شایعه آلودگی بنزین ترفند دشمن است

معاون وزیر نفت:

شایعه آلودگی بنزین ترفند دشمن است


معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه شایعه آلودگی بنزین تولید صنایع پتروشیمی ترفند دشمن است، از امکان تولید بنزین در 2 مجتمع جدید پتروشمی خبر داد و گفت: امکان افزایش ظرفیت تولید بنزین پتروشیمی به 24 میلیون لیتر در روز وجود دارد.


به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین بیات امروز در یک گردهمایی در واکنش به انتشار برخی از اظهارنظرها مبنی بر آلوده بودن بنزین تولیدی در صنایع پتروشیمی، گفت: بنزین تولیدی در واحدهای پتروشیمی متناسب با استانداردهای جهانی بوده و ارتباط دادن آلودگی هوای تهران به بنزین تولیدی پتروشیمی ترفند دشمنان است.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه بنزین تولیدی در پتروشیمی در تمامی استانهای کشور مورد استفاده قرار می گیرد، تصریح کرد: افزایش آلودگی هوای تهران هیچ ربطی به بنزین تولیدی پتروشیمی ندارد و به نظر می رسد طرح این مسئله برای کم اثر کردن خودکفایی تولید بنزین در ایران است. معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه دشمنان پیش از این شایعه کردند ایران توان تولید بنزین ندارد، تصریح کرد: البته دشمنان بعد گفتند آن مقدار که نیاز دارید نمی توانید تولید کنید، در مرحله بعد شایعه آلودگی بنزین را مطرح کردند و اکنون هم که همه دسیسه‌های آنها شکست خورده است شایعه ارتباط آلودگی هوا با بنزین تولیدی پتروشیمی را مطرح می‌کنند. این عضو ستاد تدابیر ویژه اقتصادی وزارت نفت با اعلام اینکه تمامی شایعات در مورد آلودگی بنزین تولیدی پتروشیمی ها بی اساس است، اظهار داشت: بی ارزش بودن ادعاهای بنزنی برای مردم روشن شده است. این مقام مسئول در ادامه با اشاره به رشد صادرات محصولات پتروشیمی در سالجاری، تاکید کرد: میزان صادرات محصولات پتروشیمی در سالجاری رشدی 33 درصدی داشته و به 9.5 میلیارد تن رسیده است. وی با یادآوری اینکه هم اکنون به طور متوسط روزانه 13 تا 15 میلیون لیتر بنزین در صنایع پتروشیمی تولید می شود، اظهارداشت: در حال حاضر آمادگی تولید روزانه 17 تا 20 میلیون لیتر بنزین در واحدهای پتروشیمیایی وجود دارد. مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی در 2 واحد پتروشیمی امکان تولید بنزین وجود دارد، خاطر نشان کرد: در این صورت امکان افزایش ظرفیت تولید بنزین در صنایع پتروشیمی تا سقف 24 میلیون لیتر در روز وجود دارد.

تاریخ انتشار، تهران: ۱۵:۰۰ , ۱۳۸۹/۰۹/۲۱

0 نظرهای شما: