آلودگي هواي تهران ركورد زد

45 روزناسالم براي هواي امسال تهران

آلودگي هواي تهران ركورد زد


تنها راه غلبه بر معضل آلودگي هواي تهران را مديريت منابع توليد آلودگي دانست/عامل تشديد الودگي درتهران اين است با توجه به پايداري هوا امكان تخليه هواي وجود ندارد/شاخص كيفيت هوا هم اكنون در شرايط هشدار است.


ایلنا- : هواي تهران همچنان در وضعيت هشدار است ودرايستگاه‌هاي آزادي به لحاظ آلاينده منوكسيد كربن به ايستگاه‌هاي پارك سلامت و پارك قائم به لحاظ ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون در شرايط اضطرار قرار دارد.
با اين شرايط درحال حاضرتعداد روزهاي ناسالم به 45 روزرسيده واين درحاليست كه كل تعداد روزهاي ناسالم سال گذشته 42 روز بود. به گزارش خبرگزاري ايلنا، از مهار خبر مي‌رسد كه براساس اطلاعات رسيده از ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران از ميزان غلظت كليه آلاينده‌ها نسبت به روز گذشته در همين ساعت كاسته شده است به اين ترتيب ميانگين غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص كيفيت هوا هم اكنون در شرايط هشدار است.
لازم به ذكر است ايستگاه‌هاي آزادي به لحاظ آلاينده منوكسيد كربن به ايستگاه‌هاي پارك سلامت و پارك قائم به لحاظ ذرات معلق كمتر از 2/5 ميكرون در شرايط اضطرار قرار دارد. توصيه مي‌گردد افراد مبتلا به بيماري‌هاي قلبي و ريوي سالمندان و كودكان از فعاليت طولاني مدت و سنگين در فضاي باز اجتناب نموده و بقيه افراد بايد فعاليت‌هاي طولاني و سنگين خود را در فضاي باز كاهش دهند.
يوسف رشيدي مديرعامل مركز اطلاع رساني آلودگي هوا نيز در مورد عامل بوجود آمدن وضعيت هواي تهران به خبرنگارايلنا گفت:عامل تشديد الودگي درتهران اين است با توجه به پايداري هوا امكان تخليه هواي وجود ندارد. اوتنها راه غلبه بر معضل آلودگي هواي تهران را مديريت منابع توليد آلودگي دانست وافزود:يكي ازجنبه‌هاي مديريت هوا، همين بحث كنترل عبور ومرور خودروها بوسيله طرح زوج وفرد است كه توانسته است تا حد قابل توجهي حجم ترافيك را كاهش دهد.
رشيدي تاكيد كرد: با اين شرايط، پيش‌بيني مي شود تا روز دوشنبه كيفيت هواي تهران درشرايط غيراستاندارد بماند. اوتصريح كرد:درحال حاضرتعداد روزهاي ناسالم به 45 روزرسيده واين درحاليست كه كل تعداد روزهاي ناسالم سال گذشته 42 روز بود.

1389/9/13 - 12:45:53 کد خبر : 165626

0 نظرهای شما: