دولت تركيه نسبت به پيگيري سرنوشت وي پاسخگو باشد

خانواده عسگري مقابل سفارت تركيه همسر عسگري:


دولت تركيه نسبت به پيگيري سرنوشت وي

پاسخگو باشد

در ملاقات با سفير، نامه اعتراضي به دولت تركيه

ارائه كرديم


در چهارمين سالگرد ربوده شدن علي‌رضا عسگري، معاون وزير دفاع پيشين كشورمان در تركيه جمعي از اعضاي خانواده وي در مقابل سفارت تركيه در تهران تجمع كردند و خواستار پيگيري جدي‌تر اين موضوع از سوي سفارت تركيه شدند.


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي خارجي به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آن‌ها صبح امروز نيز در ديداري با اميت‌ يارديم ـ سفير تركيه در تهران ـ نامه اعتراضي خود را به وي دادند تا از دولت تركيه بخواهند نسبت به پيگيري سرنوشت عسگري اقداماتي جدي انجام دهند.
زيبا احمدي ـ همسر عسگري ـ در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا گفت: در نامه‌اي كه به سفير تركيه در تهران ارائه كرديم خواستيم تا دولت تركيه در خصوص ربوده شدن همسرم پاسخگو باشد و به رژيم صهيونيستي فشار وارد كند تا نسبت به سرنوشت وي و آزاديش ما را مطلع كند.
وي افزود: براي ما محرز است كه عسگري در تركيه و در شهر استانبول ربوده شده است بنابراين دولت تركيه بايد نسبت به سرنوشت وي پاسخگو باشد. او شهروندي عادي بوده كه براي كار تجاري به اين كشور سفر كرده بود. همسر من در اين كشور ربوده شده، ولي هيچ كس پاسخي به ما نداده است. دولت تركيه مسوول است و بايد هر چه زودتر از سرنوشت او به ما اطلاع دهد.
احمدي اضافه كرد: دستگاه‌هاي اطلاعاتي تركيه از اينكه قرار بوده وي ربوده شود اطلاع داشتند و به رژيم صهيونيستي در ربودن وي كمك كردند. ما معتقديم دستگاهاي اطلاعاتي تركيه در ربودن وي دست داشته است.
همسر عسگري اضافه كرد: ما از مقامات خواستاريم به رژيم صهيونيستي فشار وارد كند و به صورت علني موضع خود را در مورد ربوده شدن اين شهروند ايراني اعلام كنند.
وي با بيان اين‌كه چهار سال است هيچ خبري از سرنوشت همسرم نداريم، خاطرنشان كرد: مي‌خواهم به جامعه‌ جهاني بگويم كه ايران در مورد اتباع آمريكايي اجازه ملاقات با خانواده‌هايشان را داد و يكي از آنها به كشورشان بازگشت اما چگونه است فرزندان من چهار سال است كه هيچ اطلاعي از سرنوشت پدرشان ندارند.
به گفته‌ وي، عسگري 16 آذر سال 85 وارد استانبول شده و قرار بوده 17آذر به ايران بازگردد، اما 18 آذر متوجه شده‌اند كه وي كه در هتل جيلان تركيه اقامت داشته است، مفقود شده‌. عصر روز 17 آذر عسگري با خانواده‌ خود تماس برقرار كرده بود اما پس از آن از سرنوشت وي هيچ اطلاعي در دست نيست.
احمدي تاكيد كرد: از مقامات ايران و جامعه جهاني و نهادهاي حقوق بشري و همه مدافعان حقوق بشر و انسان‌دوستان انتظار داريم در انعكاس رنج و درد ما براي آزادي عسگري به ما كمك كنند.
وي گفت: همواره مكاتبات و پيگيري‌هايي از طريق وزارت امور خارجه كشورمان داشته‌ايم، اما تاكنون اين پيگيري‌ها و مكاتبات هيچ‌ نتيجه محسوسي نداشته است.
احمدي افزود: نامه اعتراضي خود را به سفير تركيه در تهران ارائه كرديم. وي قول داد كه اين نامه را به مقامات تركيه انعكاس دهد.
پدر عليرضا عسگري نيز گفت: چهار سال است از پسرم هيچ اطلاعي ندارم. ما هيچ اميدي جز ياري خداوند نداريم. چرا بايد شهروند عادي كه براي انجام كار تجاري به تركيه سفر كرده است دچار چنين سرنوشتي شود، چه زماني ما مي‌توانيم از وضعيت وي اطلاع پيدا كنيم.

1389/09/19 12-10-2010 09:38:47 8909-11878: كد خبر


0 نظرهای شما: