تك‌خواني زن در سريال "مختارنامه" نامشروع است

خطيب جمعه مشهد:

تك‌خواني زن در سريال "مختارنامه"

نامشروع است

شركت خواهران در مسابقات ورزشي، مرزشكني

از حدود اسلام است


امام جمعه مشهد با انتقاد از تيتراژ سريال "مختارنامه" و حضور زنان در ميادين ورزشي گفت: فراموش نكنيد كه اگر جامعه منكرپذير شد، تبديل به جامعه‌اي يزيدي خواهد شد.


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد سرويس: شهرستان‌ها امام جمعه مشهد با انتقاد از تيتراژ سريال "مختارنامه" و حضور زنان در ميادين ورزشي گفت: فراموش نكنيد كه اگر جامعه منكرپذير شد، تبديل به جامعه‌اي يزيدي خواهد شد. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمين سيد احمد علم‌الهدي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مشهد مقدس با بيان سه تعبير از قرآن مجيد كه سه وظيفه مسلمانان را تبيين مي‌كند، افزود: مساله اول، مساله ولايت پذيري است و مطرح شدن اين امر در دين و قرآن به معناي آن است که همه انسان‌ها بايد ولاپت‌پذير باشند.
وي ادامه داد: مساله دوم اطاعت از پيغمبر و اهل بيت و ديگر ائمه است و مساله سوم نيز، مودت است كه خداوند در قرآن كريم فرموده است "از شما پاداشي در برابر نبوت نمي‌خواهم مگر عشق به عزيزانم و دوستي به اهل بيتم را."
وي با تبيين مورد سوم ادامه داد: نتيجه برقرار شدن رابطه عاطفي بين دل‌هاي زن و مرد، اطاعت از اهل بيت است.
حجت‌الاسلام و المسلمين علم‌الهدي در ادامه تصريح كرد: ماه محرم، ماه عشق حسين و دلدادگي به اباعبدالله الحسين(ع) و ماهي است كه در درون دل و مغز همه ما شور حسيني به وجود آمده است و اين نه براي ريختن اشك خشك است، بلكه مقدمه‌اي براي اطاعت از امام حسين(ع) است.
وي با اشاره به اين سخن امام رضا(ع) مبني بر آن‌كه "هر كس مصيبت‌هاي ما را متذكر شود و بر مصائب ما بگريد و بگرياند، آن روزي كه همه گريانند، خداوند متعال او را نمي‌گرياند" اظهار داشت: كساني كه در خط عبوديت حق قرار گرفته‌اند، بندگان بهشتي خداوند هستند چرا كه نتيجه اين گرياندن‌ها پيروي از امام حسين(ع) است.
امام جمعه مشهد در ادامه بيان داشت: نهي از منكر بر امر به معروف مقدم است چون كه نهي از منكر پيرايش جامعه است در حالي كه امر به معروف آرايش آن است و در نتيجه پيرايش جامعه بر جامعه آرايي مقدم است.
وي با بيان اينکه از نظر امام حسين(ع) منكرات به هم وابسته‌اند، ادامه داد: جامعه‌اي كه منكر پذير شده، جامعه‌ زشتي است و به جايي مي‌رسد كه يزيد شراب خوار بر آن مسلط مي‌شود و نظام الهي به نظام طاغوتي مبدل مي‌شود و جامعه‌اي است كه جامعه علي(ع) را كنار مي‌زند و جامعه يزيد را مي‌پذيرد.
حجت‌الاسلام و المسلمين علم‌الهدي با تاکيد بر اينكه اگر در برابر مفاسد اخلاقي و اجتماعي امروز نهي از منكر صورت نگيرد، جامعه تبديل به جامعه‌اي منكر پذير خواهد شد، خاطرنشان كرد: در صورتي كه جلوي منكرات گرفته نشود جامعه منكرپذير مي‌شود و اين همان خواسته آمريكاست و در اين صورت حكومت الهي حاكم بر جامعه كنار زده شده و به حكومت طاغوتي تبديل خواهد شد.
وي ادامه داد: مسوول حفظ اين مرزها، در درجه اول مسوولان نظام و كارگزاران دولت در قوه قضاييه و نيروي انتظامي كشور هستند كه نبايد بگذارند اين مرزشكني‌ها به وجود آيد.
امام جمعه مشهد مقدس با تقدير و تشكر از كارهاي مثبت صورت گرفته در حوزه فرهنگ سازي و تعالي فرهنگي- ديني جامعه گفت: خوشبختانه تحول موجود در راه‌اندازي فيلم‌ها و سريال‌هاي صدا و سيما مبني بر افزايش پشتوانه ديني بسيار ارزشمند است ضمن آنکه در اين ميان بايد توجه داشته باشيم كه بعضي از جريان‌ها مرزشكني نكنند.
وي هم‌چنين در خصوص سريال مختارنامه گفت: اين فيلم، فيلم ارزشي بسيار قابل تاملي است كه ارتباط عاطفي بين مردم و اهل بيت را به تصوير كشيده است و جريان‌هايي را نشان مي‌دهد كه عمق شور و هيجان عاطفي شيعه را پرورش مي‌دهد، البته بايد توجه داشت كه در حين انجام يك عمل مقدس، خلاف شرع و مرز شكني صورت نگيرد.
حجت‌الاسلام و المسلمين علم ‌الهدي هم‌چنين با اشاره به آيه‌اي از قرآن كريم تصريح کرد: به عنوان يك تكليف شرعي عرض مي‌كنم كه تك خواني زن نامشروع است و زن‌ها نبايد صدايشان را به گونه‌اي نازك كند كه كساني كه در دلشان مرض است، طمع كنند.
وي ادامه داد: نازك كردن صدا در صحبت كردن معمولي نارواست، چه برسد به لالايي خواني زن در صدا و سيما.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه البته به گفته مقام معظم رهبري آواز خواندن زن ذاتاً حرام نيست، اما به شرط آن كه مفسده‌اي بر آن متوجه نباشد، با طرح اين سوال كه حال در اين ميان به چه چيزي مفسده گفته مي‌شود، تصريح كرد: به آن‌چه كه كسي صداي زن را بشنود و دلش حالي به حالي شود و در دلش گرايش سوء به وجود آيد.
وي در خصوص لالايي خواندن و تك خواني صداي زن در تيتراژ سريال مختار نامه گفت: قبلاً نيز به صدا و سيما اين نكته را متذكر شده بودم و ايشان نيز اين امر را پذيرفتند اما متاسفانه تاكنون اجرايي نشده است و به اين ترتيب مجبور شدم در نماز جمعه آن را بگويم که وقتي كه شما آواز يك زن را در يك برنامه سراسري مي‌گذاريد چه تضميني دارد كه مرزشكني در اين ميان صورت نگيرد؟
وي ادامه داد: تك‌خواني زن در سريال "مختارنامه" و پخش آن از صدا و سيما نامشروع است.
امام جمعه مشهد هم‌چنين قرائت قرآن توسط بانوان در مسابقات قرآني با حضور داور مرد را نيز خلاف شرع دانست و گفت: دنباله‌ اين تك خواني‌هاي زن مرزشكني است كه نبايد صورت بگيرد.
حجت‌الاسلام و المسلمين علم‌الهدي تاكيد كرد: از روز اول، شركت خواهران در مسابقات ورزشي را نوعي مرزشكني از حدود اسلام اعلام كرده بودم چرا كه حفظ حجاب ناموس داري از كربلا و عاشوراست، پس چگونه مي‌توان با نمايش دادن چند زن ورزشكار در ميدان‌هاي ورزشي و نمايش آن در صدا و سيما از ناموس عاشورا مرزداري كرد؟ آيا با امام حسين(ع) اينگونه معامله مي‌كنيد؟ آيا فقط اشك ريختن و گريه كردن و سينه زدن و نوحه خواندن براي حفظ مرزهاي اسلام كافي است؟
1389/09/19 12-10-2010 15:38:33 8909-12196: كد خبر




0 نظرهای شما: