يبت دانش‌آموزان داراي مشكلات قلبي و تنفسي در روزهاي آلوده موجه ‌است

كارشناس سلامت آموزش و پرورش شهر تهران:

غيبت دانش‌آموزان داراي مشكلات قلبي و تنفسي در

روزهاي آلوده موجه ‌است


ماسك‌هاي كاغذي باعث توليد آلودگي تنفسي مي‌شوند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - آموزش و پرورش كارشناس مسوول سلامت سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: غيبت و گواهي پزشكي دانش آموزان داراي مشكل «قلبي» و «تنفسي» در روزهاي آلوده موجه است.
محبوبه ابطحي در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به تداوم آلودگي هواي تهران گفت: آموزش و پرورش در خصوص تعطيلي مدارس در روزهاي اضطرار، تابع تصميمات استانداري و كميته مربوطه است و براي روزهاي هشدار نيز تدابير و دستوراتي اتخاذ شده كه در قالب بخشنامه به تمام مناطق و ادارات و مدارس شهر تهران ارسال شده است.
وي با تاكيد بر اينكه دانش آموزان در روزهايي كه به عنوان روزهاي آلوده در تهران اعلام مي‌شود، نبايد فعاليت بدني در محيط‌ هاي باز داشته باشند، به آنها توصيه كرد از تردد غير ضرور در خيابان‌ها و مراكز شهر اجتناب كنند.
كارشناس مسوول سلامت سازمان آموزش و پرورش شهر تهران تصريح كرد: استفاده از ماسك‌هاي كاغذي نه تنها از ورود ذرات آلوده به دستگاه تنفس جلوگيري نمي‌كند، بلكه خود اين ماسك‌ها باعث توليد آلودگي تنفسي مي‌شوند، لذا استفاده از چنين ماسك‌هايي به دانش آموزان توصيه نمي‌شود.
ابطحي در پايان خاطر نشان كرد: رعايت نكات بهداشتي در روزهاي بروز آلودگي هوا به همه دانش آموزان توصيه مي‌شود و چنانچه دانش آموزي به علت مشكلات قلبي و يا تنفسي در كلاس‌ها غيبت داشت، مديران مدارس موظفند پس از دريافت گواهي پزشكي، غيبت اين دانش آموزان را موجه كنند.

1389/09/17 12-08-2010 10:24:46 8909-09545: كد خبر



0 نظرهای شما: