قيمت حامل‌هاي انرژي از سوي رييس‌ جمهور اعلام خواهد شد

قيمت ‌٧٠٠ توماني بنزين تكذيب شد
حسيني در گفت‌وگو با ايسنا:

قيمت حامل‌هاي انرژي از سوي رييس‌ جمهور

اعلام خواهد شد


وزارت امور اقتصادي و دارايي تعيين قيمت 700 توماني براي هر ليتر بنزين پس از هدفمند كردن يارانه‌ها كه به نقل از وزير اقتصاد منتشر شده بود را تکذيب کرد.


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اقتصاد به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روابط عمومي وزارت امور اقتصادي و دارايي خبري به نقل از وزير اقتصاد مبني بر تعيين قيمت 700 توماني بنزين همزمان با اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها در يكي از روزنامه‌ها را تکذيب کرد.
در اين توضيح كه برروي سايت روابط عمومي وزارت اقتصاد منتشر شده آمده است: اعلام خبر تعيين قيمت بنزين 700 توماني ناشي از برداشت ناصحيح از سخنان وزير اقتصاد بوده است که صحت نداشته و تکذيب مي‌شود.
در اين باره سيدشمس‌الدين حسيني ـ وزير اقتصاد ـ به خبرنگار اقتصادي ايسنا گفت: اين امر ناشي از برداشت ناصحيح رسانه‌ها بوده است. قيمت حامل‌هاي انرژي در آستانه اصلاح قيمت‌ها از سوي رييس ‌جمهور اعلام خواهد شد.
حسيني در تنكابن گفته بود: "در حال حاضر قيمت تمام‌ شده بنزين در كشور معادل هر ليتر 700 تومان است و در حال حاضر هم كه بنزين آزاد معادل 400 تومان عرضه مي‌شود، دولت به آن يارانه پرداخت مي‌كند."
وزير اقتصاد تصريح كرده بود: "در كشورهايي مثل تركيه علاوه بر اينكه بنزين با قيمت تمام‌شده عرضه مي‌شود بلكه از آن ماليات هم اخذ مي‌شود."
به گزارش ايسنا اعلام اين موضوع كه قيمت تمام‌شده بنزين در كشور معادل 700 تومان است، باعث اشتباه در برداشت برخي رسانه‌ها شده بود كه در آن از وزير اقتصاد نقل كرده بودند كه قيمت بنزين پس از هدفمند كردن يارانه‌ها 700 تومان خواهد بود.
طبق قانون قيمت حامل‌هاي انرژي در يك دوره پنج‌ساله بايد به 90 درصد قيمت فوب خليج فارس برسد. بنابراين لزوما قيمت 700 تومان در مرحله اول به اجرا گذاشته نخواهد شد.
1389/09/10 12-01-2010 16:54:59 8909-06705: كد خبر

0 نظرهای شما: