موسیقی مناسب بسترساز نشاط روحی و شادابی جامعه است

موسیقی مناسب بسترساز نشاط روحی
و شادابی جامعه است

کرمان - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: موسیقی مناسب می تواند بستر لازم در راستای شادابی و نشاط روحی جامعه را فراهم کند.


به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، احمد سعیدی ظهر چهارشنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی استان کرمان در تالار شهرک مس سرچشمه، اظهار داشت: جامعه برای استمرار حرکت و توسعه و پیشرفت در مسیر زندگی نیاز به نشاط روح و شادابی روان دارد و موسیقی مناسب، این بستر را که پاسخگوی این نیاز بشر باشد فراهم می کند.
وی با تاکید بر استفاده از هنر در تعالی فرهنگ جامعه، ادامه داد: آثاری که هنرمندانه خلق می کنند، تأثیرگذاری زیادی در جامعه دارند ضمن اینکه ماندگار و فرهنگ ساز هستند بنابراین داشتن نگاه فرهنگی و استفاده درست از امکانات هنری یک ضرورت غیرقابل انکار جامعه امروز است.
سعیدی افزود: در صدر اسلام نیز شاهد نکات ظریفی برای صدور و معرفی دین اسلام بودیم، پیامبر اکرم (ص) برای معرفی اسلام، افرادی با صوت زیبا را انتخاب و به سایر مناطق اعزام می کردند، قراء برجسته و نمایندگان خوش صدا، پیام آوران دین مبین اسلام بودند که کلام خدا را با صوتی خوش به گوش دیگران می رساندند. وی ادامه داد: برپایه این نگاه موسیقی را هنری ارزشمند و فرهنگ ساز و استفاده از ظرافیتهای این هنر را ضروری می دانیم.
سعیدی خاطرنشان کرد: هنر باید در مسیر تعالی انسان قرار گیرد و با خلاقیت و تولید آثار فاخر در این راه گام بر می داریم. وی بر حمایت و تقویت هنر موسیقی در چارچوب تعیین شده تاکید کرد.
نخستین جشنواره موسیقی استان کرمان با حضور گروههای پاپ و سنتی استان کرمان از 17 مردادماه به مدت سه روز در شهرک مس سرچشمه کرمان برگزار شد.

تاریخ انتشار، تهران: ۱۸:۰۸ , ۱۳۸۹/۰۵/۲۰

0 نظرهای شما: