امنیت و نظم هیئتهای مذهبی توسط ماموران نیروی انتظامی تامین می شود

در ایام محرم؛

امنیت و نظم هیئتهای مذهبی ت
وسط

ماموران نیروی انتظامی تامین می شود




زنجان - خبرگزاری مهر: فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: امنیت و نظم تمامی هیئتهای مذهبی و عزاداریها در این ایام توسط ماموران نیروی انتظامی به عنوان پیشگامان احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تامین خواهد شد. به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، سردار محسن حسنخانی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر تامین امنیت و نظم هیئتهای مذهبی در ایام محرم، اظهارداشت: نحوه برگزاری آیین سوگواری سالار شهیدان در استان زنجان الگوی مناسبی برای هیئات مذهبی در جهان است.
سردار حسنخانی با تاکید به لزوم پرهیز از رفتارهای موهن و پرهیز از قمه زنی ازسوی عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) گفت: این رفتارها زمینه را برای سواستفاده دشمنان فراهم می کند.
وی افزود: استکبار جهانی و وهابیون برای تضعیف و سست کردن عزاداریهای پرشور حسینی، رفتارهای منافی با شخصیت امام حسین (ع)، بدعتها و اعمال انحرافی را وارد عزاداریها و سوگواریها در ایام محرم کنند.
فرماندهی انتظامی استان زنجان ادامه داد: دشمنان با پیگیری این اعمال و به نمایش گذاشتن آن تصاویر در شبکه های ماهواره ای در جهان با استناد به صحنه های قمه زنی و حمل علامت و صلیبهای سنگین مسلمانان را متهم به خشونت و خرافه گرایی کرده و در صدد تضعیف پایه های مذهب تشیع و مسلمانان هستند.
سردار حسنخانی از هیئت مذهبی خواست عزاداریها را درشان و منزلت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار کنند و رفتارهای نامناسب مانند قمه زنی نداشته باشند.
وی با اشاره به عظمت و شکوه مراسم عزاداری حسینه اعظم و زینبیه زنجان، از مسئولان هیئتهای مذهبی و همیاران پلیس خواست با برنامه ریزی مناسب از بروز هرگونه رفتار و اعمال ناصحیح در هیئات خود جلوگیری کنند.


تاریخ انتشار، تهران: ۱۶:۵۶ , ۱۳۸۹/۰۹/۱۷

0 نظرهای شما: