ها به برخي نقاط نواحي مركزي و دامنه‌هاي جنوبي البرز و سواحل دريايي خزر نيز مي‌رسد. از بعد از ظهر روز دوشنبه ابتدا در شمال غرب و به تدريج تا اواخر وقت در كل نوار غربي از مقدار ابرها كاسته خواهد شد و دامنه فعاليت سامانه بارشي به سواحل شرقي درياي خزر و شمال شرق خواهد رسيد و سامانه فوق اوايل وقت روز چهارشنبه از مرزهاي شمال شرق خارج خواهد شد.
شايان ذكر است، كاهش قابل ملاحظه دما روز دوشنبه در نيمه غربي و در روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه در نيمه شرقي محسوس بوده و بارش اين سامانه در مناطق سردسير و مرتفع به صورت برف و در نواحي جنوبي با رعد و برق همراه خواهد بود.
لازم به ذكر است كه روز يكشنبه در سواحل درياي خزر وزش باد و افزايش دما ادامه داشته و از دوشنبه با شروع بارش در سواحل غربي كاهش دما آغاز و در روز سه‌شنبه كل سواحل جنوبي درياي خزر را دربر خواهد گرفت. به گزارش ايسنا، مركز هماهنگي اطلاع رساني آلودگي هواي تهران نيز اعلام كرد : بر اساس اطلاعات رسيده تا ظهر يكشنبه از ميزان غلظت كليه آلاينده‌ها به غير از آلاينده ذرات معلق كمتر از 10 ميكرون نسبت به روز گذشته در همين ساعات كاسته شده و به اين ترتيب ميانگين غلظت دو آلاينده ذرات معلق كمتر از 10 ميكرون و ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص هواي تهران در شرايط «هشدار» است.
از سوي ديگر با توجه به پيش‌بيني‌ سازمان هواشناسي مبني بر آسماني نيمه ابري و غبار آلود از اوايل شامگاه يكشنبه به تدريج همراه با بارش باران ، انتظار مي‌رود شاخص كيفيت هواي تهران در شرايط «هشدار» باقي بماند.
اطلاعات ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هواي تهران نيز نشان مي‌دهد ، غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون در تمامي ايستگاه‌هاي مورد سنجش فراتر از حد مجاز و در شرايط «هشدار» است. همچنين غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از 10 ميكرون نيز در اتوبان شهيد محلاتي، پارك رز، دروس، شهرداري منطقه 10، شهرداري منطقه 16، ميدان فتح، آزادي و قلهك در شرايط «هشدار» قرار دارد.
از سوي ديگر غلظت آلاينده دي اكسيد نيتروژن نيز در تمامي مناطق تهران به جز استانداري، پونك، دروس، شهر ري، گلبرگ، پارك شكوفه، سرخه حصار، شهرك چشمه و قلهك در شرايط «هشدار» است.
به لحاظ آلاينده منوكسيدكربن نيز ايستگاه‌هاي شهرداري منطقه 10، ميدان فتح، آزادي، پارك قائم و پرديسان در شرايط «هشدار» قرار گرفته‌اند.
به گزارش ايسنا، همچنان اطلاعات ايستگاه‌هاي پارك ترافيك پونك و ميدان بهمن قطع است.

0 نظرهای شما: