باران و سرما، فردا درتهران

بررسي‌هاي هواشناسي نشان مي‌دهد

باران و سرما، فردا درتهران

سامانه بارشي امروز در نوار غربي كشور فعال است كه به تدريج در روز يكشنبه و دوشنبه گسترش بارش‌ها به مناطق نيمه غربي برخي از نقاط نواحي مركزي و دامنه جنوبي البرز و سواحل شمالي كشور مي‌رسد.


ایلنا- : يك كارشناس سازمان هواشناسي گفت: سامانه بارشي كه از چند روز پيش به سمت كشور حركت كرده است موجب مي‌شودكه تهراني‌ها از اواخر وقت فردا شاهد بارش باراني باشند‌كه تا روز دوشنبه ادامه دارد، گرچه اين باران مختصص تهران نيست و با نفوذ اين سامانه به كشور از ميزان آلاينده‌هاي جوي در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت كاسته مي‌شود و بدين ترتيب هواي پاك در انتظار كشور ما است.
فريبا گودرزي كارشناس سازمان هواشناسي در مورد وضعيت هوايي كشور طي چند روز آينده به خبرنگار ايلنا گفت: سامانه بارشي كه از چند روز پيش به سمت كشور حركت كرده است، امروز در نوار غربي كشور فعال است كه به تدريج در روز يكشنبه و دوشنبه گسترش بارش‌ها به مناطق نيمه غربي برخي از نقاط نواحي مركزي و دامنه جنوبي البرز و سواحل شمالي كشور مي‌رسد.
او ادامه داد: از بعدازظهر روز دوشنبه با توجه به اينكه در نوار غربي كشور از مقدار ابرها كاسته مي‌شود دامنه فعاليت اين سامانه به شمال شرق كشور كشيده مي‌شود. گودرزي گفت: اين سامانه با هواي سرد همراه بوده و با فعاليت آن دماي هوا در نواحي غربي كشور كاهش مي‌يابدكه افت دما در روز دوشنبه در نيمه غربي و در روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه در نيمه شرقي كشور محسوس است.
او ادامه داد: طي اين مدت بارش در مناطق سردسير و مرتفع به طور برف و در نواحي جنوبي همراه با رعد و برق است. گودرزي متذكر شد: در 24 ساعت آينده در سواحل درياي خزر وزش باد و افزايش دما پيش‌بيني مي‌شود اما در تهران از اواخر وقت فردا بارندگي شروع مي‌شود كه تا روز دوشنبه ادامه دارد كه در ارتفاعات بارش به صورت برف است. او گفت: با نفوذ اين سامانه به كشور از ميزان آلاينده‌هاي جوي در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت كاسته مي‌شود و بدين ترتيب هواي پاك در انتظار كشور ما است.
به گزارش ايلنا حداكثر دماي هواي تهران امروز و فردا حداكثر 14 و حداقل 5 درجه است اما از پس فردا حداكثر هواي تهران 11 و حداقل 1 درجه پيش‌بيني مي‌شود.
1389/9/20 - 14:40:51 کد خبر : 166870

0 نظرهای شما: