باد سه‌شنبه به تهران مي‌آيد

ورود يك موج ازسمت شمال غرب كشور؛

باد سه‌ شنبه به تهران مي‌آيد

از اواخر روز دوشنبه عبور موجي از سمت شمال غرب كشور براي مناطق شمال غرب و سواحل درياي خزر، وزش باد و بارش‌هاي پراكنده را به دنبال دارد.


ایلنا- : يك كارشناس سازمان هواشناسي مي‌گويد:براساس پيش بيني اين سازمان انتظار مي‌رود كه‌باورود يك موج ازسمت شمال غرب كشور، در روز سه‌شنبه از پايداري هوا و غلظت‌ آلاينده‌هاي جوي به تدريج از نيمه شمال كشور تا حدي كاسته شود.
به گزارش خبرنگار ايلنا، فريبا گودرزي كارشناس سازمان هواشناسي در مورد وضعيت هواي كشور گفت: در سه روز آينده جو كشور همچنان پايدار است از اين رو در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت غلظت‌ آلاينده‌هاي جو بالا بوده و آسمان اين شهر‌ها هم غبارآلود پيش‌بيني مي‌‌شود.
او تاكيد كرد: اما از اواخر روز دوشنبه عبور موجي از سمت شمال غرب كشور براي مناطق شمال غرب و سواحل درياي خزر، وزش باد و بارش‌هاي پراكنده را به دنبال دارد. او ادامه داد: با عبور اين موج انتظار مي‌رود در روز سه‌شنبه از پايداري هوا و غلظت‌ آلاينده‌هاي جوي به تدريج از نيمه شمال كشور تا حدي كاسته شود. گودرزي همچنين تصريح كرد: تهران در 2 الي 3 روز آينده غبارآلود پيش‌بيني شده‌وحداكثر دماي آن امروز به 20 و حداقل به 8 درجه سانتي‌گراد مي‌رسد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، با وزش باد درسطح كشور، لايه‌هاي جو جابه‌جا شده و هواي از وضعيت سكون خارج مي‌شود و مي‌توان اميدوار بود كه اندكي از ميزان غلظت آلاينده‌ها و امكان تخليه هوا درشهرهاي صنعتي و پرجمعيت،بويژه در تهران كاسته شود.
1389/9/13 - 14:27:51 کد خبر : 165656

0 نظرهای شما: